Berta Sándor
Meredeken nő a vezeték nélküli fülhallgatók népszerűsége
A trend tavaly kezdődött és az idén is folytatódik.
A Counterpoint Research legfrissebb összesítése alapján a vezeték nélküli fülhallgatók piaca tavaly 78 százalékkal növekedett és az idei esztendőben sem várható változás. A területen az Apple számít meghatározónak - többek között az AirPods miatt, ugyanakkor egyre kevesebb készüléket ad el, míg a második és a harmadik helyen a Xiaomi és a Samsung található.
Az idei esztendő végére az Apple (AirPods) piaci részesedése 31 százalékról 27 százalékra fog mérséklődni, annak ellenére, hogy az év során kereken 84 millió darab ilyen terméket szállít majd ki a kaliforniai konszern. A második Xiaomi piaci részesedése 9 százalék lesz, a harmadik Samsungé 7 százalék, míg a negyedik a JBL-é pedig 4 százalék. A fennmaradó 53 százalék számos kisebb piaci szereplő között fog megoszlani.
Az idén a piac várhatóan 33 százalékkal növekszik majd. Amíg tavaly "csak" 233 millió darab fülhallgatót adtak el, addig 2021-ben 310 millió darabot fognak. A kutatók kiemelték, hogy a koronavírus-járvány csak korlátozottan befolyásolta az értékesítést. Ennek oka az volt, hogy a legtöbb eszközt általában online vásárolták meg az emberek és a keresletet az otthoni munkavégzés alaposan növelte. Így elsősorban az olcsóbb és a közepes áron beszerezhető modellek tudták növelni a piaci részesedésüket.
A Counterpoint Research arra számított, hogy a prémiumkategóriás fülhallgatók piaca hamarosan helyreáll, miután sikerült átvészelni a koronavírus-járványt, miközben az olcsóbb készülékeket még agresszívebb árakon fogják kínálni azért, hogy növelni tudják a piaci részesedésüket.
A Counterpoint Research legfrissebb összesítése alapján a vezeték nélküli fülhallgatók piaca tavaly 78 százalékkal növekedett és az idei esztendőben sem várható változás. A területen az Apple számít meghatározónak - többek között az AirPods miatt, ugyanakkor egyre kevesebb készüléket ad el, míg a második és a harmadik helyen a Xiaomi és a Samsung található.
Az idei esztendő végére az Apple (AirPods) piaci részesedése 31 százalékról 27 százalékra fog mérséklődni, annak ellenére, hogy az év során kereken 84 millió darab ilyen terméket szállít majd ki a kaliforniai konszern. A második Xiaomi piaci részesedése 9 százalék lesz, a harmadik Samsungé 7 százalék, míg a negyedik a JBL-é pedig 4 százalék. A fennmaradó 53 százalék számos kisebb piaci szereplő között fog megoszlani.
Az idén a piac várhatóan 33 százalékkal növekszik majd. Amíg tavaly "csak" 233 millió darab fülhallgatót adtak el, addig 2021-ben 310 millió darabot fognak. A kutatók kiemelték, hogy a koronavírus-járvány csak korlátozottan befolyásolta az értékesítést. Ennek oka az volt, hogy a legtöbb eszközt általában online vásárolták meg az emberek és a keresletet az otthoni munkavégzés alaposan növelte. Így elsősorban az olcsóbb és a közepes áron beszerezhető modellek tudták növelni a piaci részesedésüket.
A Counterpoint Research arra számított, hogy a prémiumkategóriás fülhallgatók piaca hamarosan helyreáll, miután sikerült átvészelni a koronavírus-járványt, miközben az olcsóbb készülékeket még agresszívebb árakon fogják kínálni azért, hogy növelni tudják a piaci részesedésüket.