SG.hu
10 százalékos, a Google-t és a Facebookot sújtó adón gondolkozik Németország

A német digitális minisztérium óvatosan fogalmaz az online platformokra kivetett adóval kapcsolatban.
Németország új digitális minisztériuma szerint az online platformokra kivetett adónak nemzetközileg összehangoltnak kell lennie, és nem vezethet magasabb árakhoz a végfelhasználók számára - ez azt jelzi, hogy a kormányon belül nagyo a megosztottság egy ilyen adóval kapcsolatos tervekkel kapcsolatban. Wolfram Weimer kulturális államtitkár elmondta, hogy a tisztviselők egy olyan adónemen dolgoznak, amely olyan platformokat sújtana, mint a Google és a Facebook. Egy 10 százalékos adó lenne ésszerű - mondta - anélkül, hogy pontosította volna, hogy ez a bevételre vagy a nyereségre kivetett adó lenne.
A német kormánypártok az év elején megállapodtak abban, hogy megfontolják a digitális szolgáltatásokra kivetendő adó bevezetését, de ez nem szerepelt a koalíció által prioritásként kezelendő projektek listáján. Weimer javaslatáról a kormány még nem állapodott meg - közölték tisztviselők. "Egy ilyen illeték értékelésénél döntő szempont, hogy az célzottan legyen kialakítva, nemzetközileg összehangolt és az uniós joggal összeegyeztethető legyen, hogy az esetleges bevételek Németországnak mint innovációs központnak kedvezzenek, és hogy végső soron ne hárítsanak át magasabb árakat a végfelhasználókra" - mondta a digitális minisztérium szóvivője.
A javaslatra akkor kerül sor, amikor Friedrich Merz kancellár hamarosan Washingtonba utazik, hogy találkozzon Donald Trump amerikai elnökkel, bár az utazást hivatalosan még nem jelentették be. Trump a múltban azt mondta, nem fogja megengedni, hogy külföldi kormányok „saját hasznukra sajátítsák ki Amerika adóalapját”. A Bitkom ágazati szövetség arra figyelmeztetett, hogy az illeték áremelkedéshez vezethet, ami hatással lenne a vállalkozásokra, a közigazgatásra és a fogyasztókra. "Ezek az áremelések akadályozni és lassítani fogják a közszolgáltatások digitalizációjának és a vállalatok digitális átalakulásának sürgősen szükséges felgyorsítását” - mondta Ralf Wintergerst, a Bitkom elnöke. „Nem több, hanem kevesebb pénzügyi teherre van szükségünk a digitális áruk és szolgáltatások terén.”
Németország új digitális minisztériuma szerint az online platformokra kivetett adónak nemzetközileg összehangoltnak kell lennie, és nem vezethet magasabb árakhoz a végfelhasználók számára - ez azt jelzi, hogy a kormányon belül nagyo a megosztottság egy ilyen adóval kapcsolatos tervekkel kapcsolatban. Wolfram Weimer kulturális államtitkár elmondta, hogy a tisztviselők egy olyan adónemen dolgoznak, amely olyan platformokat sújtana, mint a Google és a Facebook. Egy 10 százalékos adó lenne ésszerű - mondta - anélkül, hogy pontosította volna, hogy ez a bevételre vagy a nyereségre kivetett adó lenne.
A német kormánypártok az év elején megállapodtak abban, hogy megfontolják a digitális szolgáltatásokra kivetendő adó bevezetését, de ez nem szerepelt a koalíció által prioritásként kezelendő projektek listáján. Weimer javaslatáról a kormány még nem állapodott meg - közölték tisztviselők. "Egy ilyen illeték értékelésénél döntő szempont, hogy az célzottan legyen kialakítva, nemzetközileg összehangolt és az uniós joggal összeegyeztethető legyen, hogy az esetleges bevételek Németországnak mint innovációs központnak kedvezzenek, és hogy végső soron ne hárítsanak át magasabb árakat a végfelhasználókra" - mondta a digitális minisztérium szóvivője.
A javaslatra akkor kerül sor, amikor Friedrich Merz kancellár hamarosan Washingtonba utazik, hogy találkozzon Donald Trump amerikai elnökkel, bár az utazást hivatalosan még nem jelentették be. Trump a múltban azt mondta, nem fogja megengedni, hogy külföldi kormányok „saját hasznukra sajátítsák ki Amerika adóalapját”. A Bitkom ágazati szövetség arra figyelmeztetett, hogy az illeték áremelkedéshez vezethet, ami hatással lenne a vállalkozásokra, a közigazgatásra és a fogyasztókra. "Ezek az áremelések akadályozni és lassítani fogják a közszolgáltatások digitalizációjának és a vállalatok digitális átalakulásának sürgősen szükséges felgyorsítását” - mondta Ralf Wintergerst, a Bitkom elnöke. „Nem több, hanem kevesebb pénzügyi teherre van szükségünk a digitális áruk és szolgáltatások terén.”