Berta Sándor
Pénztár nélküli bolt nyílt Utrechtben
Az üzlet az érzékelők, a kamerák és a QR-kódok használatára épít.
Az ALDI Hollandia július 20-án reggel 8 órakor nyitotta meg Utrecht belvárosában a Shop & Go boltját. A diszkont kialakítása egy különleges innovációs projekt keretében valósult meg, amelynél a mesterséges intelligencia segítségével még egyszerűbbé vált a pénztárak és az önellenőrzés nélküli vásárlás. Mindez a polcokon elhelyezett érzékelők és az üzlet mennyezetére felszerelt intelligens kamerák teszik lehetővé, amelyek rögzítik a termékek minden mozgását és hozzárendelik azokat a vásárlóhoz.
Miután a vásárlók az ALDI Shop & Go alkalmazásban generált QR-kóddal beolvasták magukat, az árucikkek közvetlenül a magukkal hozott táskákba vagy hátizsákokba pakolható. Az üzletben a vásárlók a szokásos kínálatot találják. Az ügyfélalkalmazással való gyors kommunikáció végül teljesen érintésmentesen és automatikusan befejezi a fizetési folyamatot, amint a QR-kódot távozáskor ismét beolvassák. Az intelligens szoftvermegoldás előnye, hogy a felhasználók kezelhetik az előzményeiket, kérhetik a szükséges visszatérítést vagy visszajelzéseket adhatnak. Az elmúlt hónapokban az ALDI alkalmazottai intenzíven tesztelték a rendszert, amely minden egyes vásárláskor tanul és optimalizálja a belső folyamatokat.
Jan Oostvogels, a holland ALDI Holding B.V. vezérigazgatója kijelentette, hogy nagyon büszkék arra, hogy ezt az innovációs projektet Utrechtben tesztelhetik az emberekkel együtt. A fejlesztés illeszkedik a diszkontstratégiájukhoz, hogy a vevőik számára a lehető legkönnyebbé tegyük a vásárlást. A tapasztalataik azt mutatják, hogy az ügyfeleik értékelik a gyors és egyszerű folyamatokat a pénztáraknál. Az utrechti tesztüzlet tökéletesen megfelel ennek.
"A diszkontok varázsa az egyszerűségben rejlik. Ezért mindig ott használjuk a technológiát, ahol az kifejezetten jobbá és gyorsabbá tesz minket. Az ALDI Shop & Go segítségével olyan koncepciót fejlesztettünk ki, amely egyesíti a kedvezményes árakon alapuló ötletet és a számítógépes látás technológiáját - mindig azzal a céllal, hogy a vásárlást a lehető legkönnyebbé tegyük" - fejtette ki Sinanudin Omerhodzic, az ALDI Einkauf SE & Co. oHG technológiai igazgatója.
Az Utrechtben megvalósított üzletet a Trigo Vision ltd. támogatja. A technológiai vállalat mesterséges intelligenciával kiegészített infrastruktúrát fejleszt kiskereskedelmi üzletek számára - minden adatvédelmi szabvány betartásával. Az intelligens technológia például biztosítja, hogy az arcadatok közvetlenül kiszűrésre és nem feldolgozásra kerüljenek. Ezenkívül a rendszer nem dolgozza fel a szemek szkenneléséből származó adatokat, az ujjlenyomatokat vagy más biometriai jellemzőket.
Az ALDI Hollandia július 20-án reggel 8 órakor nyitotta meg Utrecht belvárosában a Shop & Go boltját. A diszkont kialakítása egy különleges innovációs projekt keretében valósult meg, amelynél a mesterséges intelligencia segítségével még egyszerűbbé vált a pénztárak és az önellenőrzés nélküli vásárlás. Mindez a polcokon elhelyezett érzékelők és az üzlet mennyezetére felszerelt intelligens kamerák teszik lehetővé, amelyek rögzítik a termékek minden mozgását és hozzárendelik azokat a vásárlóhoz.
Miután a vásárlók az ALDI Shop & Go alkalmazásban generált QR-kóddal beolvasták magukat, az árucikkek közvetlenül a magukkal hozott táskákba vagy hátizsákokba pakolható. Az üzletben a vásárlók a szokásos kínálatot találják. Az ügyfélalkalmazással való gyors kommunikáció végül teljesen érintésmentesen és automatikusan befejezi a fizetési folyamatot, amint a QR-kódot távozáskor ismét beolvassák. Az intelligens szoftvermegoldás előnye, hogy a felhasználók kezelhetik az előzményeiket, kérhetik a szükséges visszatérítést vagy visszajelzéseket adhatnak. Az elmúlt hónapokban az ALDI alkalmazottai intenzíven tesztelték a rendszert, amely minden egyes vásárláskor tanul és optimalizálja a belső folyamatokat.
Jan Oostvogels, a holland ALDI Holding B.V. vezérigazgatója kijelentette, hogy nagyon büszkék arra, hogy ezt az innovációs projektet Utrechtben tesztelhetik az emberekkel együtt. A fejlesztés illeszkedik a diszkontstratégiájukhoz, hogy a vevőik számára a lehető legkönnyebbé tegyük a vásárlást. A tapasztalataik azt mutatják, hogy az ügyfeleik értékelik a gyors és egyszerű folyamatokat a pénztáraknál. Az utrechti tesztüzlet tökéletesen megfelel ennek.
"A diszkontok varázsa az egyszerűségben rejlik. Ezért mindig ott használjuk a technológiát, ahol az kifejezetten jobbá és gyorsabbá tesz minket. Az ALDI Shop & Go segítségével olyan koncepciót fejlesztettünk ki, amely egyesíti a kedvezményes árakon alapuló ötletet és a számítógépes látás technológiáját - mindig azzal a céllal, hogy a vásárlást a lehető legkönnyebbé tegyük" - fejtette ki Sinanudin Omerhodzic, az ALDI Einkauf SE & Co. oHG technológiai igazgatója.
Az Utrechtben megvalósított üzletet a Trigo Vision ltd. támogatja. A technológiai vállalat mesterséges intelligenciával kiegészített infrastruktúrát fejleszt kiskereskedelmi üzletek számára - minden adatvédelmi szabvány betartásával. Az intelligens technológia például biztosítja, hogy az arcadatok közvetlenül kiszűrésre és nem feldolgozásra kerüljenek. Ezenkívül a rendszer nem dolgozza fel a szemek szkenneléséből származó adatokat, az ujjlenyomatokat vagy más biometriai jellemzőket.