SG.hu

Falba ütközött a Temu globális terjeszkedése

A Temu megváltoztatta az online vásárlás világát. A gyors növekedésnek köszönhetően számos piacon az Amazon ellenfele. Tegnap azonban a tulajdonos PDD Holdings részvényei hatalmasat estek, miután a vállalat arra figyelmeztetett, hogy a növekvő verseny és a gazdasági lassulás közepette a bevételek növekedése elkerülhetetlenül csökkenő tendenciát mutat. A Temu számára a legnagyobb veszélyt azonban az Egyesült Államokban és Európában változó szabályozás jelentheti.

A kínai tulajdonú PDD e-kereskedelmi platform amerikai letéti jegyei hétfőn közel 30 százalékkal estek New Yorkban. A vállalatnak olyan riválisok agresszív versenyével kell szembenéznie, mint a TikTok és az Alibaba. A PDD júniusi negyedéves 13,6 milliárd dolláros árbevétele elmaradt a várakozásoktól. A bevétel gyors növekedése, amely az elmúlt negyedévekben több mint kétszeresére nőtt, fenntarthatatlannak bizonyul, ezzel együtt a nyereségesség is visszaesik. A PDD gyors növekedésének fő oka az ultraalacsony árstratégiájának köszönhető. De a helyi versenytársak elkezdték követni a PDD stratégiáját, és a PDD-nek rengeteget kellett marketingre és reklámra költenie, hogy megtartsa az ügyfeleket. Ez tükröződik a működési költségek közel 50 százalékos növekedésében a legutóbbi negyedévben, míg az általános és adminisztratív költségek több mint háromszorosára nőttek a munkatársakkal kapcsolatos kiadások miatt.

A Temu sikerének másik pillére egy kiskapu volt: az Európai Unióban a jelenlegi szabályozás szerint a nem uniós országból online vásárolt csomagokra nem kell vámot fizetni, ha értékük nem éri el a 150 eurót. Ugyanilyen van a tengerentúlon is, a 800 dollár alatti valós kiskereskedelmi értékű, az Egyesült Államokba irányuló szállítmányok esetében mentesülnek az importvámok alól. E kiskapuk bezárása nem bizonyul egyszerűnek. A jelenlegi szabályozás megváltoztatása azt jelentené, hogy a helyi online vásárlóknak importvámot kell fizetniük a határokon átnyúló vásárlások után.

Ez viszont magasabb költségeket jelentene a tengerentúli termékek széles skálájának megvásárlásakor - és nem csak a Temun történő vásárláskor. Ez aggodalmakat vetett fel azzal kapcsolatban, hogy a ruházati cikkek esetében meredek importdíjak és egyéb vámok merülhetnek fel. Mindazonáltal a Temu piaci részesedésének növekedése az elmúlt hónapokban felgyorsította a jelenlegi importadó-mentesség szabályozási ellenőrzésére irányuló felhívásokat, és az EU dolgozik a kiskapu bezárására irányuló javaslaton. Az Egyesült Államokban a törvényhozók szintén a szigorítást szorgalmazzák.

A PDD részvényei az elmúlt egy évben 24 százalékkal erősödtek, jelentősen felülmúlva az Alibabát, amelynek részvényei több mint tizedével estek, és a Temu második legnagyobb riválisát, a JD.com-ot, amely ugyanebben az időszakban közel negyedével esett. De a PDD értékelése így is messze elmarad az olyan globális versenytársaktól, mint például az Amazon, aminek oka a lassabb növekedési kilátások. A Temu bebizonyította, hogy a globális terjeszkedési stratégia a helyes út a telített hazai e-kereskedelmi piac közepette, de most ez is nehézségekbe ütközik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Palinko #5
    Jah ezek az adók -> forradalom nagyon érdekes lenne ha mindet összeszednénk, mert sokkal kevesebb mint 10%-ra lenne példa de most elfelejtettem pont melyik. Meg oké legyenek ekkorák az adók, de akkor a szolgáltatások is lennének olyanok, de eközben minden közintézmény rohad, nem működik, sokba kerül, az utak épp hogy csak járhatóak általában, közbiztonság szerencse faktor kérdése stb.
  • Arnika19 #4
    Tisztelt cikkíró nem vagy képben. Csak egy hülye hiszi hogy egy törvényben létező jogszabályi pont kiskapu lenne. Nagyon sok termék 150 € felett is 0 % vám mértékkel bír (mobiltelefon, tablet) az is kiskapu lenne, nincs jobb szöveged? Vagy legyen már az újságíró felkészültebb és tényeket, nem városi legendákat leírni.

    A Temu sikerének másik pillére egy kiskapu volt: az Európai Unióban a jelenlegi szabályozás szerint a nem uniós országból online vásárolt csomagokra nem kell vámot fizetni, ha értékük nem éri el a 150 eurót.
    Utoljára szerkesztette: Arnika19, 2024.08.28. 09:18:03
  • Kotomicuki #3
    Direkt tönkreteszik az európai gazdaságot, ezzel felverik az árakat, majd "jól" meg is adóztatják a miattuk keletkezett vákuumba betörni igyekvőket, amit ismét csak az őslakosoknak kell majd kifizetniük.
    Tehát, mint egy különösen rosszindulatú élősködő, olyanná lett az európai uniónak az irányítását elorzó gyülevész a kontinens polgárai számára.

    Csak viszonyítás képen: a hollandusok egy 10%-os, ingatlanok eladása után fizetendő illeték bevezetése után lázadtak fel (végleg) a spanyol (rém)uralom ellen, akik akkor a világ urai voltak és úgy gondolták, hogy bármit megtehetnek (az alávetettekkel).
    Manapság meg az >50% sem éri el az ingerküszöböt...
  • Palinko #2
    Nem 20 euróra lett csökkentve a limit az únióban már nagyon régen az aliexpress, bangood stb kereskedők miatt? Azért a 150 az elég jó itt Szerbiában talán 50 eur a limit, nagyobb rendelést ketté is bontottak automatikusan hogy ne kelljen fizetni stb, szóval szerintem elég jól tolják. Egyébként meg levihetik 0-ra az is mindegy ha boltban x + kereskedő haszna, temun meg csak x ugyan az akkor úgy is onnan fogod venni ha nem sürgős. A védővámokat értem és racionálisnak tartom hogy ha ugyanolyan terméket az EU is elő tud állítani, ugyanolyan áron akkor tényleg védjük és preferáljuk azt, de szerintem az ember magától is azt választja gondolkodás nélkül. A gond ott van, hogy nem gyártunk semmit, amit igen azt is baromi drágán és nem versenyképesen, így meg kb a vám nem véd semmit csak sima útonálló rablás egy képzeletbeli meghúzott vonal aka határ miatt. Mert jellemzően nagyon nem versenyképes az EU-s termék, pl vegyük az otthoni kis méretű spirál dagasztók kategóriát amit mostanában nézegettem kínaiból van 500$ ért EU-ban ugyanolyan karakterisztikájú gép 1400$ szóval nagyságrendben olyan 3-as a szorzó. Pedig kínában sem egy tál rizsért dolgoznak már stb, meg oké hogy a minőséggel sokszor még most is gondok vannak, de az már inkább globális jelenség lett mert az európai cégek is szarnak sokszor bele. Szóval adóztatni meg vámolni a hülye is tud, inkább versenyképességet kéne felhozni azzal járna legjobban mindenki. Mert kínában tényleg 100$ elköltve sokkal jobban hasznosul a magánember számára, lehet hogy nem nagy brand stb lesz a termék, de használati értékért vesszük nem a logó miatt.
  • CommieSlayer #1
    Szóval a komcsik megirigyelték, hogy túl jól megy nekik és meg akarják sarcolni őket és ezt most beárazta a piac.