SG.hu
Falba ütközött a Temu globális terjeszkedése
A Temu megváltoztatta az online vásárlás világát. A gyors növekedésnek köszönhetően számos piacon az Amazon ellenfele. Tegnap azonban a tulajdonos PDD Holdings részvényei hatalmasat estek, miután a vállalat arra figyelmeztetett, hogy a növekvő verseny és a gazdasági lassulás közepette a bevételek növekedése elkerülhetetlenül csökkenő tendenciát mutat. A Temu számára a legnagyobb veszélyt azonban az Egyesült Államokban és Európában változó szabályozás jelentheti.
A kínai tulajdonú PDD e-kereskedelmi platform amerikai letéti jegyei hétfőn közel 30 százalékkal estek New Yorkban. A vállalatnak olyan riválisok agresszív versenyével kell szembenéznie, mint a TikTok és az Alibaba. A PDD júniusi negyedéves 13,6 milliárd dolláros árbevétele elmaradt a várakozásoktól. A bevétel gyors növekedése, amely az elmúlt negyedévekben több mint kétszeresére nőtt, fenntarthatatlannak bizonyul, ezzel együtt a nyereségesség is visszaesik. A PDD gyors növekedésének fő oka az ultraalacsony árstratégiájának köszönhető. De a helyi versenytársak elkezdték követni a PDD stratégiáját, és a PDD-nek rengeteget kellett marketingre és reklámra költenie, hogy megtartsa az ügyfeleket. Ez tükröződik a működési költségek közel 50 százalékos növekedésében a legutóbbi negyedévben, míg az általános és adminisztratív költségek több mint háromszorosára nőttek a munkatársakkal kapcsolatos kiadások miatt.
A Temu sikerének másik pillére egy kiskapu volt: az Európai Unióban a jelenlegi szabályozás szerint a nem uniós országból online vásárolt csomagokra nem kell vámot fizetni, ha értékük nem éri el a 150 eurót. Ugyanilyen van a tengerentúlon is, a 800 dollár alatti valós kiskereskedelmi értékű, az Egyesült Államokba irányuló szállítmányok esetében mentesülnek az importvámok alól. E kiskapuk bezárása nem bizonyul egyszerűnek. A jelenlegi szabályozás megváltoztatása azt jelentené, hogy a helyi online vásárlóknak importvámot kell fizetniük a határokon átnyúló vásárlások után.
Ez viszont magasabb költségeket jelentene a tengerentúli termékek széles skálájának megvásárlásakor - és nem csak a Temun történő vásárláskor. Ez aggodalmakat vetett fel azzal kapcsolatban, hogy a ruházati cikkek esetében meredek importdíjak és egyéb vámok merülhetnek fel. Mindazonáltal a Temu piaci részesedésének növekedése az elmúlt hónapokban felgyorsította a jelenlegi importadó-mentesség szabályozási ellenőrzésére irányuló felhívásokat, és az EU dolgozik a kiskapu bezárására irányuló javaslaton. Az Egyesült Államokban a törvényhozók szintén a szigorítást szorgalmazzák.
A PDD részvényei az elmúlt egy évben 24 százalékkal erősödtek, jelentősen felülmúlva az Alibabát, amelynek részvényei több mint tizedével estek, és a Temu második legnagyobb riválisát, a JD.com-ot, amely ugyanebben az időszakban közel negyedével esett. De a PDD értékelése így is messze elmarad az olyan globális versenytársaktól, mint például az Amazon, aminek oka a lassabb növekedési kilátások. A Temu bebizonyította, hogy a globális terjeszkedési stratégia a helyes út a telített hazai e-kereskedelmi piac közepette, de most ez is nehézségekbe ütközik.
A kínai tulajdonú PDD e-kereskedelmi platform amerikai letéti jegyei hétfőn közel 30 százalékkal estek New Yorkban. A vállalatnak olyan riválisok agresszív versenyével kell szembenéznie, mint a TikTok és az Alibaba. A PDD júniusi negyedéves 13,6 milliárd dolláros árbevétele elmaradt a várakozásoktól. A bevétel gyors növekedése, amely az elmúlt negyedévekben több mint kétszeresére nőtt, fenntarthatatlannak bizonyul, ezzel együtt a nyereségesség is visszaesik. A PDD gyors növekedésének fő oka az ultraalacsony árstratégiájának köszönhető. De a helyi versenytársak elkezdték követni a PDD stratégiáját, és a PDD-nek rengeteget kellett marketingre és reklámra költenie, hogy megtartsa az ügyfeleket. Ez tükröződik a működési költségek közel 50 százalékos növekedésében a legutóbbi negyedévben, míg az általános és adminisztratív költségek több mint háromszorosára nőttek a munkatársakkal kapcsolatos kiadások miatt.
A Temu sikerének másik pillére egy kiskapu volt: az Európai Unióban a jelenlegi szabályozás szerint a nem uniós országból online vásárolt csomagokra nem kell vámot fizetni, ha értékük nem éri el a 150 eurót. Ugyanilyen van a tengerentúlon is, a 800 dollár alatti valós kiskereskedelmi értékű, az Egyesült Államokba irányuló szállítmányok esetében mentesülnek az importvámok alól. E kiskapuk bezárása nem bizonyul egyszerűnek. A jelenlegi szabályozás megváltoztatása azt jelentené, hogy a helyi online vásárlóknak importvámot kell fizetniük a határokon átnyúló vásárlások után.
Ez viszont magasabb költségeket jelentene a tengerentúli termékek széles skálájának megvásárlásakor - és nem csak a Temun történő vásárláskor. Ez aggodalmakat vetett fel azzal kapcsolatban, hogy a ruházati cikkek esetében meredek importdíjak és egyéb vámok merülhetnek fel. Mindazonáltal a Temu piaci részesedésének növekedése az elmúlt hónapokban felgyorsította a jelenlegi importadó-mentesség szabályozási ellenőrzésére irányuló felhívásokat, és az EU dolgozik a kiskapu bezárására irányuló javaslaton. Az Egyesült Államokban a törvényhozók szintén a szigorítást szorgalmazzák.
A PDD részvényei az elmúlt egy évben 24 százalékkal erősödtek, jelentősen felülmúlva az Alibabát, amelynek részvényei több mint tizedével estek, és a Temu második legnagyobb riválisát, a JD.com-ot, amely ugyanebben az időszakban közel negyedével esett. De a PDD értékelése így is messze elmarad az olyan globális versenytársaktól, mint például az Amazon, aminek oka a lassabb növekedési kilátások. A Temu bebizonyította, hogy a globális terjeszkedési stratégia a helyes út a telített hazai e-kereskedelmi piac közepette, de most ez is nehézségekbe ütközik.