SG.hu
Blog és marketing
[e-kereskedelem] Mi is a blog? A szó az angol "web log" kifejezés rövidítéséből ered, vagyis a blog lehet bármilyen témára, hírre vonatkozó személyes vélemény és gondolat. Lássuk, hogyan is segíthetnek a blog-ok a marketing területén!
Mivel a blog-ok kezdetben leginkább egy on-line naplóhoz hasonlítottak, sokan csak hobbynak tartották. Később a Google is elkezdett foglalkozni vele, így a blog-ok üzleti értelemben vett komolysága is igazolódott. Aki még sosem olvasott blog-ot, annak érdemes valamelyik keresőbe beírni a "blog" szót, és átfutni néhányon. Meglepő, de úgy tűnik, a B2B (elektronikus nagykereskedelem) tárgyában írt blog-ok műfaja hihetetlen fejlődést és növekedést mutat napjainkban. A blog-ok rendkívül hatékonyak lehetnek a marketing területén - elsősorban a többségében szolgáltatást, mint termékeket értékesítő vállalkozások esetében -, mivel kiválóan alkalmasak újabb ügyfelek vonzására.
A blog-ok jellemzője, hogy általában naponta kerülnek frissítésre, informálisak, és informatívak. Legnagyobb erényük mégis abban rejlik, hogy nem kell rájuk feliratkozni, vagyis nem rendelkeznek az e-mail marketing leggyengébb pontjával. A blog-ok igen hatékonyak lehetnek egy vállalkozás életében, ha például a cég honlapjának egy részét kiadja "blogolásra". Az emberek nem bíznak a kereskedőkben, adnak viszont olyan idegenek szavára, akik hozzájuk hasonló "egyszerű földi halandónak" tűnnek. Ha a vállalkozás például egzotikus országokba való utakat értékesít, akkor érdemes honlapjukon teret adni saját utasaik gondolatainak és élményeinek, melyeket külföldi utazásaik során szereztek. A cég tarthat azonban saját blog-okat is, tevékenységükkel kapcsolatos témában. A hatás a szakemberek szerint nem fog elmaradni! - írja a Mass Mail Software cikke.
Mivel a blog-ok kezdetben leginkább egy on-line naplóhoz hasonlítottak, sokan csak hobbynak tartották. Később a Google is elkezdett foglalkozni vele, így a blog-ok üzleti értelemben vett komolysága is igazolódott. Aki még sosem olvasott blog-ot, annak érdemes valamelyik keresőbe beírni a "blog" szót, és átfutni néhányon. Meglepő, de úgy tűnik, a B2B (elektronikus nagykereskedelem) tárgyában írt blog-ok műfaja hihetetlen fejlődést és növekedést mutat napjainkban. A blog-ok rendkívül hatékonyak lehetnek a marketing területén - elsősorban a többségében szolgáltatást, mint termékeket értékesítő vállalkozások esetében -, mivel kiválóan alkalmasak újabb ügyfelek vonzására.
A blog-ok jellemzője, hogy általában naponta kerülnek frissítésre, informálisak, és informatívak. Legnagyobb erényük mégis abban rejlik, hogy nem kell rájuk feliratkozni, vagyis nem rendelkeznek az e-mail marketing leggyengébb pontjával. A blog-ok igen hatékonyak lehetnek egy vállalkozás életében, ha például a cég honlapjának egy részét kiadja "blogolásra". Az emberek nem bíznak a kereskedőkben, adnak viszont olyan idegenek szavára, akik hozzájuk hasonló "egyszerű földi halandónak" tűnnek. Ha a vállalkozás például egzotikus országokba való utakat értékesít, akkor érdemes honlapjukon teret adni saját utasaik gondolatainak és élményeinek, melyeket külföldi utazásaik során szereztek. A cég tarthat azonban saját blog-okat is, tevékenységükkel kapcsolatos témában. A hatás a szakemberek szerint nem fog elmaradni! - írja a Mass Mail Software cikke.