Berta Sándor
Új szemüveget mutatott be a Snap
A készülék képes megjeleníteni a digitális tartalmakat a viselő látómezejében. A Snap a valódi világ és a virtuális tartalmak közötti interfészként gondol magára.
A Snapchat szolgáltatást jelenleg 500 millióan használják havonta legalább egy alkalommal aktívan, míg a napi aktív felhasználók száma 280 millió. A Snap bejelentette a legújabb Spectacles típusú különleges szemüvegét, amelynek a segítségével digitális tartalmak vagy akár virtuális objektumok vetíthetők a felhasználó látómezejének egy korlátozott részébe. Az új modellt egyelőre csak néhány kiválasztott felhasználó vásárolhatja meg, kereskedelmi forgalomban nem lesz kapható.
Evan Spiegel, a Snap vezetője és társalapítója elmondta, hogy a digitális művészet mellett egyre gyakrabban alkalmazzák a kiterjesztett valóságot (AR) az üzleti alkalmazásokban is. Úgy véli, hogy előreláthatóan kell még tíz esztendő addig, amíg a kiterjesztett valóságot támogató szemüvegekben rejlő teljes potenciált ki lehet használni.
Eddig a technológiát kis méretű képernyőkön alkalmazták, azonban ha a jövőben szélesebb látómező áll majd a felhasználók rendelkezésére és szabadon használhatják a kezeiket, akkor az teljesen új lehetőségeket fog teremteni a számukra. A kiterjesztett valóság szemüvegek esetében a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy megtalálják az egyensúlyt a digitális tartalmakhoz szükséges viszonylag nagy látómező és az áramfogyasztás, valamint a szükséges alkatrészek mérete között. A hardver technológiai korlátozásai a mai napig számos kompromisszumra kényszerítik a fejlesztőket, ezért még legalább egy évtizedbe telik, mire ezeket a kiegészítőket az emberek széles körben használni kezdik.
A most bemutatott új eszköz súlya 134 gramm és számos kamerával, valamint mikrofonnal van ellátva. Az új szemüveg sokkal könnyebb és kompaktabb, mint a Microsoft HoloLens szemüvege. Spiegel kiemelte, hogy nem rémiszti meg őket a terület érint érdeklődő nagyvállalatokkal (Apple, Google, Microsoft stb.) való verseny. Erről már a tíz évvel ezelőtti cégalapítás óta kérdezgetik őket, de most is csak azt tudja mondani, mint akkor: a saját stratégiájukat követik, amely szerint a felhasználóikra összpontosítanak. A Spectacles szemüvegek célja, hogy lehetővé tegyék az embereknek, hogy különböző digitális hatásokkal láthassák el a videóikat.
Ezzel együtt bejelentették azt is, hogy több mint 500 millió amerikai dollárért felvásárolják a WaveOptics nevű brit vállalatot, amely különleges képernyőket készít az okosszemüvegekhez. A társaság ezáltal erősíti meg a számítógépes szemüvegek piacán lévő ambícióit és juthat lépéselőnyhöz a vetélytársaival szemben. A két fél között már eddig is volt üzleti kapcsolat, mivel a WaveOptics szállította a kijelzőket a Snap eszközeihez.
A több mint 500 millió amerikai dollárt két részletben fizeti ki a Snap. Az első részletet a WaveOptics eddigi tulajdonosai kapják meg a részvények formájában, majd két esztendő múlva ezt követi a második részlet kifizetése. Arról majd addig születik döntés, hogy azt készpénzben vagy szintén részvényekben egyenlítik-e ki. A felvásárolt vállalkozást 2014-ben alapították Nagy-Britanniában és a PitchBook pénzügyi adatszolgáltatói információi alapján eddig összesen 65 millió dollár tőkét gyűjtött össze. A körülbelül 125 szakemberből álló fejlesztőcsapat a jövőben Steen Strand irányítása alá fog tartozni, ő vezeti a Snap hardverrészlegét.
A Snapchat szolgáltatást jelenleg 500 millióan használják havonta legalább egy alkalommal aktívan, míg a napi aktív felhasználók száma 280 millió. A Snap bejelentette a legújabb Spectacles típusú különleges szemüvegét, amelynek a segítségével digitális tartalmak vagy akár virtuális objektumok vetíthetők a felhasználó látómezejének egy korlátozott részébe. Az új modellt egyelőre csak néhány kiválasztott felhasználó vásárolhatja meg, kereskedelmi forgalomban nem lesz kapható.
Evan Spiegel, a Snap vezetője és társalapítója elmondta, hogy a digitális művészet mellett egyre gyakrabban alkalmazzák a kiterjesztett valóságot (AR) az üzleti alkalmazásokban is. Úgy véli, hogy előreláthatóan kell még tíz esztendő addig, amíg a kiterjesztett valóságot támogató szemüvegekben rejlő teljes potenciált ki lehet használni.
Eddig a technológiát kis méretű képernyőkön alkalmazták, azonban ha a jövőben szélesebb látómező áll majd a felhasználók rendelkezésére és szabadon használhatják a kezeiket, akkor az teljesen új lehetőségeket fog teremteni a számukra. A kiterjesztett valóság szemüvegek esetében a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy megtalálják az egyensúlyt a digitális tartalmakhoz szükséges viszonylag nagy látómező és az áramfogyasztás, valamint a szükséges alkatrészek mérete között. A hardver technológiai korlátozásai a mai napig számos kompromisszumra kényszerítik a fejlesztőket, ezért még legalább egy évtizedbe telik, mire ezeket a kiegészítőket az emberek széles körben használni kezdik.
A most bemutatott új eszköz súlya 134 gramm és számos kamerával, valamint mikrofonnal van ellátva. Az új szemüveg sokkal könnyebb és kompaktabb, mint a Microsoft HoloLens szemüvege. Spiegel kiemelte, hogy nem rémiszti meg őket a terület érint érdeklődő nagyvállalatokkal (Apple, Google, Microsoft stb.) való verseny. Erről már a tíz évvel ezelőtti cégalapítás óta kérdezgetik őket, de most is csak azt tudja mondani, mint akkor: a saját stratégiájukat követik, amely szerint a felhasználóikra összpontosítanak. A Spectacles szemüvegek célja, hogy lehetővé tegyék az embereknek, hogy különböző digitális hatásokkal láthassák el a videóikat.
Ezzel együtt bejelentették azt is, hogy több mint 500 millió amerikai dollárért felvásárolják a WaveOptics nevű brit vállalatot, amely különleges képernyőket készít az okosszemüvegekhez. A társaság ezáltal erősíti meg a számítógépes szemüvegek piacán lévő ambícióit és juthat lépéselőnyhöz a vetélytársaival szemben. A két fél között már eddig is volt üzleti kapcsolat, mivel a WaveOptics szállította a kijelzőket a Snap eszközeihez.
A több mint 500 millió amerikai dollárt két részletben fizeti ki a Snap. Az első részletet a WaveOptics eddigi tulajdonosai kapják meg a részvények formájában, majd két esztendő múlva ezt követi a második részlet kifizetése. Arról majd addig születik döntés, hogy azt készpénzben vagy szintén részvényekben egyenlítik-e ki. A felvásárolt vállalkozást 2014-ben alapították Nagy-Britanniában és a PitchBook pénzügyi adatszolgáltatói információi alapján eddig összesen 65 millió dollár tőkét gyűjtött össze. A körülbelül 125 szakemberből álló fejlesztőcsapat a jövőben Steen Strand irányítása alá fog tartozni, ő vezeti a Snap hardverrészlegét.