Berta Sándor
Újabb repülőgépfedélzeti kommunikációs rendszer
Az Onair repülőgépfedélzeti szórakoztató rendszere lehetővé teszi majd az utasok számára, hogy probléma nélkül használhassák a mobiltelefonjaikat, PDA-kat és a notebookokat.
Közös vállalatot alapított az Airbus európai repülőgépgyártó és a SITA amerikai repüléstechnikai cég. Az Onair névre keresztelt társaság egyik fő feladata az lesz, hogy legkésőbb 2006-tól már lehessen a világhálón szörföli, e-maileket küldeni és fogadni, illetve mobiltelefonálni a repülőgépek fedélzetén. Mint azt Francesco Violante, a SITA menedzsment-igazgatója és az Onair elnöke elmondta, az új cég fő céljának azt tekintik, hogy a repülőgépeken utazók számára olyan hatékony és megbízható kommunikációs rendszert biztosítsanak, amely lehetővé teszi a hang- és adatátvitelt az Airbus és a Boeing utasszállító repülőgépeken akár rövid-, akár hosszútávú repüléseken.
Violente szerint ráadásul mindezt olyan árakon próbálják kínálni, amelyek mind az utasok, mind pedig a légitársaságok számára kedvező. Mint azt George Chopper, az Onair vezérigazgatója elmondta, a fizetendő összeg nem lesz magasabb, mint a mobilszolgáltatók átlagos roamingárai. Az igéretek szerint a telefonálás, az elektronikus levelek küldése és fogadása, a világhálón való szörfölés vagy az SMS-küldés és -fogadás az új rendszernek köszönhetően nemcsak gyorsabb, hanem egyszerűbb is lesz.
A SITA elnöke, Paul Coby úgy véli, hogy a mobilkommunikációs ajánlatok az egyik legfontosabb előrelépést jelentik majd a légiutazásban. A repülési hatóságok már vizsgálják, hogy az új rendszer megfelel-e a repülőgépek fedélzetén való telekommunikációs eszköz-használatra vonatkozó jogszabályoknak. A vállalat azért sürgeti az új technika bevezetését, mert az Onair felmérése szerint a kommunikáció az utasok egyik legfontosabb igénye a rövid-, illetve a nagytávolságú járatokon. Becslések szerint egyébként 2009-re már akár 700 millióra is nőhet majd a repülőgépek fedélzetén telefonáló, vagy internetező és e-mailező utasok száma.
Közös vállalatot alapított az Airbus európai repülőgépgyártó és a SITA amerikai repüléstechnikai cég. Az Onair névre keresztelt társaság egyik fő feladata az lesz, hogy legkésőbb 2006-tól már lehessen a világhálón szörföli, e-maileket küldeni és fogadni, illetve mobiltelefonálni a repülőgépek fedélzetén. Mint azt Francesco Violante, a SITA menedzsment-igazgatója és az Onair elnöke elmondta, az új cég fő céljának azt tekintik, hogy a repülőgépeken utazók számára olyan hatékony és megbízható kommunikációs rendszert biztosítsanak, amely lehetővé teszi a hang- és adatátvitelt az Airbus és a Boeing utasszállító repülőgépeken akár rövid-, akár hosszútávú repüléseken.
Violente szerint ráadásul mindezt olyan árakon próbálják kínálni, amelyek mind az utasok, mind pedig a légitársaságok számára kedvező. Mint azt George Chopper, az Onair vezérigazgatója elmondta, a fizetendő összeg nem lesz magasabb, mint a mobilszolgáltatók átlagos roamingárai. Az igéretek szerint a telefonálás, az elektronikus levelek küldése és fogadása, a világhálón való szörfölés vagy az SMS-küldés és -fogadás az új rendszernek köszönhetően nemcsak gyorsabb, hanem egyszerűbb is lesz.
A SITA elnöke, Paul Coby úgy véli, hogy a mobilkommunikációs ajánlatok az egyik legfontosabb előrelépést jelentik majd a légiutazásban. A repülési hatóságok már vizsgálják, hogy az új rendszer megfelel-e a repülőgépek fedélzetén való telekommunikációs eszköz-használatra vonatkozó jogszabályoknak. A vállalat azért sürgeti az új technika bevezetését, mert az Onair felmérése szerint a kommunikáció az utasok egyik legfontosabb igénye a rövid-, illetve a nagytávolságú járatokon. Becslések szerint egyébként 2009-re már akár 700 millióra is nőhet majd a repülőgépek fedélzetén telefonáló, vagy internetező és e-mailező utasok száma.