Figyelőnet
Jól fogy itthon a Mac mini és az iPod
Az IDC piacelemzése szerint az iPod és az új Macintosh megnövekedett forgalma miatt javulnak az Apple eredményei Nagy-Britanniában.
Az Apple eladásainak növekedését okozta az új Mac mini és az iPod sikere a szigetországban, jelentették az elemzők a napokban záródott felmérések alapján. Az első negyedéves eredmények azt mutatják, hogy mintegy 27 százalékkal nőtt a Mac asztaligépek és laptopok forgalma az előző év hasonló időszakához képest. "Ez az év lényegesebb jobbnak látszik, mint az előző volt" - nyilatkozta Ian Gibbs az IDC szakembere. Az iPod jól reklámozta az Apple nevét és sokan vették észre azt, hogy a legújabb termékek hiánypótlóak a piacon.
A PC-s árakkal is versenyre kelő új asztali számítógépek igen sikeresek a vásárlók között, és a laptopok forgalma is 9 százalékkal emelkedett. Az összehasonlítás kedvéért elmondta azt is, hogy a teljes PC-s piac 14.8 százalékkal emelkedett az első negyedévben. A Mac mini januárban startolt a brit piacon, és azonnal kedvenc lett a kis méretével és - igen alacsony - 339 fontos árával. Az tény, hogy az Apple megváltozott stratégiája, már nem csak a termékek kitűnő minőségére koncentrál, hanem arra is, hogy ezeket versenyképes áron juttassa a boltok polcaira.
A hazai eladásokkal kapcsolatban kérdeztük Emanuele Massimot a magyarországi Apple képviselet vezetőjét, aki elmondta, hogy az elmúlt évben megduplázódott az asztali számítógép és laptop forgalmuk. A Mac minivel kapcsolatban szállítási nehézségek léptek fel a - a cég nem számított ekkora sikerre. Itthon idén kb. 1000 darabot szeretnének eladni az újdonságból. A szintén sikeres iPodból csak márciusban ezret értékesítettek és ezt a havi eladási szintet az év további hónapjaiban is szeretnék megtartani. Külön kiemelte, hogy az iPod vásárlók a készüléken keresztül megismerkedhetnek az Apple minőséggel és későbbi számítógép vásárlásaikban ez komolyan megjelenhet döntési szempontként.
Az Apple eladásainak növekedését okozta az új Mac mini és az iPod sikere a szigetországban, jelentették az elemzők a napokban záródott felmérések alapján. Az első negyedéves eredmények azt mutatják, hogy mintegy 27 százalékkal nőtt a Mac asztaligépek és laptopok forgalma az előző év hasonló időszakához képest. "Ez az év lényegesebb jobbnak látszik, mint az előző volt" - nyilatkozta Ian Gibbs az IDC szakembere. Az iPod jól reklámozta az Apple nevét és sokan vették észre azt, hogy a legújabb termékek hiánypótlóak a piacon.
A PC-s árakkal is versenyre kelő új asztali számítógépek igen sikeresek a vásárlók között, és a laptopok forgalma is 9 százalékkal emelkedett. Az összehasonlítás kedvéért elmondta azt is, hogy a teljes PC-s piac 14.8 százalékkal emelkedett az első negyedévben. A Mac mini januárban startolt a brit piacon, és azonnal kedvenc lett a kis méretével és - igen alacsony - 339 fontos árával. Az tény, hogy az Apple megváltozott stratégiája, már nem csak a termékek kitűnő minőségére koncentrál, hanem arra is, hogy ezeket versenyképes áron juttassa a boltok polcaira.
A hazai eladásokkal kapcsolatban kérdeztük Emanuele Massimot a magyarországi Apple képviselet vezetőjét, aki elmondta, hogy az elmúlt évben megduplázódott az asztali számítógép és laptop forgalmuk. A Mac minivel kapcsolatban szállítási nehézségek léptek fel a - a cég nem számított ekkora sikerre. Itthon idén kb. 1000 darabot szeretnének eladni az újdonságból. A szintén sikeres iPodból csak márciusban ezret értékesítettek és ezt a havi eladási szintet az év további hónapjaiban is szeretnék megtartani. Külön kiemelte, hogy az iPod vásárlók a készüléken keresztül megismerkedhetnek az Apple minőséggel és későbbi számítógép vásárlásaikban ez komolyan megjelenhet döntési szempontként.