Berta Sándor
Másmilyen lehetne ma az Apple világa
2017-ben esély lehetett volna arra, hogy a társaság egy másik fejlesztési irányba induljon el.
Az Apple vs. Epic perben elérhetővé vált dokumentumok alapján a kaliforniai társaság egyik csoportvezetője, John Stauffer akkoriban azt javasolta, hogy az Apple építse ki a világ legnagyobb alkalmazásrendszerét, amely tartalmazná a vezető játékokat és még a Windows operációs rendszert is. Mindez azt jelentette volna, hogy a programokat, a játékokat és az adatokat nem az okostelefonokon és a laptopokon kellett volna futtatni, hanem a felhőkörnyezetben. Ezáltal az összes Apple-eszközt egyetlen hatalmas rendszerré építették volna ki, amely megbirkózott volna minden feladattal.
Ehhez kapcsolódva felmerült továbbá a LiquidSky felvásárlása. Ez volt az első platform, amely sikeres és minőségi játékokat kínált a felhőkörnyezetben. Így minden szoftvert streamelni lehetett volna a készülékekre, amelyek egyszerű lejátszóegységekké váltak volna, ugyanakkor még a nagyon számításigényes programokkal is megbirkóztak volna.
Craig Federighi, az Apple szoftverekért felelős vezetője ugyanakkor lesöpörte a javaslatcsomagot arra hivatkozva, hogy ez talán észszerű lenne a vetélytársak, de nem az Apple számára. A menedzser megkérdőjelezte a LiquidSky képességeit és azt, hogy az elképzeléseket egyáltalán lehetséges lesz-e megvalósítani, továbbá a felsorolt egyes pontokat is tételesen támadta. Az elutasítás kíméletlen volt és Federighi egyértelművé tette, hogy az Apple más utat akar bejárni, mint a felhőkörnyezetre építő három legnagyobb vetélytársa, az Amazon, a Google és a Microsoft. Ez az út pedig arra épül, hogy minél kevesebb adatot gyűjtsön az ügyfeleiről és a megszerzett információkat se értékesítse.
Az Apple vs. Epic perben elérhetővé vált dokumentumok alapján a kaliforniai társaság egyik csoportvezetője, John Stauffer akkoriban azt javasolta, hogy az Apple építse ki a világ legnagyobb alkalmazásrendszerét, amely tartalmazná a vezető játékokat és még a Windows operációs rendszert is. Mindez azt jelentette volna, hogy a programokat, a játékokat és az adatokat nem az okostelefonokon és a laptopokon kellett volna futtatni, hanem a felhőkörnyezetben. Ezáltal az összes Apple-eszközt egyetlen hatalmas rendszerré építették volna ki, amely megbirkózott volna minden feladattal.
Ehhez kapcsolódva felmerült továbbá a LiquidSky felvásárlása. Ez volt az első platform, amely sikeres és minőségi játékokat kínált a felhőkörnyezetben. Így minden szoftvert streamelni lehetett volna a készülékekre, amelyek egyszerű lejátszóegységekké váltak volna, ugyanakkor még a nagyon számításigényes programokkal is megbirkóztak volna.
Craig Federighi, az Apple szoftverekért felelős vezetője ugyanakkor lesöpörte a javaslatcsomagot arra hivatkozva, hogy ez talán észszerű lenne a vetélytársak, de nem az Apple számára. A menedzser megkérdőjelezte a LiquidSky képességeit és azt, hogy az elképzeléseket egyáltalán lehetséges lesz-e megvalósítani, továbbá a felsorolt egyes pontokat is tételesen támadta. Az elutasítás kíméletlen volt és Federighi egyértelművé tette, hogy az Apple más utat akar bejárni, mint a felhőkörnyezetre építő három legnagyobb vetélytársa, az Amazon, a Google és a Microsoft. Ez az út pedig arra épül, hogy minél kevesebb adatot gyűjtsön az ügyfeleiről és a megszerzett információkat se értékesítse.