SG.hu
Figyelmeztetést kapott a német hatóságtól az Amazon

Figyelmeztette az Amazont a német trösztellenes felügyelet, hogy a piacterén működő kiskereskedők árszabályozása valószínűleg sérti a nemzeti és az európai uniós jogszabályokat.
A német Szövetségi Versenyhivatal közölte az Amazonnal, hogy - előzetes értékelése szerint - a vállalat által a kiskereskedők által alkalmazott árellenőrzés ellentétes a digitális gazdaságra és a tisztességes versenyre vonatkozó szabályokkal. "A németországi online kiskereskedelemben a versenyt nagyrészt az Amazon platformra vonatkozó szabályai határozzák meg” - mondta Andreas Mundt, a szabályozó hatóság elnöke. "Mivel az Amazon közvetlenül versenyez más kiskereskedőkkel a platformján, a versenytársak árképzésének befolyásolása, beleértve a felső határokat is, versenyjogi szempontból általában megkérdőjelezhető.”
Az Amazon más amerikai technológiai óriásokhoz hasonlóan Németországban, az EU-ban és világszerte is egyre nagyobb ellenőrzésnek van kitéve a szabályozó hatóságok részéről az e-kereskedelemben betöltött erőfölénye és az adatvezérelt gyakorlatok miatt. A seattle-i székhelyű vállalat most visszajelzést adhat a szabályozónak. Közleményében azt írta, hogy az előzetes értékelés végrehajtása negatív következményekkel járna a fogyasztókra és az értékesítési partnerekre nézve. "Ha az Amazont megakadályoznánk abban, hogy segítsen a vásárlóknak versenyképes ajánlatokat találni, az rossz vásárlási élményhez vezetne, mivel a versenyképtelen vagy akár visszaélésszerű árképzést kellene előnyben részesítenünk a boltunkban” - közölte a vállalat. „A vásárlók azt hihetnék, hogy értéket kapnak a pénzükért, holott a valóságban ez nem így lenne”.
Ha az Amazon túl magasnak ítéli a kereskedők árait, akkor a versenyhivatal szerint az ajánlatukat vagy teljesen eltávolítják a piactérről, vagy nem jelennek meg a kiemelt vásárlási mezőben. Az ajánlatokra további megjelenítési korlátozások is vonatkoznak, például a keresési találati listában. Az árcédulák ellenőrzéséhez az Amazon algoritmusokat és statisztikai modelleket használ, amelyek a dinamikus felső határértékek kiszámításához a jelenlegi vagy korábbi ajánlatokból és a külső versenytársaktól származó adatokból merítenek. A probléma az, hogy az Amazon saját belátása szerint használja az árellenőrzéshez használt paramétereit, és az általa meghatározott korlátok Mundt szerint nem átláthatóak.
A német Szövetségi Versenyhivatal közölte az Amazonnal, hogy - előzetes értékelése szerint - a vállalat által a kiskereskedők által alkalmazott árellenőrzés ellentétes a digitális gazdaságra és a tisztességes versenyre vonatkozó szabályokkal. "A németországi online kiskereskedelemben a versenyt nagyrészt az Amazon platformra vonatkozó szabályai határozzák meg” - mondta Andreas Mundt, a szabályozó hatóság elnöke. "Mivel az Amazon közvetlenül versenyez más kiskereskedőkkel a platformján, a versenytársak árképzésének befolyásolása, beleértve a felső határokat is, versenyjogi szempontból általában megkérdőjelezhető.”
Az Amazon más amerikai technológiai óriásokhoz hasonlóan Németországban, az EU-ban és világszerte is egyre nagyobb ellenőrzésnek van kitéve a szabályozó hatóságok részéről az e-kereskedelemben betöltött erőfölénye és az adatvezérelt gyakorlatok miatt. A seattle-i székhelyű vállalat most visszajelzést adhat a szabályozónak. Közleményében azt írta, hogy az előzetes értékelés végrehajtása negatív következményekkel járna a fogyasztókra és az értékesítési partnerekre nézve. "Ha az Amazont megakadályoznánk abban, hogy segítsen a vásárlóknak versenyképes ajánlatokat találni, az rossz vásárlási élményhez vezetne, mivel a versenyképtelen vagy akár visszaélésszerű árképzést kellene előnyben részesítenünk a boltunkban” - közölte a vállalat. „A vásárlók azt hihetnék, hogy értéket kapnak a pénzükért, holott a valóságban ez nem így lenne”.
Ha az Amazon túl magasnak ítéli a kereskedők árait, akkor a versenyhivatal szerint az ajánlatukat vagy teljesen eltávolítják a piactérről, vagy nem jelennek meg a kiemelt vásárlási mezőben. Az ajánlatokra további megjelenítési korlátozások is vonatkoznak, például a keresési találati listában. Az árcédulák ellenőrzéséhez az Amazon algoritmusokat és statisztikai modelleket használ, amelyek a dinamikus felső határértékek kiszámításához a jelenlegi vagy korábbi ajánlatokból és a külső versenytársaktól származó adatokból merítenek. A probléma az, hogy az Amazon saját belátása szerint használja az árellenőrzéshez használt paramétereit, és az általa meghatározott korlátok Mundt szerint nem átláthatóak.