SG.hu
Az Apple-rajongók kezdik visszavinni a Vision Pro-jukat
A legfontosabb okok között a kényelmetlenség, a fejfájás és a szem megerőltetése szerepel. A helyzeten az sem segít, hogy nincs olyan alkalmazás, ami miatt a szemüveg nélkülözhetetlen lenne.
A közösségi médiában az elmúlt napokban megnőtt a Vision Pro-tulajdonosok száma, akik azt írják, hogy visszaváltják a 3500 dolláros headsetet. Az Apple a vásárlástól számított 14 napon belül kérdés nélkül visszaveszi a terméket, és a Vision Pro vásárlók első hulláma esetében nagyjából ezen a ponton vagyunk. A visszaküldések leggyakrabban említett okai között a kényelmetlenség szerepel. Az emberek azt írják, hogy a headset fejfájást okoz nekik és hányingert vált ki. Másik gyakori panasz a készülék súlya és a töltésének körülményessége. A szemszárazság és a bőrpír általános panasz a VR-használóknál, és ez itt is jelen van.
"Annak ellenére, hogy olyan varázslatos a használata, mint reméltem, egyszerűen túl kényelmetlen volt még rövid ideig is viselni, mind a súlya, mind a szíj kialakítása miatt. Szerettem volna használni, de rettegtem attól, hogy felvegyem" - írja Parker Ortolani, a The Verge termékmenedzsere, aki arról is posztolt, hogy visszaküldi a készüléket. "Egyszerűen túl drága és nehézkes ahhoz, hogy egyáltalán megpróbáljam megszokni az állandó fejfájást és a szem megerőltetését, amit tapasztaltam. Visszatérek a következő verziónál." Ez nem meglepő, hiszen minden emberi test egyedi, ami problémát jelent a hordható eszközök tömegpiacra való gyártásánál. A kényelem elkerülhetetlenül áldozatul esik; az okosórák esetében ez gyakran a tok méretén és súlyán múlik a csuklóhoz képest. Az okosszemüvegek és headsetek esetében az alacsony orrnyereg azt jelentheti, hogy a készülék egyszerűen lecsúszik az arcról, vagy nem zárja ki megfelelően a fényt.
De nem a hardver az egyetlen probléma. Egy másik gyakori panasz, hogy a Vision Pro az árához képest egyszerűen nem éri meg. Az egyik felhasználó a Threads-en megjegyezte, hogy a kijelző ugyan csodálatos, de az eszköz nem volt alkalmazható a munkájához. Egy másik mérnök az X közösségi médiaplatformon azt írta, hogy a "kódolási élmény nem győzte meg", és a fókuszálási problémák fejfájást okoztak. "Ha nem használom munkára, és ha nincs rajta elég játék, akkor egyszerűen nincs rá indokom, hogy megtartsam" - írta egy Reddit-felhasználó.
Carter Gibson, a Google közösségi menedzsmenttel és moderálással foglalkozó vezető menedzsere számára a finomabb részletekről van szó. Az olyan dolgok, mint az ablakokkal való babrálás és a fájlkezelés a termelékenységet rontják. "Nehéz multitaskingolni az ablakok között" - írja Gibson a Threads-en folytatott eszmecserében. "Számos fájltípus egyszerűen nem támogatott a Vision Pro-n. Azt sem tudom elképzelni, hogy egy dia létrehozása a VP-ben kevesebb energiával járna, mint egérrel és billentyűzettel - még akkor is, ha az ember úgy érzi közben magát, mintha a Minority Reportban lenne."
Nehéz megmondani, hogy a korai felhasználók e hangos csoportja milyen hatással lesz a Vision Pro-ra a jövőben. Sokan, akik azt írják, hogy visszaadják a készüléket, azt is megjegyezték, hogy szívesen kipróbálnák a második generációs Vision Pro-t. Mások hangsúlyozták, hogy nem annyira a technológia volt a probléma, mint inkább az alkalmazások vagy a kényelem hiánya. Azt is nehéz megmondani, hogy ez mennyire elterjedt jelenség. Miközben ezek a felhasználók a közösségi médiában felszólalnak, fogalmunk sincs a tényleges visszavételi arányról, vagy arról, hogy mik az Apple belső elvárásai a Vision Pro-val szemben.
A közösségi médiában az elmúlt napokban megnőtt a Vision Pro-tulajdonosok száma, akik azt írják, hogy visszaváltják a 3500 dolláros headsetet. Az Apple a vásárlástól számított 14 napon belül kérdés nélkül visszaveszi a terméket, és a Vision Pro vásárlók első hulláma esetében nagyjából ezen a ponton vagyunk. A visszaküldések leggyakrabban említett okai között a kényelmetlenség szerepel. Az emberek azt írják, hogy a headset fejfájást okoz nekik és hányingert vált ki. Másik gyakori panasz a készülék súlya és a töltésének körülményessége. A szemszárazság és a bőrpír általános panasz a VR-használóknál, és ez itt is jelen van.
"Annak ellenére, hogy olyan varázslatos a használata, mint reméltem, egyszerűen túl kényelmetlen volt még rövid ideig is viselni, mind a súlya, mind a szíj kialakítása miatt. Szerettem volna használni, de rettegtem attól, hogy felvegyem" - írja Parker Ortolani, a The Verge termékmenedzsere, aki arról is posztolt, hogy visszaküldi a készüléket. "Egyszerűen túl drága és nehézkes ahhoz, hogy egyáltalán megpróbáljam megszokni az állandó fejfájást és a szem megerőltetését, amit tapasztaltam. Visszatérek a következő verziónál." Ez nem meglepő, hiszen minden emberi test egyedi, ami problémát jelent a hordható eszközök tömegpiacra való gyártásánál. A kényelem elkerülhetetlenül áldozatul esik; az okosórák esetében ez gyakran a tok méretén és súlyán múlik a csuklóhoz képest. Az okosszemüvegek és headsetek esetében az alacsony orrnyereg azt jelentheti, hogy a készülék egyszerűen lecsúszik az arcról, vagy nem zárja ki megfelelően a fényt.
Can’t wait to return the Vision Pro, probably the most mind blowing piece of tech I’ve ever tried.
— Rjey (@RjeyTech) February 14, 2024
Can’t deal with these headaches after 10 minutes of use though.
De nem a hardver az egyetlen probléma. Egy másik gyakori panasz, hogy a Vision Pro az árához képest egyszerűen nem éri meg. Az egyik felhasználó a Threads-en megjegyezte, hogy a kijelző ugyan csodálatos, de az eszköz nem volt alkalmazható a munkájához. Egy másik mérnök az X közösségi médiaplatformon azt írta, hogy a "kódolási élmény nem győzte meg", és a fókuszálási problémák fejfájást okoztak. "Ha nem használom munkára, és ha nincs rajta elég játék, akkor egyszerűen nincs rá indokom, hogy megtartsam" - írta egy Reddit-felhasználó.
Two hours after unboxing my Apple Vision Pro and using it, I decided to box it back up again and return it. It's quite cool, but there's nothing in it for me that I'll use frequently enough to warrant my keeping it.
— Alexander Torrenegra (@torrenegra) February 13, 2024
Carter Gibson, a Google közösségi menedzsmenttel és moderálással foglalkozó vezető menedzsere számára a finomabb részletekről van szó. Az olyan dolgok, mint az ablakokkal való babrálás és a fájlkezelés a termelékenységet rontják. "Nehéz multitaskingolni az ablakok között" - írja Gibson a Threads-en folytatott eszmecserében. "Számos fájltípus egyszerűen nem támogatott a Vision Pro-n. Azt sem tudom elképzelni, hogy egy dia létrehozása a VP-ben kevesebb energiával járna, mint egérrel és billentyűzettel - még akkor is, ha az ember úgy érzi közben magát, mintha a Minority Reportban lenne."
Nehéz megmondani, hogy a korai felhasználók e hangos csoportja milyen hatással lesz a Vision Pro-ra a jövőben. Sokan, akik azt írják, hogy visszaadják a készüléket, azt is megjegyezték, hogy szívesen kipróbálnák a második generációs Vision Pro-t. Mások hangsúlyozták, hogy nem annyira a technológia volt a probléma, mint inkább az alkalmazások vagy a kényelem hiánya. Azt is nehéz megmondani, hogy ez mennyire elterjedt jelenség. Miközben ezek a felhasználók a közösségi médiában felszólalnak, fogalmunk sincs a tényleges visszavételi arányról, vagy arról, hogy mik az Apple belső elvárásai a Vision Pro-val szemben.