Berta Sándor

Pénztár nélküli bolt nyílt Utrechtben

Az üzlet az érzékelők, a kamerák és a QR-kódok használatára épít.

Az ALDI Hollandia július 20-án reggel 8 órakor nyitotta meg Utrecht belvárosában a Shop & Go boltját. A diszkont kialakítása egy különleges innovációs projekt keretében valósult meg, amelynél a mesterséges intelligencia segítségével még egyszerűbbé vált a pénztárak és az önellenőrzés nélküli vásárlás. Mindez a polcokon elhelyezett érzékelők és az üzlet mennyezetére felszerelt intelligens kamerák teszik lehetővé, amelyek rögzítik a termékek minden mozgását és hozzárendelik azokat a vásárlóhoz.

Miután a vásárlók az ALDI Shop & Go alkalmazásban generált QR-kóddal beolvasták magukat, az árucikkek közvetlenül a magukkal hozott táskákba vagy hátizsákokba pakolható. Az üzletben a vásárlók a szokásos kínálatot találják. Az ügyfélalkalmazással való gyors kommunikáció végül teljesen érintésmentesen és automatikusan befejezi a fizetési folyamatot, amint a QR-kódot távozáskor ismét beolvassák. Az intelligens szoftvermegoldás előnye, hogy a felhasználók kezelhetik az előzményeiket, kérhetik a szükséges visszatérítést vagy visszajelzéseket adhatnak. Az elmúlt hónapokban az ALDI alkalmazottai intenzíven tesztelték a rendszert, amely minden egyes vásárláskor tanul és optimalizálja a belső folyamatokat.

Jan Oostvogels, a holland ALDI Holding B.V. vezérigazgatója kijelentette, hogy nagyon büszkék arra, hogy ezt az innovációs projektet Utrechtben tesztelhetik az emberekkel együtt. A fejlesztés illeszkedik a diszkontstratégiájukhoz, hogy a vevőik számára a lehető legkönnyebbé tegyük a vásárlást. A tapasztalataik azt mutatják, hogy az ügyfeleik értékelik a gyors és egyszerű folyamatokat a pénztáraknál. Az utrechti tesztüzlet tökéletesen megfelel ennek.

"A diszkontok varázsa az egyszerűségben rejlik. Ezért mindig ott használjuk a technológiát, ahol az kifejezetten jobbá és gyorsabbá tesz minket. Az ALDI Shop & Go segítségével olyan koncepciót fejlesztettünk ki, amely egyesíti a kedvezményes árakon alapuló ötletet és a számítógépes látás technológiáját - mindig azzal a céllal, hogy a vásárlást a lehető legkönnyebbé tegyük" - fejtette ki Sinanudin Omerhodzic, az ALDI Einkauf SE & Co. oHG technológiai igazgatója.

Az Utrechtben megvalósított üzletet a Trigo Vision ltd. támogatja. A technológiai vállalat mesterséges intelligenciával kiegészített infrastruktúrát fejleszt kiskereskedelmi üzletek számára - minden adatvédelmi szabvány betartásával. Az intelligens technológia például biztosítja, hogy az arcadatok közvetlenül kiszűrésre és nem feldolgozásra kerüljenek. Ezenkívül a rendszer nem dolgozza fel a szemek szkenneléséből származó adatokat, az ujjlenyomatokat vagy más biometriai jellemzőket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #5
    Az egész rendszer lefagy, ha C-típusúak vásárolnak.
  • Zsombor99 #4
    Kilépéskor azért kellhet ismét a QR kódos azonosítás, hogy tudja a rendszer, hogy az adott személy befejezte a vásárlást, így a rendszer véglegesítheti a végösszeget az adott személy részére.
    De mi van akkor, ha ketten mennek vásárolni és az egyik személy csak segít a másiknak? Ilyenkor valyon hogyan azonosítana a rendszer egy olyan személyt, aki nincsen QR kód által azonosítva? Vagy minden egyes belépő személynek kötelező az azonosítás? Hmm...
  • kvp #3
    Optikai rendszer. Tehat a termekek nincsennek chip-elve. Ez olcsobb, de valamivel pontatlanabb mint a Kinaban hasznalt zsilipes, NFC-s matricas megoldas, foleg ha tomeg van. Igazabol ha valaki tul kozel all hozzank, akkor akadhatnak problemak es a rendszer nem feltetlen tudja, hogy melyik termeket ki rakta el. Egyebkent hasonlo rendszert hasznal az Amazon is.

    A megoldas egyebkent a lopasdetektalo kamerarendszerektol jo, gyakorlatilag detektaljak a termekek levetelet a polcrol, ezt hozzarendelik egy adott szemelyhez, aki a QR koddal azonositja magat a belepeskor. Azt nem ertem miert kell kilepeskor is azonositani, hiszen latjak, ha kimegy es mar a belepes ota tudjak kicsoda. Ha gyakori a bemegy, levesz, buntetlenul kisetal tipusu lopas, akkor megeri atallni erre, mert mar a besetalasnal tudjak szurni a vasarlokat, foleg ha QR kod helyett biometriara vagy biztonsagi token alapu azonositasra allnak at. (pl. Apple Pay)

    A fentiekhez kepest az onkiszolgalo kasszak sokkal egyszerubb technologia es nekem semmi bajon nincs veluk, legfeljebb az, hogy olvasasi hibat nem javithat vagy oldhat fel a vasarlo maganak. (erre egyebkent a legtobb penztarosnak sincs joga, csak a kijelolt vezetoknek, lasd meg a gyakori bemondast: kartyat kerek)
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    Én szeretem, legalábbis Tesco-ban. Mit utálok nagyon? A sorban állást.
  • RJoco #1
    Nesze neked chip hiány, munkanélküliség, személyes jogok, környezetkímélés.
    Én nem szeretnék ilyen boltban vásárolni. Már az önkiszolgálót is utálom. Ha tehetem, akkor mindig rendes pénztárhoz állok. Csak akkor nem tehetem, ha nincs egy sem nyitva.