Berta Sándor
Még az idén érkezik a Facebook új okosszemüvege
A közösségi konszern megerősítette a hírt.
Tavaly áprilisban már kiszivárgott, hogy kiterjesztett/vegyes (kevert) valóság fejfedő vagy szemüveg megalkotásán dolgozik a Facebook. 2020 szeptemberében Mark Zuckerberg, az óriáscég első embere közölte, hogy az idei esztendőre kifejlesztik és piacra dobják az új kiterjesztett valóság szemüvegüket. A vállalat partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, éppen ezért az új termék is a dizájn alapján hasonlítani fog a klasszikus Ray Ban modellekre.
Most a Bloomberg megerősítette, hogy a társaság az idén valóban piacra dob egy okosszemüveget, de az nem derült ki, hogy az milyen funkciókkal fog rendelkezni. A gazdasági hírügynökség a cikkében Andrew Bosworth menedzserre, a cég hardverrészlegének vezetőjére hivatkozott, aki viszont hangsúlyozta, hogy az új eszközt nem véletlenül nevezik okosszemüvegnek, mert nem engedélyezi majd például a digitális objektumok és a valódi dolgok ötvözését. Bosworth emellett kiemelte, hogy nagyon izgatottak a projekt miatt, de ezzel párhuzamosan nem akarják, hogy a felhasználók és a piac túlzottan nagy várakozásokkal tekintsen az új készülékre.
A Bloomberg rámutatott, hogy a Facebooknál jelenleg több mint 6000 szakember foglalkozik a kiterjesztett és a virtuális valósággal, valamint a két technológiához kapcsolódó hardverek tervezésével és fejlesztésével. Még a WhatsApp és az Instagram csapatában is ennél kevesebben dolgoznak, amely kiválóan mutatja, hogy mennyire fontos ez a terület az óriáscég számára. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az okosszemüveget a felhasználóknak vagy az üzleti szférának szánja a vállalat, miként annak várható ára sem szivárgott még ki.
Tavaly áprilisban már kiszivárgott, hogy kiterjesztett/vegyes (kevert) valóság fejfedő vagy szemüveg megalkotásán dolgozik a Facebook. 2020 szeptemberében Mark Zuckerberg, az óriáscég első embere közölte, hogy az idei esztendőre kifejlesztik és piacra dobják az új kiterjesztett valóság szemüvegüket. A vállalat partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, éppen ezért az új termék is a dizájn alapján hasonlítani fog a klasszikus Ray Ban modellekre.
Most a Bloomberg megerősítette, hogy a társaság az idén valóban piacra dob egy okosszemüveget, de az nem derült ki, hogy az milyen funkciókkal fog rendelkezni. A gazdasági hírügynökség a cikkében Andrew Bosworth menedzserre, a cég hardverrészlegének vezetőjére hivatkozott, aki viszont hangsúlyozta, hogy az új eszközt nem véletlenül nevezik okosszemüvegnek, mert nem engedélyezi majd például a digitális objektumok és a valódi dolgok ötvözését. Bosworth emellett kiemelte, hogy nagyon izgatottak a projekt miatt, de ezzel párhuzamosan nem akarják, hogy a felhasználók és a piac túlzottan nagy várakozásokkal tekintsen az új készülékre.
A Bloomberg rámutatott, hogy a Facebooknál jelenleg több mint 6000 szakember foglalkozik a kiterjesztett és a virtuális valósággal, valamint a két technológiához kapcsolódó hardverek tervezésével és fejlesztésével. Még a WhatsApp és az Instagram csapatában is ennél kevesebben dolgoznak, amely kiválóan mutatja, hogy mennyire fontos ez a terület az óriáscég számára. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az okosszemüveget a felhasználóknak vagy az üzleti szférának szánja a vállalat, miként annak várható ára sem szivárgott még ki.