SG.hu

Dél-Korea gyorsabb fizetésre kényszeríti az e-kereskedelmi piactereket

Milliárdokkal tartoznak a piacterek a beszállítóiknak, de a kis eladók nem tudnak ekkora átfutást meghitelezni.

A dél-koreai kormány 60 napról 40 napra csökkenti azt az időszakot, amelyen belül az e-kereskedelmi piactereknek el kell számolniuk, hogy a kis eladók ne kerüljenek pénzszűkébe. Az ország pénzügyminisztériuma szerdán jelentette be a változtatást, valamint azt a követelményt, hogy a platformoknak úgy kell kezelniük a beérkező vásárlásokból származó pénzeszközöket, hogy az e-kereskedelmi szolgáltatók ne hosszabbíthassák meg az elszámolási határidőt saját likviditásuk javítása érdekében. Egyes e-kereskedelmi szereplők - mint például a Naver és a G-Market - már most is ezt teszik azáltal, hogy letéti elszámolási rendszert működtetnek az eladási bevételek számára - közölte a minisztérium. A kormány emellett erősebb felügyeletet ígért az iparág és a fizetési szolgáltatók felett.

A változtatásokat a WeMakePrice és a TMON e-kereskedelmi piacterek fizetési késedelmeire válaszul jelentették be. A múlt héten a kormány létrehozott egy 445 millió dollár értékű mentőalapot, amelynek célja, hogy alacsony kamatozású áthidaló kölcsönöket nyújtson azoknak a kereskedőknek, akik hetek óta arra várnak, hogy a pénzükhöz jussanak az erről a két platfomról származó eladások után. A helyi önkormányzatok további 435 millió dollár vészhelyzeti stabilizációs alapot biztosítanak a joghatóságuk alá tartozó eladóknak. További 43,5 millió dollár kormányzati pénz áll rendelkezésre az utazási irodák számára.


Mindkét fizetésképtelen piactér az ázsiai e-kereskedelem úttörőjének, a Qoo10-nek a tulajdonában van. A vállalatok július elején a fizetési rendszer hibájára hivatkozva állították le beszállítóik kifizetését. De ahogy telt az idő, és a kifizetések elmaradtak, az eladókat pedig megviseli a készpénzhiány. Tiltakozások kezdődtek, és most a kormány közbelépett. Szerdán a pénzügyminisztérium nyilvánosságra hozta, hogy a WeMakePrice és a TMON még mindig nem rendezte a kifizetéseket. A tartozás összege együttesen 201 millió dollár. Ennek 79 százaléka árucikkekre, 21 százaléka pedig ajándékutalványokra vonatkozik. További, kisebb összegek (összesen 13,8 millió dollár) állnak benn a Qoo10 társcégében, az Interpark Commerce-ben, melyek sorsa szintén rendezetlen.

"Eddig becslések szerint 3395 eladót érint a késedelmes elszámolás. Az általános termékekkel kapcsolatos, a fogyasztókat ért kár összege legalább hatmilliárd wonra becsülhető, és valószínűleg tovább bővül, ha az ajándékutalványokat és az utazási termékeket is beleszámítják" - derült ki a minisztérium közleményéből. Szöul a jövő héten kezdi meg a viták kollektív rendezését és bejelentette, hogy támogatni fogja a károsultak polgári peres eljárásait. A Qoo10-et 2022-ben a szingapúri átverésekkel foglalkozó minisztériumközi bizottság (IMCS) a "biztonságos" e-kereskedelmi lehetőségek közé sorolta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!