SG.hu
A tantermekben szeretné látni VR-szemüvegét a Meta
A Metát sok kritika éri azzal kapcsolatban, hogy hogyan kezeli a platformjait használó fiatalabb fogyasztókat, de a vállalat új, őket kiszolgáló termékeket is tervez. A vállalat egy blogbejegyzésben jelentette be, hogy még ebben az évben egy új oktatási terméket indít, és a célja, hogy VR headsetjét az osztálytermekben történő tanítás eszközeként pozícionálja.
A terméknek még nincs neve, de az azt leíró blogbejegyzésben Nick Clegg, a vállalat globális ügyekért felelős elnöke elmondja, hogy a termék tartalmazni fog egy központot az oktatás-specifikus alkalmazások és funkciók számára, valamint azt, hogy egyszerre több headsetet is lehet majd kezelni anélkül, hogy minden eszközt külön-külön kellene frissíteni. A hardver és a szolgáltatások üzleti modelljét még szintén nem fejtették ki, a vállalat hosszú távú tétként fogalmazza meg a dolgot. "Elfogadjuk, hogy ez hosszú időbe fog telni, és nem fogunk egyhamar pénzt keresni ezzel" - írja Clegg.
Az oktatás felé való elmozdulás változatosabb tartalmakat jelenthet a Quest felhasználók számára, valamint a platformra építő fejlesztők szélesebb ökoszisztémáját - a kritikusok szerint nem csak egy mindent vivő alkalmazás hiányzik még a VR-ből, de az akció is. Az új kezdeményezés még idén elindul, és csak olyan intézmények számára lesz elérhető, amelyekben 13 éves vagy annál idősebb diákok tanulnak. A Meta közölte, hogy először azon a 20 piacon indítja el, ahol már támogatja a Quest for Business-t, a Meta munkahelyi célú 15 dolláros havidíjú előfizetését. Ez a lista tartalmazza az Egyesült Államokat, Kanadát, az Egyesült Királyságot és számos más angol nyelvű piacot, valamint Japánt és Nyugat-Európa nagy részét.
Számos vállalat van már a piacon, amely a VR ötletét vizsgálja az osztályteremben, olyan nevekkel, mint az Immersion VR, a ClassVR és az ArborVR, nem is beszélve a Microsoftról, amely egy ideje már a HoloLens oktatási eszközként való felhasználását erőlteti. Nem egyértelmű, hogy a VR használata mennyire elterjedt az iskolákban: az egyik szolgáltató, a ClassVR azt állítja, hogy világszerte 40 000 osztályterem használja a termékeit. A tömeges piaci felhasználás előtt azonban más akadályok állnak: nem egyértelmű például, hogy hasznos-e egy élő, oktatási környezetben egy headsetet az ember arcára szíjazni, ráadásul sok kutatás szerint a fiatalok már így is túl sok időt töltenek a képernyők előtt.
Egy másik nagy kérdőjel pedig az ár. A Quest 3 darabja 500 dollár körül kezdődik, erre jönnek még rá az alkalmazások megvásárlásának, majd az egész infrastruktúra későbbi támogatásának költségei. A Meta elmondta, hogy már 15 amerikai egyetemnek adományozott Quest headseteket, de nem világos, hogy meddig fogja nekik megérni a növekedés támogatása.
A terméknek még nincs neve, de az azt leíró blogbejegyzésben Nick Clegg, a vállalat globális ügyekért felelős elnöke elmondja, hogy a termék tartalmazni fog egy központot az oktatás-specifikus alkalmazások és funkciók számára, valamint azt, hogy egyszerre több headsetet is lehet majd kezelni anélkül, hogy minden eszközt külön-külön kellene frissíteni. A hardver és a szolgáltatások üzleti modelljét még szintén nem fejtették ki, a vállalat hosszú távú tétként fogalmazza meg a dolgot. "Elfogadjuk, hogy ez hosszú időbe fog telni, és nem fogunk egyhamar pénzt keresni ezzel" - írja Clegg.
Az oktatás felé való elmozdulás változatosabb tartalmakat jelenthet a Quest felhasználók számára, valamint a platformra építő fejlesztők szélesebb ökoszisztémáját - a kritikusok szerint nem csak egy mindent vivő alkalmazás hiányzik még a VR-ből, de az akció is. Az új kezdeményezés még idén elindul, és csak olyan intézmények számára lesz elérhető, amelyekben 13 éves vagy annál idősebb diákok tanulnak. A Meta közölte, hogy először azon a 20 piacon indítja el, ahol már támogatja a Quest for Business-t, a Meta munkahelyi célú 15 dolláros havidíjú előfizetését. Ez a lista tartalmazza az Egyesült Államokat, Kanadát, az Egyesült Királyságot és számos más angol nyelvű piacot, valamint Japánt és Nyugat-Európa nagy részét.
Számos vállalat van már a piacon, amely a VR ötletét vizsgálja az osztályteremben, olyan nevekkel, mint az Immersion VR, a ClassVR és az ArborVR, nem is beszélve a Microsoftról, amely egy ideje már a HoloLens oktatási eszközként való felhasználását erőlteti. Nem egyértelmű, hogy a VR használata mennyire elterjedt az iskolákban: az egyik szolgáltató, a ClassVR azt állítja, hogy világszerte 40 000 osztályterem használja a termékeit. A tömeges piaci felhasználás előtt azonban más akadályok állnak: nem egyértelmű például, hogy hasznos-e egy élő, oktatási környezetben egy headsetet az ember arcára szíjazni, ráadásul sok kutatás szerint a fiatalok már így is túl sok időt töltenek a képernyők előtt.
Egy másik nagy kérdőjel pedig az ár. A Quest 3 darabja 500 dollár körül kezdődik, erre jönnek még rá az alkalmazások megvásárlásának, majd az egész infrastruktúra későbbi támogatásának költségei. A Meta elmondta, hogy már 15 amerikai egyetemnek adományozott Quest headseteket, de nem világos, hogy meddig fogja nekik megérni a növekedés támogatása.