Berta Sándor
Európában erősített a Firefox
A Xiti Monitor francia piackutató cég közzétette legfrissebb felmérését a webböngészők piaci részesedéséről. Az már nem meglepő, hogy a Firefox ismét növelni tudta a részesedését, az viszont igen, hogy a növekedés mértéke közel három százalékos.
A közleményéből kiderül, hogy továbbra is Európában a legnépszerűbb a Firefox, piaci részesedése az öreg kontinensen immár 16,9 százalék. Ez mindenféleképpen figyelemre méltó teljesítmény az első születésnapját csak nemrég ünnepelő szoftvertől. A Firefox európai fellegvárainak Finnország (32,13 százalékos piaci részesedés), Szlovénia (31,86 százalék), Németország (27,87 százalék), Csehország (26,64 százalék), Szlovákia (25,68 százalék), Horvátország (23,79 százalék) és nagy örömünkre Magyarország (22,45 százalék) számít.
Hazánkban a növekedés az előző felméréshez képest körülbelül 2,5 százalékos, ami elég jelentősnek mondható. Érdekesség, hogy a piaci részesedés szempontjából sereghajtónak számít a Firefox olyan országokban, mint Ukrajna (8,52 százalék), Spanyolország (10,17 százalék), Portugália (10,33 százalék) és Olaszország (10,93 százalék).
A kontinensek összehasonlításában továbbra is Európa vezet (16,9 százalékos piaci részesedés), Ausztrália (15,74 százalék) és Észak-Amerika (13,08 százalék) előtt. A negyedik helyen Afrika (7,05 százalék), az ötödiken Ázsia (6,33 százalék), míg az utolsó hatodik helyen Dél-Amerika (5,67 százalék) áll. A böngésző piaci részesedése világviszonylatban 13 százaléknál nagyobb, míg az Explorernél ez az érték először csökkent 84 százalék alá, más felmérések szerint 77,2 százalék. A harmadik helyen az Opera (3,6 százalék), a negyediken a Safari (1,3 százalék), míg az ötödik helyen a Netscape (0,9 százalék) található.
A közleményéből kiderül, hogy továbbra is Európában a legnépszerűbb a Firefox, piaci részesedése az öreg kontinensen immár 16,9 százalék. Ez mindenféleképpen figyelemre méltó teljesítmény az első születésnapját csak nemrég ünnepelő szoftvertől. A Firefox európai fellegvárainak Finnország (32,13 százalékos piaci részesedés), Szlovénia (31,86 százalék), Németország (27,87 százalék), Csehország (26,64 százalék), Szlovákia (25,68 százalék), Horvátország (23,79 százalék) és nagy örömünkre Magyarország (22,45 százalék) számít.
Hazánkban a növekedés az előző felméréshez képest körülbelül 2,5 százalékos, ami elég jelentősnek mondható. Érdekesség, hogy a piaci részesedés szempontjából sereghajtónak számít a Firefox olyan országokban, mint Ukrajna (8,52 százalék), Spanyolország (10,17 százalék), Portugália (10,33 százalék) és Olaszország (10,93 százalék).
A kontinensek összehasonlításában továbbra is Európa vezet (16,9 százalékos piaci részesedés), Ausztrália (15,74 százalék) és Észak-Amerika (13,08 százalék) előtt. A negyedik helyen Afrika (7,05 százalék), az ötödiken Ázsia (6,33 százalék), míg az utolsó hatodik helyen Dél-Amerika (5,67 százalék) áll. A böngésző piaci részesedése világviszonylatban 13 százaléknál nagyobb, míg az Explorernél ez az érték először csökkent 84 százalék alá, más felmérések szerint 77,2 százalék. A harmadik helyen az Opera (3,6 százalék), a negyediken a Safari (1,3 százalék), míg az ötödik helyen a Netscape (0,9 százalék) található.