Berta Sándor

Egyre többen vásárolnak a közösségi oldalakon

A trend az elmúlt 12 hónapban világszerte erősödött.

A Bazaarvoice nevű cég a vállalatoknak és a kereskedőknek segít abban, hogy értékesíteni tudják a márkáikat és a termékeiket a közösségi portálokon. A társaság adataiból kiderült, hogy az elmúlt 12 hónapban jelentős mértékben megnőtt azoknak a felhasználóknak a száma, akik ilyen módon vásárolják meg a különböző árucikkeket. A folyamatból elsősorban a TikTok profitál, amelynél az emelkedés a korábbi időszakhoz képest 567 százalékos. A második helyen a Twitter található 300 százalékos, míg a harmadikon a Pinterest 250 százalékos növekedéssel.

A trend ellenére a közösségi platformok továbbra sem jelentik az elsődleges vásárlási választást az internetezők számára. Az emberek 77 százaléka az adott márka honlapját használta, míg 54 százalékuk az Instagramot. A megkérdezettek több mint fele volt nyitott néha egy olyan új és ismeretlen márka kipróbálására, amelyet egy közösségi oldalon hirdettek.

A válaszolók 73 százaléka vett meg a közelmúltban egy terméket egy közösségi portálon és 55 százalékuk döntött korábban egy új márkájú árucikk megvásárlása mellett - előnyben részesítve azt a korábbi kedvenc márkájával szemben. A közösségi platformokon új márkájú termékeket beszerző felhasználók 50 százaléka a saját igényeit tartotta a szem előtt a döntésénél, míg a 49 százalékuk az adott termék előnyeit vagy jellemzőit, 29 százalékuk pedig mindenekelőtt az árat figyelte.

A kozmetikai árucikkek esetében a vásárlók 89 százaléka részesítette előnyben az online boltokat, míg 35 százalékuk a fizikai üzleteket. Az egészségügyi és a wellness-termékeknél a két arány 42, illetve 24 százalék volt. A megkérdezettek 84 százaléka egyébként a koronavírus-járvánnyal és az amiatt bevezetett korlátozásokkal indokolta a megváltozott vásárlási szokásait.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!