SG.hu
A Facebook új funkciókkal igyekszik visszacsábítani a fiatalokat
A Facebook az egyik első közösségi hálózat, de ma már a szülők és nagyszülők platformja, mert a fiatal felnőttek olyan fotós és videós alkalmazásokat vesznek igénybe, mint az Instagram és a TikTok.
A Facebookot birtokló Meta vállalat ezen kíván változtatni. A Local fül megmutatja a felhasználóknak a közeli eseményeket, közösségi csoportokat és helyi eladó tárgyakat, a Explore fül pedig a felhasználó érdeklődési köre alapján ajánl tartalmakat.
Míg a Facebook eredetileg arra összpontosított, hogy segítse a felhasználókat a családdal és a barátokkal való kapcsolattartásban, a jövője abban rejlik, hogy segítse az embereket hálózatuk bővítésében és új kapcsolatok kialakításában. Ez egybevág azzal, ahogyan a fiatalabb generációk használják a szolgáltatást - mondta Tom Alison, a Meta Facebookért felelős vezetője. "Azt látjuk, hogy a fiatal felnőttek akkor fordulnak a Facebookhoz, amikor az életükben változás áll be. Amikor új városba költöznek, a Marketplace-t használják a lakásuk berendezéséhez. Amikor szülőkké válnak, csatlakoznak a szülői csoportokhoz” - mondta Alison egy tartalomkészítőknek szánt rendezvényen.
Az eseményen a Facebook két új, Local és Explore nevű lapot jelentett be, amelyeket jelenleg egyes városokban és piacokon tesztelnek, és amelyek a platformon található tartalmakat gyűjtik össze. Az események hangsúlyozása nem teljesen új stratégia a vállalat számára. A cég önálló eseményalkalmazást indított 2016-ban, majd egy évvel később átnevezte azt, hogy a „helyi” vállalkozásokra és eseményekre összpontosítson. Az alkalmazást 2021-ben csendben megölte. A Meta ezúttal kissé más megközelítést alkalmaz. Az új „helyi” szekcióban a közösség eseménylistái mellett a Marketplace listái, a Reels és a Facebook-csoportok bejegyzései is felbukkannak majd. A helyi hírek - amelyeket a Meta korábban szintén hangoztatott - feltűnően hiányoznak a Meta bejelentéséből.
A "Helyi" fül mellett a vállalat az eseményeket is igyekszik hangsúlyosabbá tenni a Facebookon. A Facebook ezentúl személyre szabott eseményajánlásokat ad heti és hétvégi összefoglaló formájában, amelyeket az alkalmazáson belüli értesítéseken keresztül tolnak majd a felhasználóknak. A vállalat megváltoztatja a Facebook-rendezvényekre való meghívás módját is, így a felhasználók meghívókat küldhetnek a kapcsolataiknak az Instagramon, SMS-ben és e-mailben is.
A Facebook csoportjai, amelyek a Meta szerint a fiatal felnőttek által leginkább használt funkciók közé tartoznak, szintén figyelmet kapnak ebben a frissítésben. A Meta kísérletezik egy „testreszabható csoportos mesterséges intelligenciával”, amely lehetővé teszi az adminok számára, hogy olyan botot hozzanak létre, amely a csoportban megosztott posztok alapján képes a tagokkal csevegni és kérdésekre válaszolni. Máshol az alkalmazásban a Meta elkezd tesztelni egy Instagram-szerű Explore szekciót és egy dedikált helyet a Reels számára a Facebookon belül. A Messengeren a Meta egy új „Közösségek” funkcióval bővül, egy olyan koncepcióval, amelyet korábban a WhatsAppon vezetett be. A Közösségek lehetővé teszi a „kis és közepes méretű” csoportok számára, hogy beszélgetéseiket megszervezzék és interakcióba lépjenek egy olyan módon, amely jobban hasonlít egy Facebook-csoportra. A tagok témaalapú beszélgetéseket hozhatnak létre, és beépített moderációs és adminisztrációs eszközökkel szabályozható, hogy ki csatlakozhat.
A fiatal felnőttekre való fokozott összpontosítás kulcsfontosságú lesz az új felhasználók megnyerésében, mivel a Facebooknak hatalmas versennyel kell szembenéznie a figyelmükért. A TikTok rövid videós alkalmazásnak 150 millió felhasználója van az Egyesült Államokban, és rendkívül népszerű a Z generáció körében, ami arra késztette a Metát, hogy 2021-ben bevezesse Reels nevű utánzó termékét. A fiatal felnőttek a Facebookon idejük 60%-át videók nézésével töltik, és több mint a fele naponta nézi a Reels-t. A vállalat közölte, hogy a következő hetekben egy frissített videófület is bevezet, amely egy helyre gyűjti a rövid, élő és hosszabb videókat.
A Facebook 2019-ben indított társkereső funkciója, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a javasolt profilok között lapozgassanak, az Egyesült Államokban és Kanadában a fiatal felnőttek körében 24%-os növekedést tapasztalt az előző évhez képest a megkezdett beszélgetések számában - közölte a vállalat. Az eseményen egy kis füzet foglalta össze a platform jövőre vonatkozó pozicionálását: „Nem az anyukád (Facebookja)” - állt a címben.
Míg a Facebook eredetileg arra összpontosított, hogy segítse a felhasználókat a családdal és a barátokkal való kapcsolattartásban, a jövője abban rejlik, hogy segítse az embereket hálózatuk bővítésében és új kapcsolatok kialakításában. Ez egybevág azzal, ahogyan a fiatalabb generációk használják a szolgáltatást - mondta Tom Alison, a Meta Facebookért felelős vezetője. "Azt látjuk, hogy a fiatal felnőttek akkor fordulnak a Facebookhoz, amikor az életükben változás áll be. Amikor új városba költöznek, a Marketplace-t használják a lakásuk berendezéséhez. Amikor szülőkké válnak, csatlakoznak a szülői csoportokhoz” - mondta Alison egy tartalomkészítőknek szánt rendezvényen.
Az eseményen a Facebook két új, Local és Explore nevű lapot jelentett be, amelyeket jelenleg egyes városokban és piacokon tesztelnek, és amelyek a platformon található tartalmakat gyűjtik össze. Az események hangsúlyozása nem teljesen új stratégia a vállalat számára. A cég önálló eseményalkalmazást indított 2016-ban, majd egy évvel később átnevezte azt, hogy a „helyi” vállalkozásokra és eseményekre összpontosítson. Az alkalmazást 2021-ben csendben megölte. A Meta ezúttal kissé más megközelítést alkalmaz. Az új „helyi” szekcióban a közösség eseménylistái mellett a Marketplace listái, a Reels és a Facebook-csoportok bejegyzései is felbukkannak majd. A helyi hírek - amelyeket a Meta korábban szintén hangoztatott - feltűnően hiányoznak a Meta bejelentéséből.
A "Helyi" fül mellett a vállalat az eseményeket is igyekszik hangsúlyosabbá tenni a Facebookon. A Facebook ezentúl személyre szabott eseményajánlásokat ad heti és hétvégi összefoglaló formájában, amelyeket az alkalmazáson belüli értesítéseken keresztül tolnak majd a felhasználóknak. A vállalat megváltoztatja a Facebook-rendezvényekre való meghívás módját is, így a felhasználók meghívókat küldhetnek a kapcsolataiknak az Instagramon, SMS-ben és e-mailben is.
A Facebook csoportjai, amelyek a Meta szerint a fiatal felnőttek által leginkább használt funkciók közé tartoznak, szintén figyelmet kapnak ebben a frissítésben. A Meta kísérletezik egy „testreszabható csoportos mesterséges intelligenciával”, amely lehetővé teszi az adminok számára, hogy olyan botot hozzanak létre, amely a csoportban megosztott posztok alapján képes a tagokkal csevegni és kérdésekre válaszolni. Máshol az alkalmazásban a Meta elkezd tesztelni egy Instagram-szerű Explore szekciót és egy dedikált helyet a Reels számára a Facebookon belül. A Messengeren a Meta egy új „Közösségek” funkcióval bővül, egy olyan koncepcióval, amelyet korábban a WhatsAppon vezetett be. A Közösségek lehetővé teszi a „kis és közepes méretű” csoportok számára, hogy beszélgetéseiket megszervezzék és interakcióba lépjenek egy olyan módon, amely jobban hasonlít egy Facebook-csoportra. A tagok témaalapú beszélgetéseket hozhatnak létre, és beépített moderációs és adminisztrációs eszközökkel szabályozható, hogy ki csatlakozhat.
A fiatal felnőttekre való fokozott összpontosítás kulcsfontosságú lesz az új felhasználók megnyerésében, mivel a Facebooknak hatalmas versennyel kell szembenéznie a figyelmükért. A TikTok rövid videós alkalmazásnak 150 millió felhasználója van az Egyesült Államokban, és rendkívül népszerű a Z generáció körében, ami arra késztette a Metát, hogy 2021-ben bevezesse Reels nevű utánzó termékét. A fiatal felnőttek a Facebookon idejük 60%-át videók nézésével töltik, és több mint a fele naponta nézi a Reels-t. A vállalat közölte, hogy a következő hetekben egy frissített videófület is bevezet, amely egy helyre gyűjti a rövid, élő és hosszabb videókat.
A Facebook 2019-ben indított társkereső funkciója, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a javasolt profilok között lapozgassanak, az Egyesült Államokban és Kanadában a fiatal felnőttek körében 24%-os növekedést tapasztalt az előző évhez képest a megkezdett beszélgetések számában - közölte a vállalat. Az eseményen egy kis füzet foglalta össze a platform jövőre vonatkozó pozicionálását: „Nem az anyukád (Facebookja)” - állt a címben.