dikkma
Bemutatkozott a Longhorn
A Microsoft Los Angelesben megrendezett Fejlesztői Konferenciáján Bill Gates előadásával betekintést engedett az új Windows operációs rendszer, a Longhorn részleteibe.
Az új Windows három jelentős újítással büszkélkedhet. Ezek a háromdimenziós grafikára épülő új Avalon grafikai környezet, az Indigo kommunikációs architektúra, és a cég adatbázis-kezelés területén szerzett tapasztalatait is hasznosító új fájlrendszer, a WinFS.
Előadása során Bill Gates egyelőre nem szolgált pontos információval a megjelenési dátummal kapcsolatban, de annyit elárult, hogy az első előzetes béta a jövő év elején, a második a jövő év közepén jelenhet meg. Elemzők szerint az asztali változat 2006-ban, míg a szerverekhez igazított változat akár másfél évvel később lesz várható.
Az új grafikai környezet, az XML alapú Avalon háromdimenziós megjelenítésre képes. A látogatók a konferencia alkalmával megtapasztalhatták a Longhorn teljesen átdolgozott kezelőfelületét, az (egyébként enyhén MacOS-es beütésű) áttetsző és animációval megnyíló ablakokat. Új, és hasznos ötletnek tűnik a hosszú dokumentumok görgetése közben felbukkanó kicsinyített nézet. Jelentősen megújul az ezentúl jobboldalt elhelyezkedő tálca, amelyen helyet kapnak a hírek, az óra, a barátok listája, és egyéb információk. Az új fájlrendszer lehetővé teszi az adatok könnyebb csoportosítását, gyorsabb keresését.
A Microsoft már most a maga oldalára kívánja állítani az szoftverfejlesztőket, hiszen az újítások nem sokat érnek az őket támogató alkalmazások nélkül. Így bemutatkozott a .Net keretrendszer továbbfejlesztése, a WinFX, és a Longhorn alá írt alkalmazások fejlesztését megkönnyítő XAML. A látható fejlesztések mellett a vállalat nagy hangsúlyt fektet a biztonságra és megbízhatóságra is.
Bill Gates szerint a Longhorn a Windows 95 óta a vállalat legnagyobb erőfeszítése. A Microsoft továbbra is várja a fejlesztők visszajelzéseit, hogy biztosak lehessenek benne, jó irányba haladnak a munkálatok. Számításaik szerint 2006-ra az átlagos számítógép 4 és 6 GHz közötti processzorral, több mint 2 GB memóriával, terabyte-os nagyságrendű merevlemezzel, és a jelenleginél háromszor gyorsabb videókártyával rendelkezik majd - és a Longhorn ki is fogja használni ezeket az erőforrásokat.
Az új Windows három jelentős újítással büszkélkedhet. Ezek a háromdimenziós grafikára épülő új Avalon grafikai környezet, az Indigo kommunikációs architektúra, és a cég adatbázis-kezelés területén szerzett tapasztalatait is hasznosító új fájlrendszer, a WinFS.
Előadása során Bill Gates egyelőre nem szolgált pontos információval a megjelenési dátummal kapcsolatban, de annyit elárult, hogy az első előzetes béta a jövő év elején, a második a jövő év közepén jelenhet meg. Elemzők szerint az asztali változat 2006-ban, míg a szerverekhez igazított változat akár másfél évvel később lesz várható.
Az új grafikai környezet, az XML alapú Avalon háromdimenziós megjelenítésre képes. A látogatók a konferencia alkalmával megtapasztalhatták a Longhorn teljesen átdolgozott kezelőfelületét, az (egyébként enyhén MacOS-es beütésű) áttetsző és animációval megnyíló ablakokat. Új, és hasznos ötletnek tűnik a hosszú dokumentumok görgetése közben felbukkanó kicsinyített nézet. Jelentősen megújul az ezentúl jobboldalt elhelyezkedő tálca, amelyen helyet kapnak a hírek, az óra, a barátok listája, és egyéb információk. Az új fájlrendszer lehetővé teszi az adatok könnyebb csoportosítását, gyorsabb keresését.
A Microsoft már most a maga oldalára kívánja állítani az szoftverfejlesztőket, hiszen az újítások nem sokat érnek az őket támogató alkalmazások nélkül. Így bemutatkozott a .Net keretrendszer továbbfejlesztése, a WinFX, és a Longhorn alá írt alkalmazások fejlesztését megkönnyítő XAML. A látható fejlesztések mellett a vállalat nagy hangsúlyt fektet a biztonságra és megbízhatóságra is.
Bill Gates szerint a Longhorn a Windows 95 óta a vállalat legnagyobb erőfeszítése. A Microsoft továbbra is várja a fejlesztők visszajelzéseit, hogy biztosak lehessenek benne, jó irányba haladnak a munkálatok. Számításaik szerint 2006-ra az átlagos számítógép 4 és 6 GHz közötti processzorral, több mint 2 GB memóriával, terabyte-os nagyságrendű merevlemezzel, és a jelenleginél háromszor gyorsabb videókártyával rendelkezik majd - és a Longhorn ki is fogja használni ezeket az erőforrásokat.