Figyelőnet
Miért adták el az iWiW-et?
Cseh Gábort, az iWiW Kft. volt vezetőjét kérdeztük a legnagyobb közösségi háló eladásával kapcsolatban felvetődött kérdésekről.
Pénteken a T-Online többségi tulajdonába került a legnagyobb hazai kapcsolatépítő szolgáltatás, az iWiW. Napok óta erről beszél a hazai internetes közösség. Többen aggódnak a jövőjéért, néhányan bizakodnak a szolgáltatás minőségének javulásában. A tranzakció előzményeiről, részleteiről faggattuk Cseh Gábort az iWiW Kft. volt ügyvezetőjét.
Mikor vetődött fel az eladás gondolata?
Cseh Gábor: A WiW-et megújító, iWiW-project legelején felvetődött az értékesítés gondolata, tehát mondhatjuk, hogy első pillanattól. Az iWiW működését biztosító 85 százalékos tulajdoni hányadát birtokló Virgo System Kft. mindig is üzleti alapon működő modellben gondolkodott.
Miért gondolták, hogy el kell adni a már jól működő kapcsolati hálót?
Cseh Gábor: Az iWiW értékesítésének oka egyértelműen az, hogy a vásárló képes és hajlandó megfizetni a jövőbeni bevételnövekedésben rejlő potenciált. Noha az iWiW operatív szinten már nyereséges volt, a tulajdonosok úgy gondolták, hogy egy tőkeerős cég gyorsabban és a kockázatokat csökkentve képes a lehetőséget kiaknázni. A nagyobb értékesítési csapattal és profi működtetési lehetőségekkel rendelkező T-Online ezt a potenciált vásárolta most meg.
Tárgyaltak-e másokkal?
Cseh Gábor: A hazai internet összes nagyobb szereplőjével tárgyaltak a működtetők, de számos szakmán kívüli érdeklődő, pénzügyi befektető is jelentkezett. A sajtóban megjelent információk pontosításául: az iWiW Kft. többségi tulajdonosa, a Virgo Systems adta el a tulajdonhányadát a T-Online-nak. A fennmaradó kisebb tulajdonhányadot az alapító Váradi Zsolt megtartotta, míg a Virgo Systemsnek a másfél éves sikeres működtetés után nagy tervei vannak az online média területén.
Nem aggódik az iWiW vezetősége azzal kapcsolatban, hogy a felhasználók a T-Online miatt elhagyják a szolgáltatást?
Cseh Gábor: A T-Online érdekeivel egyirányú egy ilyen jellegű közösségi szolgáltatás működtetése. Nem gondolom, hogy nagyobb számú felhasználó hagyná el a dinamikusan fejlődő közösségi oldalt.
Mi lesz az iWiW alkotóival, alkalmazottakként folytatják a T-Online-nál?
Cseh Gábor: Az a csapat, amelyik másfél éve átvette az akkor még WiW néven futó szolgáltatást, a továbbiakban nem vesz részt az iWiW alakításában. Váradi Zsolt egykori WiW-alapító évek óta a T-Online alkalmazottja, az iWiW fejlesztésében eddig nem vett részt, kritikus véleménye volt a projektről. Elképzelhető azonban, hogy most ismét feladatot kap az egykor elindított közösséggel kapcsolatban.
Az iWiW-tagok pénteken a sajtóból értesülhettek elsőként az oldal eladásáról. Miért nem jelentették be korábban az eladás tényét? Nem gondolja, hogy korrektebb lett volna a felhasználókkal szemben?
Cseh Gábor: Az eladás előtt nem lehetett igazán kommunikálni az ügyletről, az aláírás után pedig a régi tulajdonosok nem tudtak megegyezni az új tulajdonosokkal a kommunikáció mikéntjéről. Nyilván éles különbség van a két csapat stílusa között.
Pénteken a T-Online többségi tulajdonába került a legnagyobb hazai kapcsolatépítő szolgáltatás, az iWiW. Napok óta erről beszél a hazai internetes közösség. Többen aggódnak a jövőjéért, néhányan bizakodnak a szolgáltatás minőségének javulásában. A tranzakció előzményeiről, részleteiről faggattuk Cseh Gábort az iWiW Kft. volt ügyvezetőjét.
Mikor vetődött fel az eladás gondolata?
Cseh Gábor: A WiW-et megújító, iWiW-project legelején felvetődött az értékesítés gondolata, tehát mondhatjuk, hogy első pillanattól. Az iWiW működését biztosító 85 százalékos tulajdoni hányadát birtokló Virgo System Kft. mindig is üzleti alapon működő modellben gondolkodott.
Miért gondolták, hogy el kell adni a már jól működő kapcsolati hálót?
Cseh Gábor: Az iWiW értékesítésének oka egyértelműen az, hogy a vásárló képes és hajlandó megfizetni a jövőbeni bevételnövekedésben rejlő potenciált. Noha az iWiW operatív szinten már nyereséges volt, a tulajdonosok úgy gondolták, hogy egy tőkeerős cég gyorsabban és a kockázatokat csökkentve képes a lehetőséget kiaknázni. A nagyobb értékesítési csapattal és profi működtetési lehetőségekkel rendelkező T-Online ezt a potenciált vásárolta most meg.
Tárgyaltak-e másokkal?
Cseh Gábor: A hazai internet összes nagyobb szereplőjével tárgyaltak a működtetők, de számos szakmán kívüli érdeklődő, pénzügyi befektető is jelentkezett. A sajtóban megjelent információk pontosításául: az iWiW Kft. többségi tulajdonosa, a Virgo Systems adta el a tulajdonhányadát a T-Online-nak. A fennmaradó kisebb tulajdonhányadot az alapító Váradi Zsolt megtartotta, míg a Virgo Systemsnek a másfél éves sikeres működtetés után nagy tervei vannak az online média területén.
Nem aggódik az iWiW vezetősége azzal kapcsolatban, hogy a felhasználók a T-Online miatt elhagyják a szolgáltatást?
Cseh Gábor: A T-Online érdekeivel egyirányú egy ilyen jellegű közösségi szolgáltatás működtetése. Nem gondolom, hogy nagyobb számú felhasználó hagyná el a dinamikusan fejlődő közösségi oldalt.
Mi lesz az iWiW alkotóival, alkalmazottakként folytatják a T-Online-nál?
Cseh Gábor: Az a csapat, amelyik másfél éve átvette az akkor még WiW néven futó szolgáltatást, a továbbiakban nem vesz részt az iWiW alakításában. Váradi Zsolt egykori WiW-alapító évek óta a T-Online alkalmazottja, az iWiW fejlesztésében eddig nem vett részt, kritikus véleménye volt a projektről. Elképzelhető azonban, hogy most ismét feladatot kap az egykor elindított közösséggel kapcsolatban.
Az iWiW-tagok pénteken a sajtóból értesülhettek elsőként az oldal eladásáról. Miért nem jelentették be korábban az eladás tényét? Nem gondolja, hogy korrektebb lett volna a felhasználókkal szemben?
Cseh Gábor: Az eladás előtt nem lehetett igazán kommunikálni az ügyletről, az aláírás után pedig a régi tulajdonosok nem tudtak megegyezni az új tulajdonosokkal a kommunikáció mikéntjéről. Nyilván éles különbség van a két csapat stílusa között.