Berta Sándor

Online kevésbé jellemzők az impulzív vásárlások

A mostani járványhelyzet hatással van a felhasználók spontán árubeszerzéseire.

A Digital Business Collective (DBC) felméréséből kiderült, hogy a koronavírus-járvány időszakában a brit internetezők sokkal kevésbé hajtanak végre impulzusvásárlásokat az élelmiszerek és a testápolószerek beszerzésekor, mint korábban. Az ilyen jellegű akciók jelenleg nem a webes boltokra, hanem sokkal inkább a hagyományos üzletekre jellemzők. Éppen ezért fontos, hogy a piac szereplői magukhoz kössék az embereket és harcolniuk kell azért, hogy ők továbbra is lojálisak maradjanak hozzájuk.

Nicole Wilson, a DBC konzultánsa kijelentette, hogy a koronavírus-járvány ideje alatt több ezer olyan személy, aki korábban a hagyományos áruházakban vásárolt be, áttért az online boltok használatára. Minél intenzívebbé vált az internetes árubeszerzés, annál inkább kell az egyes márkáknak küzdeniük az ügyfeleik hűségéért. Az egyes cégek egyre inkább elveszítik az ellenőrzést afelett, hogy miként veszik meg a termékeiket. Ahhoz, hogy ezt az ellenőrzést visszaszerezzék, be kell fektetniük ezekbe a digitális csatornákba. Az online vásárlók elveszítése ugyanis drága mulatság lehet.

A felmérés alapján a megkérdezettek körülbelül egynegyede mondta azt, hogy a járványhelyzet után is nagyobb mértékben online akar vásárolni, míg 17 százalékuk maradna a jelenlegi vásárlási szokásainál. Ugyanakkor fontos, hogy ezek az akciók sokkal célzottabbak és nem annyira spontánok, mint a valódi életben. A felhasználók kizárólag olyan márkák árucikkeit veszik meg a világhálón, amelyekben megbíznak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!