Gyurkity Péter
Firefox 1.5: hangos premiert ígér a Mozilla
Érdekes kezdeményezéssel kísérletezik a böngészőt fejlesztő alapítvány: a rajongókra támaszkodva kiterjedt marketinghadjáratot indítanának, amelyben külön díjaznák a legjobb reklámvideókat.
Azt már a múlt héten megtudtuk, hogy az alternatív böngésző következő verziója, a Firefox 1.5 kedden jelenik meg. A fejlesztésért felelős Mozilla Alapítvány azonban az eddigiektől eltérően széles körű reklámhadjáratot tervez, amely elsősorban a rajongók által készített videókra támaszkodva igyekezne népszerűsíteni a szoftvert. Ezt egyfajta versenyként hirdetik meg az érdeklődő felhasználók között, akik különdíjat is nyerhetnek saját felvételeikkel.
Christopher Beard, a Mozilla Corporation termékekért felelős alelnöke már korábban elmondta a ZDNet kérdésére, hogy az augusztusban megalakult leányvállalat első nagy dobására készül. Legfontosabb feladatuk a böngésző népszerűsítése, terjedésének felgyorsítása, amelyet az Internet Explorer még mindig nyomasztó fölénye miatt tartanak elsődlegesnek. A Firefox részesedése ugyan a legújabb adatok szerint meghaladja a tíz százalékot, de ez továbbra is eltörpül a Microsoft böngészőjének 80 százalék körüli holdudvara mellett.
A reklámhadjárat tehát a rajongók által elkészített felvételekre épül. Ezeket a Mozilla kiértékeli, és a SpreadFirefox oldalán teszi közzé, a megfelelő hivatkozással együtt. Azt még nem tudják felmérni, hogy hányan szeretnének részt venni a kampányban, de Tristan Nitot, a Mozilla Europe elnöke elmondta, hogy eddig több csoportot toboroztak a kiértékeléshez, amelyek 20 különböző nyelvet fednek le. Beard hozzátette, hogy a célközönség egyértelműen a laikusok tömege, akik nem értenek annyira a technikai részletekhez, és némileg nehezebben jutnak el a váltás gondolatáig - ebben látják a kulcsot a gyors elterjedéshez. Válaszában utalt a tavalyi akcióra, amikor mindössze 48 óra alatt összegyűjtötték a New York Timesban megjelentetni tervezett reklámhoz szükséges pénzt.
Ezt szolgálja a Mozilla.com átalakulása, amely jelenleg pusztán hivatkozási pont az alapítvány weboldalára. Terveik között szerepet az oldal átalakítása és kibővítése, hogy a jövőben a szervezet elérésében és a böngésző népszerűsítésében is átvegye főszerepet. A megjelenés időpontjában külön versenyt indítanak egy 30 másodperces videó elkészítésére, amely szintén a szoftver népszerűsítését szolgálná. Ez elsősorban filmszakos hallgatóknak szól, de bárki benevezhet.
Ami a hosszú távú terveket illeti, itt a cél a hat-kilenc hónaponként megjelenő nagyobb frissítés. Amennyiben tartani tudják a menetrendet, a Firefox 2.0 2006 közepén, míg a 3.0 2007 elején jelenik meg.
Azt már a múlt héten megtudtuk, hogy az alternatív böngésző következő verziója, a Firefox 1.5 kedden jelenik meg. A fejlesztésért felelős Mozilla Alapítvány azonban az eddigiektől eltérően széles körű reklámhadjáratot tervez, amely elsősorban a rajongók által készített videókra támaszkodva igyekezne népszerűsíteni a szoftvert. Ezt egyfajta versenyként hirdetik meg az érdeklődő felhasználók között, akik különdíjat is nyerhetnek saját felvételeikkel.
Christopher Beard, a Mozilla Corporation termékekért felelős alelnöke már korábban elmondta a ZDNet kérdésére, hogy az augusztusban megalakult leányvállalat első nagy dobására készül. Legfontosabb feladatuk a böngésző népszerűsítése, terjedésének felgyorsítása, amelyet az Internet Explorer még mindig nyomasztó fölénye miatt tartanak elsődlegesnek. A Firefox részesedése ugyan a legújabb adatok szerint meghaladja a tíz százalékot, de ez továbbra is eltörpül a Microsoft böngészőjének 80 százalék körüli holdudvara mellett.
A reklámhadjárat tehát a rajongók által elkészített felvételekre épül. Ezeket a Mozilla kiértékeli, és a SpreadFirefox oldalán teszi közzé, a megfelelő hivatkozással együtt. Azt még nem tudják felmérni, hogy hányan szeretnének részt venni a kampányban, de Tristan Nitot, a Mozilla Europe elnöke elmondta, hogy eddig több csoportot toboroztak a kiértékeléshez, amelyek 20 különböző nyelvet fednek le. Beard hozzátette, hogy a célközönség egyértelműen a laikusok tömege, akik nem értenek annyira a technikai részletekhez, és némileg nehezebben jutnak el a váltás gondolatáig - ebben látják a kulcsot a gyors elterjedéshez. Válaszában utalt a tavalyi akcióra, amikor mindössze 48 óra alatt összegyűjtötték a New York Timesban megjelentetni tervezett reklámhoz szükséges pénzt.
Ezt szolgálja a Mozilla.com átalakulása, amely jelenleg pusztán hivatkozási pont az alapítvány weboldalára. Terveik között szerepet az oldal átalakítása és kibővítése, hogy a jövőben a szervezet elérésében és a böngésző népszerűsítésében is átvegye főszerepet. A megjelenés időpontjában külön versenyt indítanak egy 30 másodperces videó elkészítésére, amely szintén a szoftver népszerűsítését szolgálná. Ez elsősorban filmszakos hallgatóknak szól, de bárki benevezhet.
Ami a hosszú távú terveket illeti, itt a cél a hat-kilenc hónaponként megjelenő nagyobb frissítés. Amennyiben tartani tudják a menetrendet, a Firefox 2.0 2006 közepén, míg a 3.0 2007 elején jelenik meg.