17
  • Sir Cryalot
    #17
    "Wearable Displays with Focus Cues - Stanford Universityhttp://web.stanford.edu › class › slides › lecture16
    PDF
    Challenges: Eye Box vs Field of View eye box / exit pupil entrance pupil. • possible solutions: exit pupil replication (loss of light), live with small FOV. (not great"
    "(PDF) Holographic near-eye display with continuously ...https://www.researchgate.net › 338401...· Oldal lefordítása
    2021. ápr. 8. — replication and angular spectrum wrapping ... the SLM where the eyebox replication happens in horizontal and vertical directions, respectively."
    "US Patent for Eyebox expansion and exit pupil replication in ...https://patents.justia.com › patent
    Oldal lefordítása
    2018. nov. 27. — Eyebox expansion and exit pupil replication in wearable heads-up ... for the purpose of eye box expansion/replication)"
  • Sir Cryalot
    #16
    Nem úgy mondják hogy kicsinyítik a bemenetet vagy nagyítják a kimenetet hanem "eye box replication" , van 1D meg 2D . Egyre rosszabb ghosting szempontból, 1D is eleve rossz. Na meg az összes waveguide drága és egyedileg van összerakva. Jó nagy goodwill az az 500millio.
  • Sir Cryalot
    #15
    "

    ps: Ha a projector kepernyoje pont akkora lenne mint a szemuveglencse, akkor nem kellene trukkozni, sima tukrok is hasznalhatoak lennenek, persze akkor a szemuveg vastagsaga a lencseatmero duplaja lenne. Ilyenek voltak a korai AR sisakok. (a sisak tetejere csavarozott crt csovekkel) Nagy, nehez, de optikailag tokeletesen mukodott. Ezt a megoldast probaljak most behajtogatni a szemuvegkeretbe."

    igen ez a normális, az F35 sisakja is egy tükör belülről állítólag
  • Sir Cryalot
    #14
    Ja, de az eleve ertelmetlen hogy kicsinyitve van a bemeneti oldal :DDDD

    Mert ott annyi fenyerot buknak amit nem tudnak potolni egyreszt, masreszt attol ghostol ami eleve kizarja a high end felgasznalast.
    En azt az elvet kapasbol kukaztam is egyik iranyban sem mukodhet.
  • kvp
    #13
    "az nem AR hanem HUD."

    A HUD az is egyfajta AR, a nem tul szep, de praktikus felhasznalasa. 3D kepet egy ketlencses, felig atlatszo technologiaju HUD is meg tud jeleniteni.

    "Alapvetően 70Fov minimum kell"

    Szerintem a 60 fok mar hasznalhato, de ez nem pixel fuggo. Lehet 320 vagy 160 pixeles is, a kis felbontas csak rosszabb kepminoseget jelent. A c64 multicolor modban 160x200-at tudott es mar az is hasznalhato volt meg egy 20 inches kijelzon is (nekem olyan volt hozza, egy regi videoton tv), a 640x480 (NTSC/VGA) pedig boven eleg ipari, irodai vagy katonai felhasznalasra.

    "mert a prizma ami megtöri a TIR-t az egy hologram"

    Nem annyira hologram, mint inkabb 3 dimenzios light guide. Egy dupla fresnel tukor, ahol az elso tukrozodes az egyik iranyban, a masodik tukrozodes a masik iranyban nagyitja fel a projector kepet. A nehez a dologban a ket tukor sor igazitasa egymashoz es a projector-hoz. Ha valami elcsuszik, akkor az olyan mint amikor egy CRT-nel elcsuszik a sugar a maszkhoz kepest. Plusz az egesznek allithatonak kell lennie a felhasznalo szemtengely tavolsagahoz (hardverbol vagy szoftverbol).

    ps: Ha a projector kepernyoje pont akkora lenne mint a szemuveglencse, akkor nem kellene trukkozni, sima tukrok is hasznalhatoak lennenek, persze akkor a szemuveg vastagsaga a lencseatmero duplaja lenne. Ilyenek voltak a korai AR sisakok. (a sisak tetejere csavarozott crt csovekkel) Nagy, nehez, de optikailag tokeletesen mukodott. Ezt a megoldast probaljak most behajtogatni a szemuvegkeretbe.
  • Sir Cryalot
    #12
    Alapvetően 70Fov minimum kell , ahhoz 3840 képpont kell, akinek ez megvan az nyert, utána már csak annyi gond lehet hogy szórt fény mennyire rontja le a kontrasztot HDR-nél.
  • Sir Cryalot
    #11
    AR-nek is be van tervezve hogy ha te egy fekete függönyre nézel akkor ott olyan képet akarsz látni ami a fal mélységéből jön vagy mögüle és ki akarnak váltani nem is akármilyen projektort vagy tévét hanem HDR-t , 3000+ nit-eset.

    Mindenki erre számít, ezt várják, mert ez hogy áttetsző képet rak ki, az nem AR hanem HUD.

    Photopolymer azért van , mert a prizma ami megtöri a TIR-t az egy hologram , és a photopolymerből van előhívva. A hololensnél meg bevagdosás (surface relief grating).
    Ez mind mind drága cucc, meg képminőség is hagy kívánnivalót.
  • kvp
    #10
    Alapvetoen meg lehet oldani ha eleg pontos, hogy egy nagyon vekony szines kepet nyujtsanak ki ketlepcsos szorassal. Ha nem zavaro a fix tukor maszk miatti raszteres csikozas, akkor akar sima nem atereszto tukorrel is meg lehetne oldani, azt lehet uvegbol is "vagni" lezerrel.

    "én tudom, ez egy fólia , "photopolymer","

    Az nem annyira egyszeru mintha a lencse uvegebol csinalnak a guide-ot, de biztos konnyebben gyarthato. A photopolymer itt a maszkolashoz kellhet? (tehat az egyik scanline bekapcsolja maszkot a feligatereszto tukor mogott, a kozelebbi fele meg maga a kep) Ez megmagyarazna a tobb reteget, mert kell egy visszavero feligatereszto reteg es egy (lehetuleg uv vagy ir) maszkolo reteg kifele, meg az ele a kulso fenytol (uv vagy ir) vedo reteg. Vegul is megoldhato, csak a pontossag a kerdes, de a nyomtatott oled kijelzoket is egesz pontosan ossze tudjak rakni. Persze ha nem akarunk a tukrokon uv-ir lathato konverziot vegezni, akkor olyan projector kell hozza, ami minden masodik scanline-t kepes infra vagy uv tartomanyban kiadni (uv raadasul csak muanyag lencsevel lehet) vagy dual projector-os rendszer kell, ami meg ketszter akkora. Egy 4 szinu interleave-es projector egyebkent erre kepes kis villogas es negyed framerate aran. (tehat R,G,B,UV/IR ciklusok, az elso 3 megy a tukrozodo sorokra, a 4. a fenyvezerelt maszkra) Nagy elonye, hogy az RGB pixelek terben egy helyre kerulnek, tehat a felbontas nem csokken a szinek miatt.

    "Ezeknek az lenne a feladata hogy komoly projektorokat váltsanak ki"

    Az a VR. Ez pedig AR. Egy-egy feligatereszto trukrot es ket katodsugarcsoves zold foszforos kijelzot kell kivaltaniuk elso korben elfogadhato meretben. Egy celzokereszt, par sor szoveg es esetleg par kontur, utvonal csik es nyil, meg kisebb ikon nem igenyel nagy felbontast. Csak a latoteret be kell teriteni valahogy, ez a nehez. De fizikailag nem lehetetlen.

    "google kigyomlálta még a nyomát is hogy a glassnak mennyi volt"

    A demo kepekbol kiszamithato, kb. 10-15 fokos, tehat kb. az eleslatas merete, ha kozepre fokuszalt a sarokban levo celteruletre a user.
  • Sir Cryalot
    #9
    Sony HMZ sorozat volt az utolsó videoszemcsi ami kepminoseget ígért, sajnos OLEDből szerették volna kicsikarni ami veszett ügy.

    VR fronton meg dúl az idiotizmus mert single element lens nem lehet nagy fov is meg konnyu is es jo is. De ezek azzal térítenek hogy nekikhologram nélkül van az.
  • Sir Cryalot
    #8
    Nincs erről szó:
    "The FOV is just 26.3 degrees but the Snap Spatial Engine allows for six ..."

    " Here is a WaveOptics Product Brief for an "up to 28-degree FOV" waveguide, pretty close to the Snap Spectacles' stated 26.3-degrees."

    google kigyomlálta még a nyomát is hogy a glassnak mennyi volt :D

    " Ertem hogyan mukodik, de nem igazan publikus hogyan allitjak elo oket"

    én tudom, ez egy fólia , "photopolymer", és attól hogy polymer még egyenként kell csinálni őket , és az gondjuk hogy ha 3 réteg fólia van akkor azt nehéz pozicionálni, 2őt könnyebb de akkor már kétfelől jön fény, ha meg egy fólia van és rgb akkor nincs fov.

    Ezeknek az lenne a feladata hogy komoly projektorokat váltsanak ki , és ez se a VR-nek nem sikerült , sem az AR-nek, ezért ezek ilyen tonnás hajóhorgony szintű tehetetlenségek.
  • kvp
    #7
    Mi kerult ezen ennyibe? Hat az, hogy majdnem a teljes latoteret lefedik egy-egy akkora modullal ami a google eseten meg csak egy ikont tudott kirakni a felso sarokba az egyik szemen. Magyaran kevesbe feltuno modon belehajtogattak egy teljes projector-t egy majdnem normal meretu szemuvegkeretbe. Egyebkent AR-hez nem kell akkora felbontas, sot meg igazabol tobb szin sem, csak akarmerre nez az ember lassa a HUD-ot. Ezt egy mini projector-ral es par uj lencsebe epitett waveguide alapu felig atereszto prizmaval ertek el. Ertem hogyan mukodik, de nem igazan publikus hogyan allitjak elo oket. (ezek lencseben levo mikro strukturak, a mikro meretu fresnel lencsekhez hasonloan)

    Egy felig atlatszo zold overlay mar boven eleg utvonal, celpont, targy es szemely cimke es/vagy kontur, stb. megjelenitesere csak lehetoleg a teljes latomezoben mukodjon es eleg alacsony valaszidovel, hogy a virtualis cimkek elmodulasa a fejmozgast max. 1/25-1/50 masodperc kesleltetessel kovesse. Na ez ennel egy picit jobb, plusz elvileg tud picture in a picture-t is, rendszer statusz vagy kulso kamerakep (netes stream, dron kep, allvanyos kamera vagy akar fegyverkamera) megjelenitesere. Mindezt olcsobban mint a konkurensek, tehat az atlag fogyaszto altal is valamivel megfizhetobb aron.

    ps: VGA felbontassal mar dolgozni lehetett anno es par szonyi szoveg, egy celkereszt vagy par kisebb video stream tetszoleges helyre kirakasara pedig boven eleg. Nem latok maszkot, tehat varhatoan minden overlay felig atlatszo lesz, de egy HUD-nal ez nem gond.
  • Sir Cryalot
    #6
    Hja szorrika :D

    mindenesetre még mindig életszerűbb mint az oculus 2 mrd-ja.

    A végén úgyis a shareholdereknek kellett valami sztori mindkét esetben, hogy mi került ezen is 500millioba? Nem a 640x640-es képminőség az tuti.

    Microsoftnál a szakszó erre "goodwill" .
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.05.25. 22:10:09
  • kvp
    #5
    Be van linkelve a startup a cikkbe. Megveszik. Ez is benne van a cikkben.
  • lammaer
    #4
    Ezek szerint ő sincs feliratkozva :D
  • Sir Cryalot
    #3
    Cikkírónak szántam, már írtam be máskor is :D
  • lammaer
    #2
    Valószinüleg rengetegen fel vannak iratkozva innen jürgen hirlevelére :P
  • Sir Cryalot
    #1
    Aki fel van íratkozva Karl Guttag hírlevelére már értesült nem csak erről hanem hogy melyik AR start upnak a cucca ez igazából, mert milliard dolláros amerikai cégeknek nem telik saját tech-re jó a másik szara , lmao