Specker Balázs
Továbbra is virágzik a játékok feketepiaca
Egy brit felmérés megállapította, hogy továbbra is hatástalanok az illegális letöltések ellen fellépő kezdeményezések.
A BBC News híre szerint a felmérést végző Dr. Jo Bryce, a Central Lancashire Egyetem, valamint Dr. Jason Rutter, a Manchesteri Egyetem kutatója úgy találta, hogy a felhasználók nem tekintik lopásnak a jogvédett anyagok letöltését. Az eredmények igencsak kellemetlenek a játékipar számára, ugyanis a felmérés összegzése szerint a kalózkodás több mint 2 milliárd font (kb. 740 milliárd forint) kiesését jelent a játékfejlesztőknek. A felmérést az ELSPA (Szórakoztató Szoftverek Forgalmazóinak Egyesülete) által szervezett konferencián tették közzé, és a Hamis nemzet címre keresztelt jelentést a jövő héten tárják hivatalosan a közvélemény elé.
Annyit már most is tudni lehet, hogy a jelentés szerint az emberek - beleértve azokat is akik nem élnek az illegális letöltés lehetőségével - a kalózkodást az élet részének tartják, és egyáltalán nem értenek egyet a kormány és a játékipar nézetével, miszerint ez tulajdonképpen nem más, mint lopás - olvasható a GamesIndustry oldalán. "Nem az emberek tájékozatlanságáról van szó, legtöbbjük pontosan tisztában van tette lehetséges következményével és jogszerűtlenségével, ám mégsem törődik vele" - fejtette ki Dr. Bryce a londoni csúcstalálkozón.
A felhasználók alapvetően máshogy ítélik meg az illegális letöltéseket, mint a hamis áruk vételét vagy eladását, úgy érzik ez egy sokkal tisztább folyamat, leginkább úgy gondolnák rá, mint egy ingyenes szolgáltatásra. Hogy mi viszi rá az embereket a letöltésre? A felmérésben a pénzt jelölték meg legfőbb okként, azonban a helyzet közel sem ilyen egyszerű, nem feltétlenül a magas keresetűek kalózkodnak a legkevésbé, és a tizenévesek sem mind taktikus vásárlók, akik azért kalózkodnak, hogy pénzüket más szórakozási formákra tudják fordítani.
A BBC News híre szerint a felmérést végző Dr. Jo Bryce, a Central Lancashire Egyetem, valamint Dr. Jason Rutter, a Manchesteri Egyetem kutatója úgy találta, hogy a felhasználók nem tekintik lopásnak a jogvédett anyagok letöltését. Az eredmények igencsak kellemetlenek a játékipar számára, ugyanis a felmérés összegzése szerint a kalózkodás több mint 2 milliárd font (kb. 740 milliárd forint) kiesését jelent a játékfejlesztőknek. A felmérést az ELSPA (Szórakoztató Szoftverek Forgalmazóinak Egyesülete) által szervezett konferencián tették közzé, és a Hamis nemzet címre keresztelt jelentést a jövő héten tárják hivatalosan a közvélemény elé.
Annyit már most is tudni lehet, hogy a jelentés szerint az emberek - beleértve azokat is akik nem élnek az illegális letöltés lehetőségével - a kalózkodást az élet részének tartják, és egyáltalán nem értenek egyet a kormány és a játékipar nézetével, miszerint ez tulajdonképpen nem más, mint lopás - olvasható a GamesIndustry oldalán. "Nem az emberek tájékozatlanságáról van szó, legtöbbjük pontosan tisztában van tette lehetséges következményével és jogszerűtlenségével, ám mégsem törődik vele" - fejtette ki Dr. Bryce a londoni csúcstalálkozón.
A felhasználók alapvetően máshogy ítélik meg az illegális letöltéseket, mint a hamis áruk vételét vagy eladását, úgy érzik ez egy sokkal tisztább folyamat, leginkább úgy gondolnák rá, mint egy ingyenes szolgáltatásra. Hogy mi viszi rá az embereket a letöltésre? A felmérésben a pénzt jelölték meg legfőbb okként, azonban a helyzet közel sem ilyen egyszerű, nem feltétlenül a magas keresetűek kalózkodnak a legkevésbé, és a tizenévesek sem mind taktikus vásárlók, akik azért kalózkodnak, hogy pénzüket más szórakozási formákra tudják fordítani.