Berta Sándor
Nagyon komolyan veszi a drónpiacot a japán kormány
A szigetországi társaságok külföldi startupokat próbálnak megnyerni partnernek a robotrepülőgépes ajánlataikhoz.
Az ázsiai országban hamarosan elindulhatnak az első kereskedelmi robotrepülőgépes és légitaxi-szolgáltatások. Ehhez a helyi óriáscégek egyre több külföldi partnert keresnek. Japánban kiemelten kezelik a pilóta nélküli légi járműveket. A helyi gazdasági minisztérium már 2016-ban bemutatta azt a menetrendet, amelynek a segítségével meg akarja hódítani az új piacot.
Az ipar és a szaktárca három éve intenzíven dolgozik az új piaccal kapcsolatos szabályokon. Ez azt eredményezte, hogy Japán jövőre engedélyezheti a négyes szintű, vagyis a pilóta látótávolságán kívüli autonóm repüléseket. Amennyiben ez megvalósul, akkor a szigetországban működni kezdhetnek a kereskedelmi drón- és légitaxi-szolgáltatásokat.
Az All Nippon Airways (ANA) a Wingcopter vállalat segítségével építi ki a pilóta nélküli légi járműves csomagszállító ajánlatát, amely jövőre lesz elérhető. A drónok gyógyszereket és más napi szükségleti cikkeket fognak szállítani Japán hegyvidéki régióiba és szigeteire. Bill Wingsley, a Wingcopter üzletfejlesztési vezetője azt hangsúlyozta, hogy az ázsiai állam ideális terep lehet a robotrepülőgépek számára, mivel sok a távoli sziget és a hegyvidék. A helyi hatóságok már 2019-ben támogatták a tesztek elvégzését, ennek köszönhetően a társaság Goto városából a gyéren lakott szigetekre szállíthatott gyógyszereket. Egyáltalán nem engedélyezte minden ország e repüléseket ennyire zökkenőmentesen. A menedzser mindezt azzal egészítette ki, hogy a koronavírus-járvány nagyon visszavetette a projekteket és a pandémia nélkül már sokkal előrébb tartanának a vállalatok.
Fabian Nestmann, a Volocopter német startup menedzsere elmondta, hogy a négy év múlva Oszakában rendezendő világkiállításon már számos vállalkozás akar jelen lenni a légitaxi-szolgáltatásával. A cél az, hogy az expóra elérhetők legyenek az első légitaxis kereskedelmi útvonalak.
Az ázsiai országban hamarosan elindulhatnak az első kereskedelmi robotrepülőgépes és légitaxi-szolgáltatások. Ehhez a helyi óriáscégek egyre több külföldi partnert keresnek. Japánban kiemelten kezelik a pilóta nélküli légi járműveket. A helyi gazdasági minisztérium már 2016-ban bemutatta azt a menetrendet, amelynek a segítségével meg akarja hódítani az új piacot.
Az ipar és a szaktárca három éve intenzíven dolgozik az új piaccal kapcsolatos szabályokon. Ez azt eredményezte, hogy Japán jövőre engedélyezheti a négyes szintű, vagyis a pilóta látótávolságán kívüli autonóm repüléseket. Amennyiben ez megvalósul, akkor a szigetországban működni kezdhetnek a kereskedelmi drón- és légitaxi-szolgáltatásokat.
Az All Nippon Airways (ANA) a Wingcopter vállalat segítségével építi ki a pilóta nélküli légi járműves csomagszállító ajánlatát, amely jövőre lesz elérhető. A drónok gyógyszereket és más napi szükségleti cikkeket fognak szállítani Japán hegyvidéki régióiba és szigeteire. Bill Wingsley, a Wingcopter üzletfejlesztési vezetője azt hangsúlyozta, hogy az ázsiai állam ideális terep lehet a robotrepülőgépek számára, mivel sok a távoli sziget és a hegyvidék. A helyi hatóságok már 2019-ben támogatták a tesztek elvégzését, ennek köszönhetően a társaság Goto városából a gyéren lakott szigetekre szállíthatott gyógyszereket. Egyáltalán nem engedélyezte minden ország e repüléseket ennyire zökkenőmentesen. A menedzser mindezt azzal egészítette ki, hogy a koronavírus-járvány nagyon visszavetette a projekteket és a pandémia nélkül már sokkal előrébb tartanának a vállalatok.
Fabian Nestmann, a Volocopter német startup menedzsere elmondta, hogy a négy év múlva Oszakában rendezendő világkiállításon már számos vállalkozás akar jelen lenni a légitaxi-szolgáltatásával. A cél az, hogy az expóra elérhetők legyenek az első légitaxis kereskedelmi útvonalak.