Dojcsák Dániel
Budapesten nyílt meg Közép-Európa első Apple Centere
Az Apple a Forbes szerint a világ leggyorsabban erősödő márkája és nemzetközi szinten 2005 harmadik negyedévében történetének legjobb eredményét érte el - hangzott el Közép-Európa első Apple Centerének megnyitóján Budapesten, az Andrássy úton.
Sokak számára furcsának tűnhet, hogy miért is Budapesten nyitott először Apple Centert a világ legdizájnosabb küllemű számítógépeit gyártó cég, de ha belepillantunk az előző negyedévek statisztikáiba, akkor nyilvánvalóvá válik a döntés oka. Hazánkban nemcsak az iPod-eladások vannak a csúcson, hanem az egy évvel korábbi közel ezer darabos Macintosh gépeladás idén megduplázódott és átlépte a lélektani kétezret.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Nyilván a leginkább még mindig a grafikus és a szerkesztő alkalmazások professzionális művelői számítanak az Apple gépekre, de a termékskála bővítése nyomán egyre több otthoni felhasználó kaphat kedvet hozzá. Természetesen a cég a növekedés nagyrészét, és a világszinten 320 millió dolláros profitot az iPod zenelejátszók eladásainak és az iTunes zeneletöltő szolgáltatás sikerének köszönheti. Az iPod jelenleg az mp3-lejátszók piacának 60%-t tudhatja magáénak és a mini iPodok bevezetése után tovább terjeszkedhetnek majd. Hazánkban 2005 végéig havi 1000 iPod eladását tervezik, ami 25%-os növekedés lenne a jelenlegi 800 darabos havi értékhez képest. Az egész világot figyelembe véve ugyanennyi iPod eladásához egy hónap helyett 20 perc szükséges csak, ugyanis Emanuelle Massimo, az Apple képviselője elmondása alapján percenként 40 darab lejátszó talál gazdára.
Az Apple Center megnyitása egyúttal egy új kampány bevezetését is jelenti. A világkampány hazai mutációjának arca, az ARC harcosa, Geszti Péter a "Minden DJ téved" szlogent rendelte hozzá az Apple üzenetéhez. Véleménye szerint a szórakozóhelyeken a DJ mindig téved, mert sohasem tudhatja, hogy mi éppen milyen zenét hallgatnánk meg szívesen, erre pedig szerinte egy fehér fülhallgatójú iPod a megoldás minden embernek. Ő maga is használ egy ilyen készüléket, s mivel "be van oltva számítástechnika ellen", ezért örül neki, hogy talált egy egyszerű, logikus felépítésű, úgymond "loser friendly" készüléket. Elmondása szerint újabban ennek segítségével írja dalszövegeit is. A lejátszóval kapcsolatban viszont általánosságban vegyes érzelmei vannak, hiszen tényleg nagyon kellemes szerkezet, de mióta megjelentek az mp3-lejátszók, azóta nem éri meg albumot, CD-t kiadni a zenekaroknak.
Kérdésre válaszolva Geszti elmondta, hogy a zenészek a CD árának kb 10-15%-át kapják meg, illetve amit ki tudnak harcolni pluszban a kiadótól. Ezt Emanuele Massimo azzal egészítette ki, hogy az iPod ára 10%-os szerzői jogi adót tartalmaz, és természetesen a 25% áfát, így érthető, hogy miért kerül majd másfélszer annyiba itthon, mint az Egyesült Államokban.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Januári újdonság a Mac házatáján a Mac Mini, ami a cég történetének legolcsóbb számítógépe, ezáltal a stúdiókból az otthonokba is bekerülhetnek az alma jelű masinák. Mindamellett a közelmúltban bevezetett Mac OS X Tiger is nagy sikernek bizonyul. Az Apple nyitásához a külvilág felé hozzátartozik az is, hogy a későbbiekben Intel processzorokkal készülnek majd gépeik. Ezzel kapcsolatban Emanuele Massimo kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy valószínű, hogy futhat majd Windows operációs rendszer az új Macintoshokon, de nem céljuk, hogy hardvert gyártsanak a Microsoft rendszer alá. A fordított helyzetet viszont kizártnak tartja, tehát nem tudunk majd Mac OS-t futtatni PC-n. Bár az új gépek a tesztek szerint gyorsak, egyes hírek szerint a váltás kényszerből történt.
Az Apple tehát a zenepiaci irányváltásnak köszönhetően újra a csúcsmárkák között van és elképzelhető, hogy hamarosan belopódzik a köztudatba Európában is, de amíg a olyan bosszantó, mindennapi problémába ütközik az ember, hogy a sajtótájékoztatón CD-n kapott anyagot nem tudja PC-n megnyitni, biztosan nem fog futótűzszerűen terjedni.
Sokak számára furcsának tűnhet, hogy miért is Budapesten nyitott először Apple Centert a világ legdizájnosabb küllemű számítógépeit gyártó cég, de ha belepillantunk az előző negyedévek statisztikáiba, akkor nyilvánvalóvá válik a döntés oka. Hazánkban nemcsak az iPod-eladások vannak a csúcson, hanem az egy évvel korábbi közel ezer darabos Macintosh gépeladás idén megduplázódott és átlépte a lélektani kétezret.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Nyilván a leginkább még mindig a grafikus és a szerkesztő alkalmazások professzionális művelői számítanak az Apple gépekre, de a termékskála bővítése nyomán egyre több otthoni felhasználó kaphat kedvet hozzá. Természetesen a cég a növekedés nagyrészét, és a világszinten 320 millió dolláros profitot az iPod zenelejátszók eladásainak és az iTunes zeneletöltő szolgáltatás sikerének köszönheti. Az iPod jelenleg az mp3-lejátszók piacának 60%-t tudhatja magáénak és a mini iPodok bevezetése után tovább terjeszkedhetnek majd. Hazánkban 2005 végéig havi 1000 iPod eladását tervezik, ami 25%-os növekedés lenne a jelenlegi 800 darabos havi értékhez képest. Az egész világot figyelembe véve ugyanennyi iPod eladásához egy hónap helyett 20 perc szükséges csak, ugyanis Emanuelle Massimo, az Apple képviselője elmondása alapján percenként 40 darab lejátszó talál gazdára.
Az Apple Center megnyitása egyúttal egy új kampány bevezetését is jelenti. A világkampány hazai mutációjának arca, az ARC harcosa, Geszti Péter a "Minden DJ téved" szlogent rendelte hozzá az Apple üzenetéhez. Véleménye szerint a szórakozóhelyeken a DJ mindig téved, mert sohasem tudhatja, hogy mi éppen milyen zenét hallgatnánk meg szívesen, erre pedig szerinte egy fehér fülhallgatójú iPod a megoldás minden embernek. Ő maga is használ egy ilyen készüléket, s mivel "be van oltva számítástechnika ellen", ezért örül neki, hogy talált egy egyszerű, logikus felépítésű, úgymond "loser friendly" készüléket. Elmondása szerint újabban ennek segítségével írja dalszövegeit is. A lejátszóval kapcsolatban viszont általánosságban vegyes érzelmei vannak, hiszen tényleg nagyon kellemes szerkezet, de mióta megjelentek az mp3-lejátszók, azóta nem éri meg albumot, CD-t kiadni a zenekaroknak.
Kérdésre válaszolva Geszti elmondta, hogy a zenészek a CD árának kb 10-15%-át kapják meg, illetve amit ki tudnak harcolni pluszban a kiadótól. Ezt Emanuele Massimo azzal egészítette ki, hogy az iPod ára 10%-os szerzői jogi adót tartalmaz, és természetesen a 25% áfát, így érthető, hogy miért kerül majd másfélszer annyiba itthon, mint az Egyesült Államokban.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Januári újdonság a Mac házatáján a Mac Mini, ami a cég történetének legolcsóbb számítógépe, ezáltal a stúdiókból az otthonokba is bekerülhetnek az alma jelű masinák. Mindamellett a közelmúltban bevezetett Mac OS X Tiger is nagy sikernek bizonyul. Az Apple nyitásához a külvilág felé hozzátartozik az is, hogy a későbbiekben Intel processzorokkal készülnek majd gépeik. Ezzel kapcsolatban Emanuele Massimo kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy valószínű, hogy futhat majd Windows operációs rendszer az új Macintoshokon, de nem céljuk, hogy hardvert gyártsanak a Microsoft rendszer alá. A fordított helyzetet viszont kizártnak tartja, tehát nem tudunk majd Mac OS-t futtatni PC-n. Bár az új gépek a tesztek szerint gyorsak, egyes hírek szerint a váltás kényszerből történt.
Az Apple tehát a zenepiaci irányváltásnak köszönhetően újra a csúcsmárkák között van és elképzelhető, hogy hamarosan belopódzik a köztudatba Európában is, de amíg a olyan bosszantó, mindennapi problémába ütközik az ember, hogy a sajtótájékoztatón CD-n kapott anyagot nem tudja PC-n megnyitni, biztosan nem fog futótűzszerűen terjedni.