Berta Sándor

Több mint száz szervezet küzd a kalóz stream-közvetítések ellen

A kezdeményezés támogatói között különböző ágazatok nemzeti, nemzetközi és páneurópai szövetségei vannak.

108 európai média-, sport-, zenei és kulturális szervezet fordult levélben az Európai Bizottsághoz azért, hogy határozott jogalkotási lépéseket követeljenek az élő adásokkal kapcsolatos kalózkodás visszaszorítása érdekében. A szervezetek azzal érveltek, hogy a jelenség kivérezteti Európa kreatív és kulturális ökoszisztémáit, a sport és az élő előadások ágazatát, ezáltal több milliárd dollárnyi éves bevételtől fosztja meg a munkavállalókat és az iparágakat.

A levél aláírói között voltak az olyan médiacégek, mint a Canal+ Group, a Vivacom és a Walt Disney, számos sportszövetség, például a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA), az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság, valamint olyan kulturális szerveződések, mint a Zenei Fesztiválok Szövetsége és az Union Internationale des Cinémas. A dokumentum ellenjegyzői felszólították az Európai Bizottságot arra, hogy határozottan és gyorsan dolgozzon ki megfelelő jogi eszközöket az élő tartalmakkal való kalózkodás elleni küzdelemre. A cél az, hogy a bejelentett illegális tartalmakat azonnal, még az élő esemény befejezése előtt eltávolítsák és blokkolják.

A kezdeményezés támogatói hozzátették, hogy minden európai uniós szintű fellépésnek a kalózhálózatok elleni küzdelemre és felszámolására irányuló, európai és nemzeti szinten már meglévő eszközökre kell épülnie. A intézkedéseknek rendelet formájában kellene megvalósulniuk. "Európa kötelessége, hogy megvédje és támogassa világelső kreatív és kulturális munkaerejét és ipari bázisát, valamint megvédje a fogyasztókat a kalózkodással kapcsolatos kockázatoktól" - állt a levélben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ellaberin #7
    Rohadtul nem érdekli őket mennyien nézik, a tervezett bevétel vagy annál több a lényeg. Ha egyetlen előfizetőtől ez már bejön már célnál vannak.
    Persze ekkor már a magasabbra rakják a következő szezonra a man-egerek lécet, amit a piszkos kalózok miatt nem tudnak elérni....
    Az, hogy mocskosul túláraznak és reklámokkal szórnak teli bármilyen élményt lesz.rják, hát így mi is az ő fejüket. win-win
  • Cat #6
    A helyzet az, hogy nem a foci/jéghoki stb. harcol a nézőkért, mert az nekik rengeteg van, hanem a szolgáltatók licitálnak egymásra, hogy ki szerezze meg a közvetítési jogokat. És ezt a pénzt be akarják szedni, vagy még többet, ha lehet.
  • MerlinW #5
    Ööö attól van nézettség, hogy mi jól szórakozunk. A nézők nélkül nincs kinek reklámozni, nincs platform, nincs befektető, nincs bevétel.
  • Chris05 #4
    OK, de nem azért van foci (vagy bármi), hogy mi jól szórakozzunk. Minden arról szól a nagy klubboknál, az F1-nél, bárminél, hogy bevételt generáljanak. Leszarják, hogy mi megengedhetjük-e magunknak, hogy kifizetjük, vagy hogy 10 percenként 30 perc reklámot kell néznünk.
  • M2 #3
    A médiacégek folyton azt keresik, hogy hova üssenek. Pedig inkább azt kellene megnézniük, hogy mi a dolguk:
    - globálisan elérhető streamek, minden eseményről,
    - bevételek az így befolyó reklámokból vagy(!) kis összegű befizetésekből.

    Ha ezt nem oldják meg, akkor idővel jön majd valaki, aki megcsinálja, a mai médiacégek meg csodálkozva eltűnnek.
  • Caro #2
    Támogatom! Abban a pillanatban, amikor a szolgáltatókat is arra fogják kötelezni, hogy a tartalmakat az egész EU-ban egységesen tegyék elérhetővé, azonos áron.
  • Agyturbinikusz #1
    Megintcsak kompromisszumot kellene keresni.

    Csak egy vélemény, az élő előadás legyen a bevételi forrás a művészeknek és megélhetési rohangálók számára (nem, nem sport, hanem üzlet, a sport az amit az öröm miatt csinál az ember). A többi legyen gyakorlatilag promóció, hiszen ha tetszik akkor érdemes élőben is megnézni/hallgatni.

    Persze mindenki úgy tartja a tenyerét ahogyan csak akarja....