Gyurkity Péter

Az Apple értékesíti a hordozható lejátszók egyharmadát

Egy friss felmérés szerint az Apple birtokolja a hordozható zenelejátszók piacának egyharmadát, és világszerte minden harmadik készüléket Steve Jobs vállalata értékesít.

Az amerikai In-Stat felmérése az mp3-lejátszók piacának tekintélyes bővülését emeli ki: az eladásokból befolyt bevételek mára elérték a 4,5 milliárd dollárt, ami több mint 200 százalékos növekedést jelent 2003-hoz képest, és az előrejelzések szerint a piac az elkövetkezendő években is hasonló ütemben növekedik majd. Eszerint a tavalyi évben elért 27,8 milliós példányszám 2009-re eléri az évi 104 milliót, így elmondhatjuk, hogy néhány éven belül az mp3-lejátszók - a mobiltelefonokhoz hasonlóan - világszerte mindennapos és megszokott fogyasztói cikké válnak.

A folyamatos növekedés mellett azonban megfigyelhető a folyamatos szegmentálódás, ahogy a piac egyre kisebb részekre bomlik szét, és ez az újabb típusok megjelenésével mind a merevlemez-alapú, mind a flash memóriára támaszkodó lejátszók területén érvényes. A gyártók ugyanis szoros versenyt folytatnak, és egyrészt a lejátszók méretével, másrészt a nagyobb kapacitással igyekeznek nagyobb népszerűségre szert tenni a felhasználók körében. E tekintetben egyértelműen az Apple vezet, mégpedig tekintélyes fölénnyel: a vállalat a piac 30,2 százaléka felett uralkodik, ami legfőképpen az iPod átütő sikerének köszönhető.

Jobs vállalata mögött a Rio, az iRiver, illetve a Creative helyezkedik el, amelyek szintén előkelő pozíciót vívtak ki maguknak.

A lejátszók növekvő népszerűségéből és elterjedtségéből természetesen mások is megpróbálnak hasznot húzni: a spamküldők körében például már tavaly decemberben is az iPod számított abszolút kedvencnek, és az ünnepek táján az elektronikus postafiókok egy részét szinte elárasztották a lejátszót reklámozó kéretlen üzenetek. A csalások ráadásul egyre meggyőzőbbek, és a "jóakaróink" mindent elkövetnek, hogy hitelesnek tüntessék fel ajánlatukat. Ennek köszönhetően az utánzatok és az álweboldalak száma jelentősen megnőtt, ami minden bizonnyal nem volt jótékony hatással a vásárlói bizalom alakulására.

Mindenesetre a lejátszók terjedése világszerte és itthon is töretlen, amit szerencsére nemcsak a fokozódó vásárlói igények, hanem a fejlesztések is mutatnak. Az autóba szerelhető ice>Link Plus például a magyar tulajdonban lévő Dension fejlesztése, és nagy előnye, hogy az iPod lejátszó és az autó hangrendszerének összekapcsolásával nagymértékben leegyszerűsíti és kényelmesebbé teszi a vezetés közbeni zenehallgatást. A hasznos készülékhez kompatibitási listát is mellékelnek, amelyet itt találhatunk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • LaPalma #15
    nokéremszépen
    ma kijöttek az új ipodok (mindegyik szines) és az áraik is némileg csökkentek. érdemes lenne egy csöppet várni...
  • Rincewind #14
    Thanks, utana fogok nezni ezeknek. Bar az arakban azert lehetnek elteresek a ket orszag kozott, de a lenyeg akkor, hogy nem fogok iPodot venni semmikeppen. ^.^
  • Cat #13
    50e ért nem szabad 4 gigást venni

    http://www.depo.hu/?page_number=6&id=23241&lid=25&csid=57
    http://www.depo.hu/?page_number=6&id=23749&lid=25&csid=57
    http://www.depo.hu/?page_number=6&id=21189&lid=25&csid=57

    40 gigás, oggot is lejátszik 60e ért
    http://www.depo.hu/?page_number=6&id=20483&lid=25&csid=57

    persze ezek nem "márkásak" - az idézőjel azért van, mert az ipodban lévő merevlemezt ugyanugy a toshiba vagy nemtom ki gyártja, mint a többiben lévőt. Ráadásul az ipod marhára le van korlátozva másolásvédelmileg/jogilag! Ennek feltétlen nézz utána!
  • sonyv1 #12
    Ennek szebb hangja van mint az Ipodnak , kisebb is és szebb is. Mivel kifutó modell igencsak megéri 20 GB

    http://www.pixmania.com/hu/hu/84867/art/sony/nw-hd3-ezust-20-gb-mp3-le.html
  • Rincewind #11
    Tudnal nekem mondani nehany ilyen olcso, es nagy kapacitasu mp3 lejatszot? Mert mostanaban tervezek lejatszot venni, es en iPod Minit akartam venni, a 4 Gigasat. De, ha vannak nala sokkal olcsobbak is, legalabb ekkora tarkapacitassal, akkor nem fogok iPodot venni.
  • Cat #10
    200 dollárért itthon is kapsz egy noname 20 gigás mp3 lejátszót, hát még kint amcsiban...

    ipodnak van neve és ennyi. Nem éri meg.
  • Rincewind #9
    Azert veszik, mert elterjedt, megbizhato, de legfokebb azert, mert divat! Nemreg voltam New Yorkban, es szo szerint(!) minden harmadik embernek ott logott a fuleben a jol ismert feher fulhallgato, jelezve, hogy o is iPod user. Hazak falan, metron, ujsagokban, mindenhol iPod hirdetesek voltak, gyakorlatilag nem is nagyon volt mas valasztasod, csak iPod, ha mp3 lejatszot akartal venni.

    A masik ok pedig az, hogy azert ilyen sikeres, mert megeri. Tesom nemreg kapott egy memoriakartyat hasznalo mp3 lejatszot (nem emlekszem a markajara). 128 megas, van kijelzoje, es olyan 100 dollar koruli volt az ara. Namost ezert a 100 dollarert, mar 1 Gigas iPod Shufflet lehet kapni, ujabb 100 dollar rapakolasaval, pedig mar 4 gigas iPod Minit, ami alig nagyobb, mint egy noname mezei mp3 lejatszo. 4 giga azert eleg impozans, es ha belegondolunk, akkor az a 200 dollar nem is olyan veszes ar erte.
  • asysoft #8
    "Azért veszik, mert egy jól marketingelt termék."
    Valószínüleg ez az egyik fő ok...
  • IoIa #7
    Ez a felmérés olyan lehetett, mint amilyen a MS által pénzelt felmérések, csak ezt most épp az Apple pénzelte. Reklám, nem egyéb.
  • fie #6
    Azért veszik, mert egy jól marketingelt termék. Talán azért veszik, mert sokáig bírja az aksija, nagy a kapacitása.
    iPod