Berta Sándor
Lemaradhat a metaverzum-őrületről a Samsung
Nincs meg az alapjuk az új piacra való betöréshez , így inkább intelligens eszközökkel és összehajtható termékekkel próbálkoznak.
A The Korea Herald arról írt, hogy egyre több óriáscég foglalkozik az úgynevezett kiterjesztett valósággal (XR), amely gyakorlatilag egyesíti magában a virtuális, a kiterjesztett és a kevert (vegyes) valóságot. A területbe Mark Zuckerberg Facebook alapító elnök-vezérigazgató október végi bejelentése előtt is sok társaság fektetett be, köztük volt az Apple, a Google, a Sony és a Microsoft - a Samsung Electronics azonban nem. Ez a döntés talán meglepőnek minősíthető, de úgy tűnik, hogy a dél-koreai gyártónak - egyelőre - nincs koncepciója és ez arra vezethető vissza, hogy hiányzik a szükséges ökorendszer. A Sonynál ott van a PlayStation, a Microsoftnál az Xbox, míg a Google esetében az Android.
A Statista piackutató vállalat becslése alapján az XR-piac (a virtuális, a kiterjesztett és a kevert valóság összessége) 2024-re a mostani tízszerese lesz, míg az értéke a mostani 31 milliárd dollárról 300 milliárd dollárra nő majd. Az XR-eszközök száma pedig 2025-re a mostani 10 millióról 70 millióra fog növekedni. A Samsung egyelőre jobban hisz az összehajtható okostelefonokban, mint az XR készülékekben és ez egészen addig nem változik majd, amíg a cég nem talál egy megfelelő partnert. Az, hogy az melyik cég lehet, még találgatások sincsenek. Ameddig nem lesz meg ez a technológiai partner, a társaság nem akar foglalkozni az új piaccal vagy akár a saját metaverzuma megalkotásával. Ez azért probléma, mert az okostelefon piac stagnál, ugyan vezetők, de éves szinten 1 százalék alatt maradt a növekedésük.
A mobileszközökért felelős részleg a Tigris nevű belső stratégiával készül az Apple ellen és azáltal akarja biztosítani a piacvezető pozíciót hosszú távon a saját számára. Az óriáscég ehhez nemrég hozta létre a Mobile Experience nevű részlegét, amelyet Samsung MX-re nevezett át. A Tigris név egy mozaikszó, amely a 2022-re megfogalmazott célokat takarja. Ezek között van a True Number One, vagyis a valódi egyes számú piaci szereplő lenni minden kategóriában; az Improve Flagship Market Share, vagyis a zászlóshajók területén lévő piaci részesedés kiépítése; a Gap between Apple, vagyis a kaliforniai vállalathoz való távolság csökkentése; az Expanding, amely a különböző kategóriákba tartozó mobilkészülékek számának növelése; továbbá a Record Year, amely egy új rekordév megvalósítására utal.
A tervek között szerepel, hogy a társaság egyre több kiegészítőt értékesítsen és az abból származó bevételt folyamatosan növelje. Ezzel párhuzamosan a vállalat tudatosítani akarja, hogy nem csupán okostelefon-gyártóként van jelen a piacon, miközben azon termékek értékesítését és azok átlagárait is növelni akarja. Kínában gyakorlatilag nincsenek jelen, fél százalékos a piaci részesedésük, a világ második legnagyobb piacán, Indiában pedig zuhanásban vannak, ami a belépőszintű termékek hiányának köszönhető. A Samsung MX víziója az, hogy a konszern hosszú távon okostelefon-gyártóból intelligens eszközök szállítójává váljon, illetve, hogy a Samsung a jövőben ne csak egy technológiai, hanem egy a fiatalok által kedvelt márka legyen, amely innovatív felhasználói élményeket kínál.
A The Korea Herald arról írt, hogy egyre több óriáscég foglalkozik az úgynevezett kiterjesztett valósággal (XR), amely gyakorlatilag egyesíti magában a virtuális, a kiterjesztett és a kevert (vegyes) valóságot. A területbe Mark Zuckerberg Facebook alapító elnök-vezérigazgató október végi bejelentése előtt is sok társaság fektetett be, köztük volt az Apple, a Google, a Sony és a Microsoft - a Samsung Electronics azonban nem. Ez a döntés talán meglepőnek minősíthető, de úgy tűnik, hogy a dél-koreai gyártónak - egyelőre - nincs koncepciója és ez arra vezethető vissza, hogy hiányzik a szükséges ökorendszer. A Sonynál ott van a PlayStation, a Microsoftnál az Xbox, míg a Google esetében az Android.
A Statista piackutató vállalat becslése alapján az XR-piac (a virtuális, a kiterjesztett és a kevert valóság összessége) 2024-re a mostani tízszerese lesz, míg az értéke a mostani 31 milliárd dollárról 300 milliárd dollárra nő majd. Az XR-eszközök száma pedig 2025-re a mostani 10 millióról 70 millióra fog növekedni. A Samsung egyelőre jobban hisz az összehajtható okostelefonokban, mint az XR készülékekben és ez egészen addig nem változik majd, amíg a cég nem talál egy megfelelő partnert. Az, hogy az melyik cég lehet, még találgatások sincsenek. Ameddig nem lesz meg ez a technológiai partner, a társaság nem akar foglalkozni az új piaccal vagy akár a saját metaverzuma megalkotásával. Ez azért probléma, mert az okostelefon piac stagnál, ugyan vezetők, de éves szinten 1 százalék alatt maradt a növekedésük.
A mobileszközökért felelős részleg a Tigris nevű belső stratégiával készül az Apple ellen és azáltal akarja biztosítani a piacvezető pozíciót hosszú távon a saját számára. Az óriáscég ehhez nemrég hozta létre a Mobile Experience nevű részlegét, amelyet Samsung MX-re nevezett át. A Tigris név egy mozaikszó, amely a 2022-re megfogalmazott célokat takarja. Ezek között van a True Number One, vagyis a valódi egyes számú piaci szereplő lenni minden kategóriában; az Improve Flagship Market Share, vagyis a zászlóshajók területén lévő piaci részesedés kiépítése; a Gap between Apple, vagyis a kaliforniai vállalathoz való távolság csökkentése; az Expanding, amely a különböző kategóriákba tartozó mobilkészülékek számának növelése; továbbá a Record Year, amely egy új rekordév megvalósítására utal.
A tervek között szerepel, hogy a társaság egyre több kiegészítőt értékesítsen és az abból származó bevételt folyamatosan növelje. Ezzel párhuzamosan a vállalat tudatosítani akarja, hogy nem csupán okostelefon-gyártóként van jelen a piacon, miközben azon termékek értékesítését és azok átlagárait is növelni akarja. Kínában gyakorlatilag nincsenek jelen, fél százalékos a piaci részesedésük, a világ második legnagyobb piacán, Indiában pedig zuhanásban vannak, ami a belépőszintű termékek hiányának köszönhető. A Samsung MX víziója az, hogy a konszern hosszú távon okostelefon-gyártóból intelligens eszközök szállítójává váljon, illetve, hogy a Samsung a jövőben ne csak egy technológiai, hanem egy a fiatalok által kedvelt márka legyen, amely innovatív felhasználói élményeket kínál.