Berta Sándor
A filmipar profitéhsége erősíti a kalózkodást
Az emberek egyszerűen nem tudják megnézni a féltucat streamszolgáltatásra szétszórt exkluzív tartalmakat.
Az Evo (korábbi Evolution) csapat egyik tagja a Torrentfreak internetes magazinnak azt nyilatkozta, hogy a stream-szolgáltatások elterjedése és növekvő száma miatt lettek némi szünet után újra népszerűek az online elérhető illegális másolatok. A csoport álláspontja az, hogy a fájlcserélés azért lett ismét keresett, mert a filmipar profitéhsége nem ismer határokat.
Az Evo tagja elmondta, hogy talán nem lenne olyan nagy az internetes kalózkodás, ha a filmstúdiók kicsit többet törődnének a fogyasztókkal. De azoknak minden olyan dolog mindegy, amely valamit is számít, egyedül a profit, a profit és a profit érdekli őket. A helyzetet súlyosbítja a széttagolt stream-piac. Egy átlagos embernek ezért vagy nagyon gazdagnak kell lennie ahhoz, hogy minden legális tartalomhoz hozzá tudjon férni vagy komoly bajban van, ha azzal kell megbirkóznia, amit az Amazon Prime, az HBO Max, a Disney+, a Netflix, a Hulu és a Paramount+ kitalálnak.
Az Evo többek között feltette a kérdést, hogy mennyire igazságos a filmstúdiók szerint az a jelenlegi rendszer, amelyben egy előfizető először fizet egy csomagért, majd újra pénzt kell kiadnia egy olyan filmhez való hozzáférésért, amelyet egyébként elvileg ingyen kellene megkapnia. S hogy lehetséges az, hogy egy alkotásért, amely egy-két hónapon belül ingyen hozzáférhető lesz a Disney+ kínálatában, eleinte még 30 dollárt kell fizetni.
A fájlcserélő csapat tagadta, hogy a tevékenységét az anyagi haszonszerzős motiválná, sokkal inkább arról van szó, hogy segíteni akarnak azoknak a felhasználóknak, akik nem engedhetik meg maguknak azt, hogy elmenjenek egy moziba vagy a koronavírus-járvány miatt erre nincs lehetőségük.
Az Evo (korábbi Evolution) csapat egyik tagja a Torrentfreak internetes magazinnak azt nyilatkozta, hogy a stream-szolgáltatások elterjedése és növekvő száma miatt lettek némi szünet után újra népszerűek az online elérhető illegális másolatok. A csoport álláspontja az, hogy a fájlcserélés azért lett ismét keresett, mert a filmipar profitéhsége nem ismer határokat.
Az Evo tagja elmondta, hogy talán nem lenne olyan nagy az internetes kalózkodás, ha a filmstúdiók kicsit többet törődnének a fogyasztókkal. De azoknak minden olyan dolog mindegy, amely valamit is számít, egyedül a profit, a profit és a profit érdekli őket. A helyzetet súlyosbítja a széttagolt stream-piac. Egy átlagos embernek ezért vagy nagyon gazdagnak kell lennie ahhoz, hogy minden legális tartalomhoz hozzá tudjon férni vagy komoly bajban van, ha azzal kell megbirkóznia, amit az Amazon Prime, az HBO Max, a Disney+, a Netflix, a Hulu és a Paramount+ kitalálnak.
Az Evo többek között feltette a kérdést, hogy mennyire igazságos a filmstúdiók szerint az a jelenlegi rendszer, amelyben egy előfizető először fizet egy csomagért, majd újra pénzt kell kiadnia egy olyan filmhez való hozzáférésért, amelyet egyébként elvileg ingyen kellene megkapnia. S hogy lehetséges az, hogy egy alkotásért, amely egy-két hónapon belül ingyen hozzáférhető lesz a Disney+ kínálatában, eleinte még 30 dollárt kell fizetni.
A fájlcserélő csapat tagadta, hogy a tevékenységét az anyagi haszonszerzős motiválná, sokkal inkább arról van szó, hogy segíteni akarnak azoknak a felhasználóknak, akik nem engedhetik meg maguknak azt, hogy elmenjenek egy moziba vagy a koronavírus-járvány miatt erre nincs lehetőségük.