SG.hu
Budapestről indult az idei Panasonic roadshow
Görbe vászonra vetítő projektorokat, profi 3D kamerákat, 4K tévéket és még sok egyebet láthattunk a Panasonic 2014-es termékvonalának bemutatóján.
A japán cég legújabb vizuáltechnikai megoldásait a Vasúttörténeti Parkban állította ki a sajtó és partnerei részére. Elhozták a legújabb színpadtechnikai, üzleti, oktatási, szabadidős és a kiskereskedelmi szektoroknak szánt műszaki fejlesztéseiket, amiket ki is lehetett próbálni. Árakat és pontos megjelenési időpontokat sajnos egyik termékről sem tudtak mondani, a japán munkatárs csupán a "versenyképes" jelzőt említette.
Kiállítottak egy brutális, 16 ezer lumenes rendszerprojektort, mely szinte bármilyen profi vetítési feladatra alkalmas. Megemlítették, hogy a Pink Floyd koncertjének látványvilágát a modellcsalád legnagyobb, 20 ezer lumenes tagjából 40 darab összekötésével jelenítették meg. Ezeknél a profi eszközöknél a nagy fényerő mellett kiemelten fontos az alacsony karbantartási igény is, a meghibásodások elkerülését szoftverrel is segítik. Az általuk fejlesztett Androidos program vezeték nélküli kapcsolaton át tud kommunikálni a berendezésekkel, és nem csak az eszközök státuszát jelzi, de kiszámolja azt is, hogy például mikor melyiknek van szüksége lencsetisztításra.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Hasonlóan érdekes volt a görbe vászonra vetítés megoldása. A rendszer egy laptopból, egy fényképezőgépből és 1-től 48-ig tetszés szerinti mennyiségű projektorból áll. A fényképezőgép megállapítja a célvászon távolságát és görbületét, majd a számítógépen futó szoftver, a Geometry Manager Pro a projektorokat úgy állítja be, hogy a látvány optimális legyen, beleértve az éleket és a színeket is. A folyamat mintegy öt percig tart. A vászon bármilyen alakú lehet, négyzetes, téglalap vagy akár S-alakban hajlított. Mivel nem a videófolyamba nyúlnak bele, hanem a módosítást a projektor kalibrálásával érik el, ezért nem igényel nagy számítási kapacitást.
A cég itthon leginkább tévéiről ismert, ebből itt csak a legmenőbb, 4K verziók szerepeltek, köztük egy gigantikus, 84 collos (215 centis képátlójú) példány. A rajta futó videót a néhány hónapja bemutatott GH4-gyel vették fel. Ha valakinek ez a méret sem elég, annak a videófalat ajánlják, melynek mérete igény szerint skálázható, és egyszerre több műsor megjelenítésére képes. Oktatási célra azonban inkább az akár 80 collos LED-es interaktív táblák valók, ezekre akár az ujjunkkal is rajzolhatunk. Használatához nem kell PC, közvetlenül le tudja játszani a pendrive-ok tartalmát, vagy akár egy hordozható eszközről is irányíthatjuk. A videók miatt egy 10 Wattos hangszórót is beleépítettek.
A megfelelő minőségű tartalmak előállítása sem probléma, rengeteg kamerát hoztak el. A kézi kamkoderek újdonságai a natív AVC-ULTRA kódolás használata és a microP2 kártyahely beépítése. A leglátványosabb egyértelműen a robotkarra szerelt, távolról vezérelhető verzió volt (természetesen egy tabletet használtak), illetve a különféle 3D megoldások. Kiállítottak több keverőpultot, melyekről az ott prezentáló szakember nagyot sóhajtva csak annyit mondott, hogy ezek tudásának ismertetésére egy egész nap is kevés lenne.
Biztonságtechnika terén is jelen van a társaság, a zárt láncú videó alkalmazások mellett tűzjelzőkkel és kapcsolódó szoftverekkel. Ez a részleg némileg mellékvágány, hiszen csak felhasználói a képalkotási-képfeldolgozási eljárásoknak, és azokból próbálnak egyedi megoldásokat építeni. A terület speciális igényeket támaszt a berendezésekkel szemben, például kiemelt szempont a kevés fénynél való jó képminőség. Legújabb termékük, egy dómkamera teljes panorámaképet tud rögzíteni, kétszer 180 fokot Full HD felbontásban.
A területen speciális esetektől eltekintve a képfrissítés nem lényeges, bőven elég másodpercenkénti 10 képkocka is, ha azok élesek, rajtuk az arcok jól felismerhetőek. (Ez egyben a tárolási igényt is csökkenti.) Különleges eset például a kaszinók kártyázó kezekre állított biztonsági kamerái, melyek az esetleges simlik visszanézhetősége végett 60 kockát vesznek fel másodpercenként. A legmodernebb típusok négy videófolyamot tudnak egyszerre továbbítani, például egyik élőkép megy egy megfigyelő helyiségbe, a második rögzítésre kerül, a harmadik pedig mondjuk egy mobilon jelenik meg. A termékek többféle kivitelben készülnek, a kültériek időjárásálló, vandálbiztos borítással is.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A szoftverháttér legalább olyan fontos, mint a hardver: bemutattak egy olyan arcfelismerő programot, mely rendőrségi felhasználásnál az adatbázisába feltölthető akár ezer körözött személyt villámgyorsan azonosítani tudja, ha valamelyik megjelenik egy vele összekötött kamera képén és ilyenkor figyelmeztető jelzést ad. Kiváló megoldás bármely olyan területre, ahol hivatalos személy tudja kezelni az adatokat, például pályaudvarokon, reptereken, stadionokban. Nem biometrikus azonosítás, tehát a hatósági alkalmazáson túl egy áruház számára is hasznos lehet, mivel egymillió különböző arcot tud regisztrálni. A megjelenteket jogi okokból anonim módon kezeli, de azonosítja a nemet (férfi vagy nő) és tíz éves bontásban megbecsüli a korukat, azaz az üzemeltetők az összlétszámon túl azt is tudhatják, hogy mely korosztály tagjai hányan, milyen gyakran térnek vissza az üzletükbe.
A japán cég legújabb vizuáltechnikai megoldásait a Vasúttörténeti Parkban állította ki a sajtó és partnerei részére. Elhozták a legújabb színpadtechnikai, üzleti, oktatási, szabadidős és a kiskereskedelmi szektoroknak szánt műszaki fejlesztéseiket, amiket ki is lehetett próbálni. Árakat és pontos megjelenési időpontokat sajnos egyik termékről sem tudtak mondani, a japán munkatárs csupán a "versenyképes" jelzőt említette.
Kiállítottak egy brutális, 16 ezer lumenes rendszerprojektort, mely szinte bármilyen profi vetítési feladatra alkalmas. Megemlítették, hogy a Pink Floyd koncertjének látványvilágát a modellcsalád legnagyobb, 20 ezer lumenes tagjából 40 darab összekötésével jelenítették meg. Ezeknél a profi eszközöknél a nagy fényerő mellett kiemelten fontos az alacsony karbantartási igény is, a meghibásodások elkerülését szoftverrel is segítik. Az általuk fejlesztett Androidos program vezeték nélküli kapcsolaton át tud kommunikálni a berendezésekkel, és nem csak az eszközök státuszát jelzi, de kiszámolja azt is, hogy például mikor melyiknek van szüksége lencsetisztításra.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Hasonlóan érdekes volt a görbe vászonra vetítés megoldása. A rendszer egy laptopból, egy fényképezőgépből és 1-től 48-ig tetszés szerinti mennyiségű projektorból áll. A fényképezőgép megállapítja a célvászon távolságát és görbületét, majd a számítógépen futó szoftver, a Geometry Manager Pro a projektorokat úgy állítja be, hogy a látvány optimális legyen, beleértve az éleket és a színeket is. A folyamat mintegy öt percig tart. A vászon bármilyen alakú lehet, négyzetes, téglalap vagy akár S-alakban hajlított. Mivel nem a videófolyamba nyúlnak bele, hanem a módosítást a projektor kalibrálásával érik el, ezért nem igényel nagy számítási kapacitást.
A cég itthon leginkább tévéiről ismert, ebből itt csak a legmenőbb, 4K verziók szerepeltek, köztük egy gigantikus, 84 collos (215 centis képátlójú) példány. A rajta futó videót a néhány hónapja bemutatott GH4-gyel vették fel. Ha valakinek ez a méret sem elég, annak a videófalat ajánlják, melynek mérete igény szerint skálázható, és egyszerre több műsor megjelenítésére képes. Oktatási célra azonban inkább az akár 80 collos LED-es interaktív táblák valók, ezekre akár az ujjunkkal is rajzolhatunk. Használatához nem kell PC, közvetlenül le tudja játszani a pendrive-ok tartalmát, vagy akár egy hordozható eszközről is irányíthatjuk. A videók miatt egy 10 Wattos hangszórót is beleépítettek.
A megfelelő minőségű tartalmak előállítása sem probléma, rengeteg kamerát hoztak el. A kézi kamkoderek újdonságai a natív AVC-ULTRA kódolás használata és a microP2 kártyahely beépítése. A leglátványosabb egyértelműen a robotkarra szerelt, távolról vezérelhető verzió volt (természetesen egy tabletet használtak), illetve a különféle 3D megoldások. Kiállítottak több keverőpultot, melyekről az ott prezentáló szakember nagyot sóhajtva csak annyit mondott, hogy ezek tudásának ismertetésére egy egész nap is kevés lenne.
Biztonságtechnika terén is jelen van a társaság, a zárt láncú videó alkalmazások mellett tűzjelzőkkel és kapcsolódó szoftverekkel. Ez a részleg némileg mellékvágány, hiszen csak felhasználói a képalkotási-képfeldolgozási eljárásoknak, és azokból próbálnak egyedi megoldásokat építeni. A terület speciális igényeket támaszt a berendezésekkel szemben, például kiemelt szempont a kevés fénynél való jó képminőség. Legújabb termékük, egy dómkamera teljes panorámaképet tud rögzíteni, kétszer 180 fokot Full HD felbontásban.
A területen speciális esetektől eltekintve a képfrissítés nem lényeges, bőven elég másodpercenkénti 10 képkocka is, ha azok élesek, rajtuk az arcok jól felismerhetőek. (Ez egyben a tárolási igényt is csökkenti.) Különleges eset például a kaszinók kártyázó kezekre állított biztonsági kamerái, melyek az esetleges simlik visszanézhetősége végett 60 kockát vesznek fel másodpercenként. A legmodernebb típusok négy videófolyamot tudnak egyszerre továbbítani, például egyik élőkép megy egy megfigyelő helyiségbe, a második rögzítésre kerül, a harmadik pedig mondjuk egy mobilon jelenik meg. A termékek többféle kivitelben készülnek, a kültériek időjárásálló, vandálbiztos borítással is.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A szoftverháttér legalább olyan fontos, mint a hardver: bemutattak egy olyan arcfelismerő programot, mely rendőrségi felhasználásnál az adatbázisába feltölthető akár ezer körözött személyt villámgyorsan azonosítani tudja, ha valamelyik megjelenik egy vele összekötött kamera képén és ilyenkor figyelmeztető jelzést ad. Kiváló megoldás bármely olyan területre, ahol hivatalos személy tudja kezelni az adatokat, például pályaudvarokon, reptereken, stadionokban. Nem biometrikus azonosítás, tehát a hatósági alkalmazáson túl egy áruház számára is hasznos lehet, mivel egymillió különböző arcot tud regisztrálni. A megjelenteket jogi okokból anonim módon kezeli, de azonosítja a nemet (férfi vagy nő) és tíz éves bontásban megbecsüli a korukat, azaz az üzemeltetők az összlétszámon túl azt is tudhatják, hogy mely korosztály tagjai hányan, milyen gyakran térnek vissza az üzletükbe.