JohnnyCage
Média szerver szoftver a Longhornban
A szoftveróriás Microsoft a napokban megrendezett WinHEC konferencián ismertette azon terveit, amelyek kulcsfontosságú szerepet töltenek be a 2005-ben megjelenő Windows XP utód Longhorn otthoni szórakoztatóközponttá változtatásában.
Mint a redmondi (Washington) székhelyű szoftvercég egyik vezetője elmondta, a Longhorn minden médiafájlt meg fog találni az otthoni médiahálózaton függetlenül attól, hogy az milyen formátumban található meg, és milyen DRM digitális másolásvédelmi rendszerrel van ellátva.
A 2005-ben debütáló Windows változat számos formátum között képes lesz átkonvertálni a tartalmakat, a szabadalmaztatott média technológiák támogatása pedig a plug-in kiegészítőkkel válik majd lehetővé, mondta Jason Flaks, a Microsoft eHome részlegének egyik szakértője. A Microsoft azt is szeretné elérni, hogy a Longhorn az összes ismert DRM másolásvédelmi technológiát támogassa, és képes legyen oly módon megváltoztatni a hozzáférési jogokat, hogy az otthoni szórakoztató hálózat valamely elemén található tartalmat bármelyik - erre alkalmas - otthoni eszköz lejátszhassa.
"Jelenleg vizsgáljuk az ehhez kapcsolódó technikai és jogi kérdéseket" - mondta Flaks.
Ezek a képességek a Longhorn által is támogatott Universal Plug & Play médiaszerver architektúrára fognak épülni, amely lehetővé teszi, hogy egy központi számítógép irányítsa a hálózaton található többi UPNP készüléket. A Longhorn emellett képes lesz katalógust készíteni a hálózaton található összes tartalomról, így azok lejátszásához alig néhány kattintásra lesz szükség.
Azok a hardvergyártók, amelyek a Longhorn médiaszerveréhez kapcsolható készülékeket kívánnak gyártani, alapszintű TCP/IP, HTTP, UPNP, és XML támogatást lesznek kénytelenek építeni eszközeikbe.
A Microsoft mindemellett egy egyszerűsített DRM titkosítási, illetve másolásvédelmi megoldást is fejleszt, amely elsősorban a hálózatra kapcsolódó beágyazott rendszerek kis memóriakapacitásához igazodik.
Mint a redmondi (Washington) székhelyű szoftvercég egyik vezetője elmondta, a Longhorn minden médiafájlt meg fog találni az otthoni médiahálózaton függetlenül attól, hogy az milyen formátumban található meg, és milyen DRM digitális másolásvédelmi rendszerrel van ellátva.
A 2005-ben debütáló Windows változat számos formátum között képes lesz átkonvertálni a tartalmakat, a szabadalmaztatott média technológiák támogatása pedig a plug-in kiegészítőkkel válik majd lehetővé, mondta Jason Flaks, a Microsoft eHome részlegének egyik szakértője. A Microsoft azt is szeretné elérni, hogy a Longhorn az összes ismert DRM másolásvédelmi technológiát támogassa, és képes legyen oly módon megváltoztatni a hozzáférési jogokat, hogy az otthoni szórakoztató hálózat valamely elemén található tartalmat bármelyik - erre alkalmas - otthoni eszköz lejátszhassa.
"Jelenleg vizsgáljuk az ehhez kapcsolódó technikai és jogi kérdéseket" - mondta Flaks.
Ezek a képességek a Longhorn által is támogatott Universal Plug & Play médiaszerver architektúrára fognak épülni, amely lehetővé teszi, hogy egy központi számítógép irányítsa a hálózaton található többi UPNP készüléket. A Longhorn emellett képes lesz katalógust készíteni a hálózaton található összes tartalomról, így azok lejátszásához alig néhány kattintásra lesz szükség.
Azok a hardvergyártók, amelyek a Longhorn médiaszerveréhez kapcsolható készülékeket kívánnak gyártani, alapszintű TCP/IP, HTTP, UPNP, és XML támogatást lesznek kénytelenek építeni eszközeikbe.
A Microsoft mindemellett egy egyszerűsített DRM titkosítási, illetve másolásvédelmi megoldást is fejleszt, amely elsősorban a hálózatra kapcsolódó beágyazott rendszerek kis memóriakapacitásához igazodik.