Berta Sándor
Autonóm drónok vizsgálhatják a vágányokat
A robotrepülőgépek egy újabb területen jelenhetnek meg.
A sandnesi székhelyű Nordic Unmanned nevű cég kifejlesztette a Staaker BG-300 Railway Drone nevű termékét, amely képes a síneken közlekedni és azok állapotát szenzorok segítségével felmérni, illetve dokumentálni. Amennyiben egy vasúti szerelvény közeledik az éppen vizsgált szakaszhoz, akkor arról a pilóta nélküli légi jármű értesítést kap és felemelkedik, majd a vonat elhaladása után folytatja a munkáját. A drón a beépített GPS-egységnek köszönhetően pontosan tudja, hogy éppen hol tartózkodik.
A síneken való haladáshoz szükséges kerekeket és a propellereket elektromos motorok üzemeltetik, a működéshez szükséges áram üzemanyagcellákból származik. A robotrepülőgép a síneken a vizsgálatok végzésekor 20 kilométer/órás sebességgel halad és naponta legfeljebb 200 kilométert tehet meg ilyen módon. Knut Roar Wiig, a Nordic Unmanned vezetője kifejtette, hogy a céljuk az, hogy a sínek karbantartását és vizsgálatát az eddiginél sokkal hatékonyabb, biztonságosabb és környezetbarátabb módon végezzék el. Együttműködnek a különböző vasúttársaságokkal és a piac komoly lehetőségeket jelenthet a pilóta nélküli légi járművek számára. A sínhálózatok a növekedési stratégiájuk egy jelentős részét fogják majd kitenni. A Staaker BG-300 Railway Drone 2022 első felétől lesz elérhető Európában.
Van még hasonló projekt, például az európai AutoScan program, amelyben többek között a Birminghami Egyetem vesz részt. A megalkotott drón képes részletesebben megvizsgálni az esetleges problémákat és a Staaker BG-300 Railway Drone modellnél több eszközt tud magával vinni.
A sandnesi székhelyű Nordic Unmanned nevű cég kifejlesztette a Staaker BG-300 Railway Drone nevű termékét, amely képes a síneken közlekedni és azok állapotát szenzorok segítségével felmérni, illetve dokumentálni. Amennyiben egy vasúti szerelvény közeledik az éppen vizsgált szakaszhoz, akkor arról a pilóta nélküli légi jármű értesítést kap és felemelkedik, majd a vonat elhaladása után folytatja a munkáját. A drón a beépített GPS-egységnek köszönhetően pontosan tudja, hogy éppen hol tartózkodik.
A síneken való haladáshoz szükséges kerekeket és a propellereket elektromos motorok üzemeltetik, a működéshez szükséges áram üzemanyagcellákból származik. A robotrepülőgép a síneken a vizsgálatok végzésekor 20 kilométer/órás sebességgel halad és naponta legfeljebb 200 kilométert tehet meg ilyen módon. Knut Roar Wiig, a Nordic Unmanned vezetője kifejtette, hogy a céljuk az, hogy a sínek karbantartását és vizsgálatát az eddiginél sokkal hatékonyabb, biztonságosabb és környezetbarátabb módon végezzék el. Együttműködnek a különböző vasúttársaságokkal és a piac komoly lehetőségeket jelenthet a pilóta nélküli légi járművek számára. A sínhálózatok a növekedési stratégiájuk egy jelentős részét fogják majd kitenni. A Staaker BG-300 Railway Drone 2022 első felétől lesz elérhető Európában.
Van még hasonló projekt, például az európai AutoScan program, amelyben többek között a Birminghami Egyetem vesz részt. A megalkotott drón képes részletesebben megvizsgálni az esetleges problémákat és a Staaker BG-300 Railway Drone modellnél több eszközt tud magával vinni.