Alex

Bemutatták az Apple mini modelleket

Az Apple bemutatta minden idők legkisebb és legkedvezőbb árú Mac számítógépeit, a Mac mini modelleket, melyet elsősorban a vállalat termékeivel még ismerkedőknek szánnak.

A vállalat vezetője, Steve Jobs szerint az alig 5 cm magas és alig 1,3 kg tömegű Mac mini új megvilágításba helyez mindent, amit eddig az otthoni számítógépekről gondolhattunk. "A Mac mini mindenki számára elérhetővé teszi a Mac OS X és az iLife kínálta lehetőségeket" - mondta Steve Jobs, az Apple elnök-igazgatója. "Csak csatlakoztasson egy képernyőt, egy billentyűzetet és egeret, és máris meglepően kompakt Mac géphez jutott, rendkívül barátságos áron."

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Minden Mac mini számítógépre előre telepítve van az Apple multimédia szoftvereinek legújabb gyűjteménye, az iLife '05 csomag. Ez tartalmazza az iPhoto, iMovie, iDVD, GarageBand és iTunes programok legújabb változatait. A Mac mini szoftvercsomagja az UNIX-alapú Mac OS X 10.3 "Panther" operációs rendszer köré épül, és ezeken kívül tartalmazza még az iChat AV videó-konferencia szoftvert, a Safari web-böngészőt, a Mail levelezőt, a Sherlock keresőt, az iCal naptárprogramot az Address Book címtárral és DVD lejátszót is. A régebbi Mac OS változatokhoz készült szoftverek továbbra is a Classic környezeten keresztül használhatók.

A Mac mini az otthoni alkalmazások számára elegendő teljesítményt biztosító 1,25 vagy 1,42 GHz-es PowerPC G4 processzort és egy 32 MB-os ATI Radeon 9200 videókártyát tartalmaz. Mindkét változatot tálcanélküli kombó meghajtóval szerelték fel, ami lehetővé teszi CD-lemezek készítését és DVD-lemezek lejátszását is; továbbá egy 40 vagy 80 GByte-os Ultra ATA merevlemezt is magában foglal.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A kiegészítők - mint például az iPod digitális zenelejátszók - a két USB 2.0 illetve a FireWire 400 kapukon keresztül csatlakoztathatók. A mellékelt átalakító segítségével a DVI kimenetre hagyományos VGA képernyők is kapcsolhatók. A hálózati csatlakozásokat 10/100-as Ethernet és 56 kbps-os modem biztosítja, de lehetőség van 54 Mbps-os vezeték nélküli kártya vagy Bluetooth modul beépítésére is. A hazai részleg igérete szerint a termék hamarosan megrendelhető lesz a magyarországi viszonteladóknál is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Alwares #159
    Huh. Ez menőn néz ki! Nem toudom mileyn egy mac de biztosan jó... Sokan azt mondják hogy szar mert nincs rá sok játék és progi de hát a MAC nem PC igaz?
  • dez #158
    (Vagyis látja, csak hozzá van szokva.)
  • dez #157
    "Tény, hogy a PAL és NTSC képek frissítése _majdnem_ konstans"

    1Hz itt nem számít (kivéve, ha extrém módon ki van időzítve minden).

    "de inkább viselem el az állítólagos ricegést"

    Állítólagos? Hm, hát te tényleg nem látod, hogy pl. riceg az egérkurzor? (Bár az USB-seknél egy fokkal jobb a helyzet, mint az rs232/ps2-eseknél, mert sűrűbb a pozició-frissítése, csak épp még mindíg nem szinkronizált a monitor-képfrissítéshez.)

    "mintsem 50/60 Hz interlace-en nézzem a kijelzőt. Ez igaz a konzolokra."

    Ez igaz, az 50/60Hz nem kellemes. De sokszor olyankor sem szinkronizálnak rendesen, amikor lehetne.

    "Az Apple cuccok ugyanolyan kijelzőket és grafkártyákat használnak, mint a PC-k, tehát oda sem lehet jobb cuccokat csinálni"

    Ott legalább talán jobban odafigyelnek, és ha van rá lehetőség, ricegésmentesen oldják meg.

    3D-s játékokban (akár PC, akár más), ha gyorsabb a képgenerálás, mint a monitorfrissítés, akkor általában megvan az "1-frémes mozgás", de 2D-s játékok többsége általában nagyon riceg (az előbb leírt okból, nevezetesen, hogy külön számolni kellene a monitor aktuális frissítésével, ami itt nem lenne egyszerű, mert itt nincs újraszámolva minden, mint a 3D-seknél). De mindenesetre megoldható a dolog, csak némi (nem sok) pluszmunka, de ezt inkább megspórolják, mert a többség úgysem látja.

    "ha az állításod igaz."

    Húh. Én próbáltam érthetően leírva megalapozi az "állítást". Ha nem érted, és nem is látod, akkor nem tudok mit tenni. :)
  • Pheel #156
    "Többek között azért is nehéz egyátalán megoldani, mert itt nem lehet előre tudni, hogy milyen frissítésre lesz állítva a felhasználó monitorja"

    Tény, hogy a PAL és NTSC képek frissítése _majdnem_ konstans, de inkább viselem el az állítólagos ricegést, mintsem 50/60 Hz interlace-en nézzem a kijelzőt. Ez igaz a konzolokra. Az Apple cuccok ugyanolyan kijelzőket és grafkártyákat használnak, mint a PC-k, tehát oda sem lehet jobb cuccokat csinálni, ha az állításod igaz.
  • Macc #155
    Ez lehet csak azoknak okoz vizualis csalodast, akik anno c64, amiga es hasonlo rendszeren demokat meg introkat irak:) (regi szep idok) Amugy ez a folyamatossag, meg megfigyelheto a konzoloknal is, ott meg ugyelnek re. De ott sem minden jateknal. Az OSX desktopnal gyorsabb gepen szerencsere szepen folyamatosan mozognak az ablakok az esetek 99%-aban, viszont OS9-alatt csak az egerkurzornak volt lehetosege erre.
  • dez #154
    Itt nem olyan hosszú akadásról van szó, amit észrevennél egy flash-animon. Kezdjük ott, hogy mond-e az valamit: "1-frémes mozgás"? Ezt arra mondtuk régen, ha egy jétékban, demóban, stb. garantáltan minden új képfrissítés új képtartalmat hozott. Ez kell az tökéletesen folyamatos mozgáshoz, a szem még 100fps-nél is észreveszi, ha pl. minden 2., 3., stb. képkocka ismétlése az előzőnek, ilyenkor ricegést, ill. megkettőződött, szellemképes-szerű képet látunk. Namost, a régebbi gépeken a legtöbb esetben erősen törekedtek arra, hogy mindíg meglegyen az "1-frame", kivéve PC-n! PC-n mégcsak nem is lehetett ezt megvalósítani sokáig, mert egyszerűen nem volt lehetőség szinkronizálni a képfrissítéshez. És amikor már lehetett, akkor sem nagyon használták (kivéve a jobb demókat), mert elég hülyén volt megvalósítva (a procival kellett pollozni egy regisztert - tehát nem lehetett megszakítást hozzárendelni, sőt, ezt még ma sem lehet itt). PC-n ma is kevés játékban törekszenek az 1-frémes mozgásra, vagy legalább arra, hogy mondíg ugyanannyi legyen az ismétlés (pl. minden képkocka 2x jelenjen meg, helyette az van, hogy néha 1x jelenik meg, néha 2x, össze-vissza, ahogy esik). Többek között azért is nehéz egyátalán megoldani, mert itt nem lehet előre tudni, hogy milyen frissítésre lesz állítva a felhasználó monitorja (önmagában csak az 1-frémes szinkronizációval gyorsulna vagy lassulna a játék a frekitől függően).

    A DirectX-ben lévő VSync ehhez nem elég, mert az csak azt garantálja, hogy nem a kép közepén járó monitor képfrissítés közben lesz elkezdve megjelenítve a következő képkocka a grafkártya által (ennek kikapcsolása okozza egyébként a vízszintes vonal mentén szétesett képet).

    Egyébként van egyetlen dolog a Windows GUI-ban, ami szinkronizált, ráadásul általában 1-frémes is: a folyamatos finom görgetés az IE-ben. (Az ablakmozgatás, sőt, még az egér-pointer sem 1-frémesen szinkronizált, szóval az egérpointer is riceg.)
  • pafi #153
    már megint nem jött össze...
    Képek a mini alaplapjáról.
  • pafi #152





    www.macnews.de (ezek nagyobban, és más kpek is)
  • Pheel #151
    Nekem ugyan ki van kapcsolva a smooth scrolling, de pontosan úgy mozdul az oldal, ahogy az egeremmel mozgatom. Ha ráng, akkor azért, mert a kezem ráng az egérrel. Nem ráng :)
  • Laci #150
    Most épp ilyen browserekben mozgattam a scrollt nem túl lassan, nem túl gyorsan le, föl. Általában olyan alakzaton látszik ami nem csak vízszintes, meg függőleges elhatárolható részekből áll. Össze vissza "villogott, rángatózott" az egész. Most két gépen néztem ezt, de amit láttam a többin is kb. ez van. Lehet ennek ellenére szoftverhiba?