Berta Sándor
Kihúzták a gyufát Hollandiában az internetes csomagszállító cégek
A problémát az jelenti, hogy az érintett vállalkozások egyre gyakrabban rendezik be lakónegyedekben a logisztikai központjaikat.
Az online csomagszállító szolgáltatók általában elosztócentrumokat alakítanak ki, hogy könnyebben irányíthassák az adott régióban a tevékenységüket. Ezen létesítmények gúnyneve Dark Stores, amelyet a legfeltűnőbb ismertetőjegyüknek számító leragasztott ablakokról kapták. A lakónegyedekben elhelyezett raktárakra általában azért van szükség, mert a legtöbb szállítócég azt ígéri az ügyfeleinek, hogy a megrendelt csomagokat nagyon rövid időn belül kiszállítja a címzettnek és ezt csak így tudja teljesíteni.
Hollandiában mostanra unták meg a Dark Stores jelenséget és Amszterdam, illetve Rotterdam vezetői gyakorlatilag megtiltották az érintett platformoknak az új raktárak létrehozását. Az intézkedések hátterében az áll, hogy Rotterdamban a helyi lakosokat zavarja a logisztikai központok által okozott rendkívül nagy zaj, továbbá az, hogy a járdák állandóan el vannak zárva a gyalogosok előtt és a csomagszállítók, főleg a kerékpáros futárok a gyorshajtásukkal a normális közlekedést is veszélyeztetik. Amszterdam már a múlt héten hasonló indokok miatt hirdette meg a Dark Stores tilalmat.
Roos Vermeij, Rotterdam illetékes képviselője kijelentette, hogy az azonnali kiszállítások alapvetően nem rosszak, de az, ami a gyakorlatban történik, az rendkívül idegesítő. Szívesen látják vendégül az új vállalatokat, azonban mindenekelőtt a helyiek számára akarják biztosítani a szép bevásárlóutcákat. Az illetékes holland hatóságok álláspontja alapján a logisztikai centrumok nem nyilvános hozzáférésű szupermarketek, ennek köszönhetően pedig kitilthatók a lakónegyedekből.
Az online csomagszállító szolgáltatók általában elosztócentrumokat alakítanak ki, hogy könnyebben irányíthassák az adott régióban a tevékenységüket. Ezen létesítmények gúnyneve Dark Stores, amelyet a legfeltűnőbb ismertetőjegyüknek számító leragasztott ablakokról kapták. A lakónegyedekben elhelyezett raktárakra általában azért van szükség, mert a legtöbb szállítócég azt ígéri az ügyfeleinek, hogy a megrendelt csomagokat nagyon rövid időn belül kiszállítja a címzettnek és ezt csak így tudja teljesíteni.
Hollandiában mostanra unták meg a Dark Stores jelenséget és Amszterdam, illetve Rotterdam vezetői gyakorlatilag megtiltották az érintett platformoknak az új raktárak létrehozását. Az intézkedések hátterében az áll, hogy Rotterdamban a helyi lakosokat zavarja a logisztikai központok által okozott rendkívül nagy zaj, továbbá az, hogy a járdák állandóan el vannak zárva a gyalogosok előtt és a csomagszállítók, főleg a kerékpáros futárok a gyorshajtásukkal a normális közlekedést is veszélyeztetik. Amszterdam már a múlt héten hasonló indokok miatt hirdette meg a Dark Stores tilalmat.
Roos Vermeij, Rotterdam illetékes képviselője kijelentette, hogy az azonnali kiszállítások alapvetően nem rosszak, de az, ami a gyakorlatban történik, az rendkívül idegesítő. Szívesen látják vendégül az új vállalatokat, azonban mindenekelőtt a helyiek számára akarják biztosítani a szép bevásárlóutcákat. Az illetékes holland hatóságok álláspontja alapján a logisztikai centrumok nem nyilvános hozzáférésű szupermarketek, ennek köszönhetően pedig kitilthatók a lakónegyedekből.