SG.hu

40 milliós bírságot kapott a T-Mobile

A Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintos bírságot szabott ki a T-Mobile-ra a Relax díjcsomagokkal kapcsolatos tájékoztatása miatt.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a T-Mobile Magyarország 2004 júniusában és júliusában a Relax díjcsomagok hívásdíjairól tájékoztatást adó egyes reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A Versenytanács a vállalkozást 40 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.

A T-Mobile Relax 100, 250, 500 és 1000 néven ún. "gondtalan telefonálást" lehetővé tevő előfizetéses díjcsomagokkal, mint új termékkel jelent meg 2004-ben magyar mobiltávközlési piacon. A csomagok egyrészt meghatározott ún. becsomagolt percmennyiségeket tartalmaznak, amelynek fix díját a forgalomtól függetlenül az ügyfélnek ki kell fizetnie. Ha a perckeret felett kíván az ügyfél telefonálni, akkor azért már előre meghatározott tarifa alapján a fix díjon felül fizetnie kell a forgalommal arányosan. A csomagok alapvetően a belföldi hálózatok közötti hívásra alkalmasak, de kiegészítő díj fejében nemzetközi hálózatokba is lehet telefonálni.

A GVH szerint az eljárás során megvizsgált reklámokban szereplő havidíjmentesség azt a képzetet kelthette a fogyasztókban, hogy forgalom nélkül esetleg még díjat sem kell fizetniük. Határozatuk szerint a percdíjak szerepeltetéséből arra a következtetésre juthattak az ügyfelek, hogy a számlázás perc alapú. Kifogásolják, hogy a reklámok egésze az átlagfogyasztót nem tájékoztatta arról, hogy a percdíj csak akkor igaz, ha a fogyasztó pontosan lebeszéli a csomagban foglalt perckeretét.

A bírság meghatározásakor a Versenytanács figyelembe vette a hasonló esetek során kiszabott bírság nagyságát, az eljárás alá vont piaci részesedését, a kifogásolt tájékoztatási tevékenység kiterjedt voltát és azt, hogy a kifogásolt reklámmal az eljárás alá vont a fogyasztók széles körét érte el. A Versenytanács véleménye szerint a tájékoztatáson lényegesen nem változtattak az üzletekben, vagy interneten rendelkezésre álló kiegészítő információk sem, és közlésük szerint ez a magatartás nem tehető jogszerűvé azzal az elvárással, hogy a fogyasztó alaposan tájékozódjék a különböző díjakat illetően.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • vax #5
    Azért a GVH is eléggé "szépsütemény" szervezet. A bírságoláson kívül máshoz nem ért. Állam az államon belül. Kb. az Artisjus és a PSZF-el egy kalap alá tartoznak. :( Hibát mindenben lehet találni, meg az "elő fába" is belekötni. Az a 40 millát szépen elosztják a "felső" vezetők a GVH-nál, hogy mi milyen jól dolgoztunk. A T-mobil meg szépen rá veri a normál fogyasztokra. A GVH egy bújtatott jövedelem elosztást hajtott végre, ráadásul törvényesen. Akár az APEH.
  • Reggel #4
    Már nem azért de nem 40 millára kellene az ilyeneket megbüntetni, mert ez enyhén szólva eltörpül a bevételeikhez képest, hanem mondjuk az éves bevételének a 10%-át(nem a nyereség 10%-át!!!) kellene befizetnie akkor legközelebb már meggondolná hogyan reklámoz.
  • ZUL #3
    pont ezen gondolkoztam én is :-)
    a többi büntetés összegéről már nem is beszélve...
  • vincuska #2
    es ki kapja ezt a 40 millio forintot? Mert azt a '40 milla tobbletet' a t-mobilnak az ugyfelek fizettek be, es nem ok kapjak vissza... ugye? :-)

    zsenialis biznisz!
  • pepe003 #1
    Nem halnak bele....