Berta Sándor

Még az idén érkezik a Facebook új okosszemüvege

A közösségi konszern megerősítette a hírt.

Tavaly áprilisban már kiszivárgott, hogy kiterjesztett/vegyes (kevert) valóság fejfedő vagy szemüveg megalkotásán dolgozik a Facebook. 2020 szeptemberében Mark Zuckerberg, az óriáscég első embere közölte, hogy az idei esztendőre kifejlesztik és piacra dobják az új kiterjesztett valóság szemüvegüket. A vállalat partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, éppen ezért az új termék is a dizájn alapján hasonlítani fog a klasszikus Ray Ban modellekre.

Most a Bloomberg megerősítette, hogy a társaság az idén valóban piacra dob egy okosszemüveget, de az nem derült ki, hogy az milyen funkciókkal fog rendelkezni. A gazdasági hírügynökség a cikkében Andrew Bosworth menedzserre, a cég hardverrészlegének vezetőjére hivatkozott, aki viszont hangsúlyozta, hogy az új eszközt nem véletlenül nevezik okosszemüvegnek, mert nem engedélyezi majd például a digitális objektumok és a valódi dolgok ötvözését. Bosworth emellett kiemelte, hogy nagyon izgatottak a projekt miatt, de ezzel párhuzamosan nem akarják, hogy a felhasználók és a piac túlzottan nagy várakozásokkal tekintsen az új készülékre.

A Bloomberg rámutatott, hogy a Facebooknál jelenleg több mint 6000 szakember foglalkozik a kiterjesztett és a virtuális valósággal, valamint a két technológiához kapcsolódó hardverek tervezésével és fejlesztésével. Még a WhatsApp és az Instagram csapatában is ennél kevesebben dolgoznak, amely kiválóan mutatja, hogy mennyire fontos ez a terület az óriáscég számára. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az okosszemüveget a felhasználóknak vagy az üzleti szférának szánja a vállalat, miként annak várható ára sem szivárgott még ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • SanMaster #7
    Multinacionális cégnél dolgozom, csak megerösíteni tudom. Talent manager, Cultural identity advisor, Brand manager, stb. a cég 20%-a dísznek van, semmit termelő munkát nem végeznek. És egyre nő a számuk...
  • Sydra #6
    Olvastál erről bármilyen tanulmányt vagy könyvet, hogy ezek a megavállalatok mennyi parazitát eltartanak? Persze vannak kivételek, de általában az ilyen cégek alkalmazottainak a nagyrésze nem végez értékteremtő munkát semmilyen szempontból.
    Utoljára szerkesztette: Sydra, 2021.01.09. 20:33:39
  • Sir Cryalot #5
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boondoggle
  • Sir Cryalot #4
    Támogatom MerlinW perspektívájának tágítását :D
    Elkotyogták hogy a facebook évente annyit éget el ezzel a címszóval, mint amennyit a bukott magic leap összesen, és azt tudjuk hogy ~ 3 milliárd dollár volt a kudarcos fennállása alatt amiből SEMMI nem lett .
    (Magyarország) "2019-ben összesen 527 milliárd forintot fordított kutatás-fejlesztésre."

    Tehát ezek többet nyomnak el egy szuperfellengzős dologra mint M.O. összesen.

  • MerlinW #3
    Még pár ilyen okos hozzászólást kérünk!
  • Sydra #2
    Lefogadom abból a 6000 emberből nagyjából 100 az aki valódi munkát végez, a többi az mind menedzser, meg aktatologató, meg esélyegyenlőségi szakértő, stb.
  • Sir Cryalot #1
    "A Bloomberg rámutatott, hogy a Facebooknál jelenleg több mint 6000 szakember foglalkozik a kiterjesztett és a virtuális valósággal,"

    drága lecke lesz :D