SG.hu
Duplázódó online hirdetési piac
[E-kereskedelem] Az online hirdetések piaca 2008-ra közel kétszeresére nő Európában - derül ki a Forrester friss jelentéséből. A várható növekedést a szélessáv elterjedésével és a mérési technikák javulásával magyarázzák a szakemberek.
A Forrester Piackutató előrejelzése szerint az európai online hirdetési piac évente 12,5 %-kal fog növekedni a következő 5 évben, vagyis 793 millió euróról 1,4 milliárd euróra ugrik majd. Az előrejelzés nem veszi figyelembe az olyan gyors ütemben fejlődő területeket, mint a keresőmarketing. A bíztató statisztikák ellenére a Forrester nem jelez jelentős hányadot az internetes reklámozásnak a média költségvetéseken belül. A piackutató szerint az online hirdetések az európai hirdetések piacából 2 %-ot tudhat majd magáénak 2008-ban, míg ez az arány jelenleg 1 % körüli.
Európa tipikusan nagy piacai - Egyesült Királyság, Németország, Franciaország - dominánsak az online hirdetések tekintetében. A Forrester - 17 ország vizsgálatával készült - elemzésében a költések 65 %-át jósolja e három államnak. A piackutató az Interactive Advetising Bureau erőfeszítéseit is megemlíti, mely a növekedés fő feltételét jelentő standard formátumok előmozdítását célozzák. A Forrester előrejelzése a PricewaterhouseCoopers jóslatait tükrözik, melyek a 6 nagy európai országban az online hirdetésekre szánt összegek kétszámjegyű növekedését jelzik előre 2005-ig.
A Forrester Piackutató előrejelzése szerint az európai online hirdetési piac évente 12,5 %-kal fog növekedni a következő 5 évben, vagyis 793 millió euróról 1,4 milliárd euróra ugrik majd. Az előrejelzés nem veszi figyelembe az olyan gyors ütemben fejlődő területeket, mint a keresőmarketing. A bíztató statisztikák ellenére a Forrester nem jelez jelentős hányadot az internetes reklámozásnak a média költségvetéseken belül. A piackutató szerint az online hirdetések az európai hirdetések piacából 2 %-ot tudhat majd magáénak 2008-ban, míg ez az arány jelenleg 1 % körüli.
Európa tipikusan nagy piacai - Egyesült Királyság, Németország, Franciaország - dominánsak az online hirdetések tekintetében. A Forrester - 17 ország vizsgálatával készült - elemzésében a költések 65 %-át jósolja e három államnak. A piackutató az Interactive Advetising Bureau erőfeszítéseit is megemlíti, mely a növekedés fő feltételét jelentő standard formátumok előmozdítását célozzák. A Forrester előrejelzése a PricewaterhouseCoopers jóslatait tükrözik, melyek a 6 nagy európai országban az online hirdetésekre szánt összegek kétszámjegyű növekedését jelzik előre 2005-ig.