Dojcsák Dániel
A Samsung 2006-os tervei: cél a piaci elsőség
A Samsung Electronics magyarországi képviselete egy sajtóbeszélgetés formájában a mai napon bemutatta legújabb termékeit, egy külső és egy belső DVD-írót, beszámolt az elmúlt évek folyamatairól a cég életében és meglepő módon betekintést engedett a közeljövőben megvalósuló dolgokba is.
A beszélgetés házigazdája Sallai Attila, a magyarországi Samsung IT-üzletág vezetője volt, aki egy hosszúra nyúlt expozéban mutatta be a vállalat piaci szereplését és eredményeit az elmúlt 6 év tükrében. Kitért arra, hogy hogyan alakult ki a korábban CRT monitorokra támaszkodásból a mostani biztos alapokra épitkező széles portfolió, melyben a TFT, a CRT monitorok és a merevlemezek közel azonos súllyal voltak jelen a tavalyi évben, illetve a két új szegmens, mégpedig a nyomtató és az ODD (optikai meghajtók) piacok az előbbieknél kisebb, de mégis meglepő növekedést produkáltak. Ugyan az idei évre a CRT-ből származó bevételek lezuhantak, ami a zsugorodó piac hatása, de ezt ellensúlyozta a TFT-piac, illetve a saját számításuk szerinti 55%-os szeletük a hazai merevlemez-tortából.
A vállalat beismerte, hogy igen hálásak a Sulinet programnak, ami egyrészt óriási mértékben megnövelte az eladásaikat főként a monitor piacon, másrészt segített abban, hogy a javarészt szürke hazai hardver piacon teljesen legális csatornákon keresztül jussanak el a termékek a fogyasztóhoz. Ehhez hasonló elveket az LG követ már jó ideje, ami hosszú távon meghozza gyümölcsét. Számos gyártó tűnt el pusztán azért, mert nem volt hazai képviselete és egy rossz széria miatt eltűnt a süllyesztőben. A Samsungnál is előfordultak hibás sorozatok vagy valami miatt nem tökéletes termékek, de közlésük szerint a helyi képviseleten keresztül ezekre sikerült megoldást találni.
Megitélésük szerint idén a merevlemez és a TFT-piacon elérték a maximumot, így igyekeznek a többi területre koncentrálni. Az optikai meghajtók terén nagy reményeket táplálnak, és meg is villantottak néhány információt a 2006-os tervekből. Az egyik fontos tényező, hogy a nem túl nagy dobra vert Samsung-Toshiba ODD szintű fúziója miatt a kutatás-fejlesztés közösen folyik, így Sallai szerint alacsonysbb költségek mellett tudnak jó eredményeket elérni, ráadásul a Samsung a Blu-Ray, a Toshiba pedig a HD DVD mellett elkötelezett, így mindkét vonalról lesznek tapasztalataik.
Szerkesztőségünk kérdésére Sallai Attila elmondta, hogy ugyan a fejlesztés valamilyen szinten közös, de nem tartja elképzelhetőnek, hogy a cég mindkét új generációs formátumot lejátszani képes olvasót/írót dobjon piacra az elkövetkezendő években, mint ahogy ezt a Sonyval kapcsolatban lebbentette meg a külföldi szaksajtó pár hónapja. Ehelyett biztosan állíthatják, hogy 2006 januárjától megjelennek az asztali számítógépekbe való Blu-Ray olvasók, majd áprilisban a DVD/CD-író és Blu-Ray-lemezekt olvasó kombó drive-ok.
Az új termékek között már most ősszel bemutatkozik egy Supermulti Drive, ami immáron a DVD-RAM formátumot is tudja írni, illetve az összes CD és DVD szabvány + és - változatát is ismeri. A dizájn szerelmeseinek pedig jön a Lightscribe DVD író, illetve annak utódja a Disc T@2 (Tattoo), amivel röpke negyed óra alatt színes képet véshetünk DVD-lemezünk bármelyik oldalára.
A legnagyobb innováció a termékeken túl a firmware-frissítési rendszer, melyet a társaság nemrégiben vezetett be. Ezen a szolgáltatáson keresztül frissíthetjük a a gépünkben lévő minden Samsung termék firmware-ét, sőt egy apró kis program feltelepítésével automatizálhatjuk is a folyamatot. Ekkor csak egy figyelmeztetés érkezik, hogy új verzió található a webes adatbázisban, melyet egy jóváhagyás után azonnal feltelepít a program.
Az mp3-lejátszókkal kapcsolatos kérdésünkre a Samsung munkatársai elmondták, hogy ugyan mindenki az iPodról beszél hazánkban, igazi kultusza itt még nincs, inkább csak az Egyesült Államokban, hiszen itthon túl drágának számítanak ezek a készülékek, illetve az iTunes zenebolt nem is elérhető. Rákérdeztünk, hogy miért tűnt el Európában a Yepp, mint márkanév, erre csak annyit mondtak, hogy a marketingcégek sara hogy néhány évente korábbi döntéseket visszafordítanak, így a Samsung most Audio, illetve MP3 néven forgalmazza zenelejátszóit.
A beszélgetés házigazdája Sallai Attila, a magyarországi Samsung IT-üzletág vezetője volt, aki egy hosszúra nyúlt expozéban mutatta be a vállalat piaci szereplését és eredményeit az elmúlt 6 év tükrében. Kitért arra, hogy hogyan alakult ki a korábban CRT monitorokra támaszkodásból a mostani biztos alapokra épitkező széles portfolió, melyben a TFT, a CRT monitorok és a merevlemezek közel azonos súllyal voltak jelen a tavalyi évben, illetve a két új szegmens, mégpedig a nyomtató és az ODD (optikai meghajtók) piacok az előbbieknél kisebb, de mégis meglepő növekedést produkáltak. Ugyan az idei évre a CRT-ből származó bevételek lezuhantak, ami a zsugorodó piac hatása, de ezt ellensúlyozta a TFT-piac, illetve a saját számításuk szerinti 55%-os szeletük a hazai merevlemez-tortából.
A vállalat beismerte, hogy igen hálásak a Sulinet programnak, ami egyrészt óriási mértékben megnövelte az eladásaikat főként a monitor piacon, másrészt segített abban, hogy a javarészt szürke hazai hardver piacon teljesen legális csatornákon keresztül jussanak el a termékek a fogyasztóhoz. Ehhez hasonló elveket az LG követ már jó ideje, ami hosszú távon meghozza gyümölcsét. Számos gyártó tűnt el pusztán azért, mert nem volt hazai képviselete és egy rossz széria miatt eltűnt a süllyesztőben. A Samsungnál is előfordultak hibás sorozatok vagy valami miatt nem tökéletes termékek, de közlésük szerint a helyi képviseleten keresztül ezekre sikerült megoldást találni.
Megitélésük szerint idén a merevlemez és a TFT-piacon elérték a maximumot, így igyekeznek a többi területre koncentrálni. Az optikai meghajtók terén nagy reményeket táplálnak, és meg is villantottak néhány információt a 2006-os tervekből. Az egyik fontos tényező, hogy a nem túl nagy dobra vert Samsung-Toshiba ODD szintű fúziója miatt a kutatás-fejlesztés közösen folyik, így Sallai szerint alacsonysbb költségek mellett tudnak jó eredményeket elérni, ráadásul a Samsung a Blu-Ray, a Toshiba pedig a HD DVD mellett elkötelezett, így mindkét vonalról lesznek tapasztalataik.
Szerkesztőségünk kérdésére Sallai Attila elmondta, hogy ugyan a fejlesztés valamilyen szinten közös, de nem tartja elképzelhetőnek, hogy a cég mindkét új generációs formátumot lejátszani képes olvasót/írót dobjon piacra az elkövetkezendő években, mint ahogy ezt a Sonyval kapcsolatban lebbentette meg a külföldi szaksajtó pár hónapja. Ehelyett biztosan állíthatják, hogy 2006 januárjától megjelennek az asztali számítógépekbe való Blu-Ray olvasók, majd áprilisban a DVD/CD-író és Blu-Ray-lemezekt olvasó kombó drive-ok.
Az új termékek között már most ősszel bemutatkozik egy Supermulti Drive, ami immáron a DVD-RAM formátumot is tudja írni, illetve az összes CD és DVD szabvány + és - változatát is ismeri. A dizájn szerelmeseinek pedig jön a Lightscribe DVD író, illetve annak utódja a Disc T@2 (Tattoo), amivel röpke negyed óra alatt színes képet véshetünk DVD-lemezünk bármelyik oldalára.
A legnagyobb innováció a termékeken túl a firmware-frissítési rendszer, melyet a társaság nemrégiben vezetett be. Ezen a szolgáltatáson keresztül frissíthetjük a a gépünkben lévő minden Samsung termék firmware-ét, sőt egy apró kis program feltelepítésével automatizálhatjuk is a folyamatot. Ekkor csak egy figyelmeztetés érkezik, hogy új verzió található a webes adatbázisban, melyet egy jóváhagyás után azonnal feltelepít a program.
Az mp3-lejátszókkal kapcsolatos kérdésünkre a Samsung munkatársai elmondták, hogy ugyan mindenki az iPodról beszél hazánkban, igazi kultusza itt még nincs, inkább csak az Egyesült Államokban, hiszen itthon túl drágának számítanak ezek a készülékek, illetve az iTunes zenebolt nem is elérhető. Rákérdeztünk, hogy miért tűnt el Európában a Yepp, mint márkanév, erre csak annyit mondtak, hogy a marketingcégek sara hogy néhány évente korábbi döntéseket visszafordítanak, így a Samsung most Audio, illetve MP3 néven forgalmazza zenelejátszóit.