Berta Sándor
Előkelő helyen a Firefox listáján Magyarország
A francia Xiti Monitor piackutató cég által készített felmérésből kiderül, hogy a jelenlegi legnépszerűbb alternatív internetes böngészőnek továbbra sincs oka a panaszra. Magyarországon az egyik legmagasabb a Firefox piaci részedése.
A Firefox a legnagyobb piaci részesedéssel Finnországban rendelkezik, a skandináv államban az emberek 34,05 százaléka használja az alternatív online böngészőt. A piaci részesedés szempontjából a második helyen Németország áll, itt az érték 25,07 százalék. Ebben a rangsorban a harmadik helyet Csehország (23,23 százalékos piaci részesedés), a negyediket Lengyelország (22,52 százalék), míg az ötödiket Magyarország (19,98 százalék) foglalja el.
Érdekesség, hogy megelőzzük a nálunk internet terén sokkal fejlettebb államok közül Franciaországot, Nagy-Britanniát, Olaszországot és Spanyolországot is. A felhasználók száma szerinti rangsort Németország vezeti, ahol 11,6 millió ember számítógépére van telepítve a Firefox valamelyik verziója. Magyarország ebből a szempontból a középmezőny elején található, hazánkban a becslések szerint több százezren használják rendszeresen a Firefoxot.
Világviszonylatban Ausztrália-Óceániában a legmagasabb a Firefox piaci részesedése 14,41 százalék, Európa a maga 14,11 százalékos értékével a második helyen áll. Az öreg kontinenst Észak-Amerika (11,78 százalék), Ázsia (5,77 százalék), Közép- és Dél-Amerika (5,23 százalék) és Afrika (4,34 százalék) követi.
Európában - 80,38 százalékos részesedésével - továbbra is az Internet Explorer valamelyik verziója a piacvezető böngésző. A Firefox áll ebben a tekintetben a második helyen, az európai internetezők 14,11 százaléka használja ezt a programot. A harmadik az Opera 3,42 százalékkal, a negyedik a Safari 1,27 százalékos piaci részesedéssel, míg az ötödik helyen a Netscape van, amelyet az európai felhasználók 0,82 százaléka telepített a számítógépére.
A Firefox a legnagyobb piaci részesedéssel Finnországban rendelkezik, a skandináv államban az emberek 34,05 százaléka használja az alternatív online böngészőt. A piaci részesedés szempontjából a második helyen Németország áll, itt az érték 25,07 százalék. Ebben a rangsorban a harmadik helyet Csehország (23,23 százalékos piaci részesedés), a negyediket Lengyelország (22,52 százalék), míg az ötödiket Magyarország (19,98 százalék) foglalja el.
Érdekesség, hogy megelőzzük a nálunk internet terén sokkal fejlettebb államok közül Franciaországot, Nagy-Britanniát, Olaszországot és Spanyolországot is. A felhasználók száma szerinti rangsort Németország vezeti, ahol 11,6 millió ember számítógépére van telepítve a Firefox valamelyik verziója. Magyarország ebből a szempontból a középmezőny elején található, hazánkban a becslések szerint több százezren használják rendszeresen a Firefoxot.
Világviszonylatban Ausztrália-Óceániában a legmagasabb a Firefox piaci részesedése 14,41 százalék, Európa a maga 14,11 százalékos értékével a második helyen áll. Az öreg kontinenst Észak-Amerika (11,78 százalék), Ázsia (5,77 százalék), Közép- és Dél-Amerika (5,23 százalék) és Afrika (4,34 százalék) követi.
Európában - 80,38 százalékos részesedésével - továbbra is az Internet Explorer valamelyik verziója a piacvezető böngésző. A Firefox áll ebben a tekintetben a második helyen, az európai internetezők 14,11 százaléka használja ezt a programot. A harmadik az Opera 3,42 százalékkal, a negyedik a Safari 1,27 százalékos piaci részesedéssel, míg az ötödik helyen a Netscape van, amelyet az európai felhasználók 0,82 százaléka telepített a számítógépére.