SG.hu

A Facebook új funkciók­kal igyekszik vissza­csábítani a fiatalokat

A Facebook az egyik első közösségi hálózat, de ma már a szülők és nagyszülők platformja, mert a fiatal felnőttek olyan fotós és videós alkalmazásokat vesznek igénybe, mint az Instagram és a TikTok. A Facebookot birtokló Meta vállalat ezen kíván változtatni. A Local fül megmutatja a felhasználóknak a közeli eseményeket, közösségi csoportokat és helyi eladó tárgyakat, a Explore fül pedig a felhasználó érdeklődési köre alapján ajánl tartalmakat.

Míg a Facebook eredetileg arra összpontosított, hogy segítse a felhasználókat a családdal és a barátokkal való kapcsolattartásban, a jövője abban rejlik, hogy segítse az embereket hálózatuk bővítésében és új kapcsolatok kialakításában. Ez egybevág azzal, ahogyan a fiatalabb generációk használják a szolgáltatást - mondta Tom Alison, a Meta Facebookért felelős vezetője. "Azt látjuk, hogy a fiatal felnőttek akkor fordulnak a Facebookhoz, amikor az életükben változás áll be. Amikor új városba költöznek, a Marketplace-t használják a lakásuk berendezéséhez. Amikor szülőkké válnak, csatlakoznak a szülői csoportokhoz” - mondta Alison egy tartalomkészítőknek szánt rendezvényen.

Az eseményen a Facebook két új, Local és Explore nevű lapot jelentett be, amelyeket jelenleg egyes városokban és piacokon tesztelnek, és amelyek a platformon található tartalmakat gyűjtik össze. Az események hangsúlyozása nem teljesen új stratégia a vállalat számára. A cég önálló eseményalkalmazást indított 2016-ban, majd egy évvel később átnevezte azt, hogy a „helyi” vállalkozásokra és eseményekre összpontosítson. Az alkalmazást 2021-ben csendben megölte. A Meta ezúttal kissé más megközelítést alkalmaz. Az új „helyi” szekcióban a közösség eseménylistái mellett a Marketplace listái, a Reels és a Facebook-csoportok bejegyzései is felbukkannak majd. A helyi hírek - amelyeket a Meta korábban szintén hangoztatott - feltűnően hiányoznak a Meta bejelentéséből.

A "Helyi" fül mellett a vállalat az eseményeket is igyekszik hangsúlyosabbá tenni a Facebookon. A Facebook ezentúl személyre szabott eseményajánlásokat ad heti és hétvégi összefoglaló formájában, amelyeket az alkalmazáson belüli értesítéseken keresztül tolnak majd a felhasználóknak. A vállalat megváltoztatja a Facebook-rendezvényekre való meghívás módját is, így a felhasználók meghívókat küldhetnek a kapcsolataiknak az Instagramon, SMS-ben és e-mailben is.


A Facebook csoportjai, amelyek a Meta szerint a fiatal felnőttek által leginkább használt funkciók közé tartoznak, szintén figyelmet kapnak ebben a frissítésben. A Meta kísérletezik egy „testreszabható csoportos mesterséges intelligenciával”, amely lehetővé teszi az adminok számára, hogy olyan botot hozzanak létre, amely a csoportban megosztott posztok alapján képes a tagokkal csevegni és kérdésekre válaszolni. Máshol az alkalmazásban a Meta elkezd tesztelni egy Instagram-szerű Explore szekciót és egy dedikált helyet a Reels számára a Facebookon belül. A Messengeren a Meta egy új „Közösségek” funkcióval bővül, egy olyan koncepcióval, amelyet korábban a WhatsAppon vezetett be. A Közösségek lehetővé teszi a „kis és közepes méretű” csoportok számára, hogy beszélgetéseiket megszervezzék és interakcióba lépjenek egy olyan módon, amely jobban hasonlít egy Facebook-csoportra. A tagok témaalapú beszélgetéseket hozhatnak létre, és beépített moderációs és adminisztrációs eszközökkel szabályozható, hogy ki csatlakozhat.

A fiatal felnőttekre való fokozott összpontosítás kulcsfontosságú lesz az új felhasználók megnyerésében, mivel a Facebooknak hatalmas versennyel kell szembenéznie a figyelmükért. A TikTok rövid videós alkalmazásnak 150 millió felhasználója van az Egyesült Államokban, és rendkívül népszerű a Z generáció körében, ami arra késztette a Metát, hogy 2021-ben bevezesse Reels nevű utánzó termékét. A fiatal felnőttek a Facebookon idejük 60%-át videók nézésével töltik, és több mint a fele naponta nézi a Reels-t. A vállalat közölte, hogy a következő hetekben egy frissített videófület is bevezet, amely egy helyre gyűjti a rövid, élő és hosszabb videókat.

A Facebook 2019-ben indított társkereső funkciója, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a javasolt profilok között lapozgassanak, az Egyesült Államokban és Kanadában a fiatal felnőttek körében 24%-os növekedést tapasztalt az előző évhez képest a megkezdett beszélgetések számában - közölte a vállalat. Az eseményen egy kis füzet foglalta össze a platform jövőre vonatkozó pozicionálását: „Nem az anyukád (Facebookja)” - állt a címben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    A hasznalhatobb felulet csokkentene a facebook-on toltott idot. Ok novelni szeretnek, tehat a kereso vagy a videolejatszo hasznalata minel nehezkesebb es minel tovabb tart annal jobb nekik. Kozben persze a fiatalok inkabb kerestek mas feluletet. A fo ok az, hogy olyan helyre szerettek volna menni, ahol a szuleik nincsennek jelen, ezen pedig varhatoan semmilyen szoftver modositas nem fog segiteni.
  • CommieSlayer #1
    Először a meglevő funkciókat kellene rendesen megcsinálni. Pl a videó lejátszójukat kidobhatnák a kukába és írhatnának egyet, ami azt csinálja, amit a user szeretne. Továbbá csinálhatnának egy használható keresőt, mert a mostani sokszor azt se hozza be, aki már ismerősöm, nem hogy olyat akit még be se jelöltem. Eddig csak arra volt eszük, hogy ész nélkül cenzúrázzanak, meg legyen terhes szmájli meg meleg család szmájli minden fajta nemi és faji felosztásban.
    Utoljára szerkesztette: CommieSlayer, 2024.10.06. 22:27:17