2022-ben jöhet az Apple első virtuális valóság szemüvege

Mark Gurman, a Bloomberg jól értesültnek számító újságírója számolt be arról, hogy az Apple milyen fejlődést ért el az első virtuális valóság szemüveg fejlesztése során. A mérnökök számára a legnagyobb problémát az eszköz mérete és súlya jelenti. A szakemberek egy olyan terméken dolgoznak, amely integrált akkumulátorral fog rendelkezni, ezért önállóan működik majd, így nem lesz hozzá szükség iPhone készülékre vagy Mac számítógépre.

Az óriáscég azt tervezi, hogy a kiegészítőt egy nagy teljesítményű rendszerchippel látja majd el. Az elkészített prototípusok közül néhány már most jobb teljesítményre képes, mint az Apple M1 chip. Azért, hogy ez a nagy teljesítmény megvalósulhasson, a mérnökök gondoskodni akarnak megfelelő hűtésről is. Pont ez okozza a problémát, ugyanis a célok között szerepel, hogy a szemüveg könnyű és kompakt, ezáltal könnyen viselhető legyen. A szakemberek ezért döntöttek úgy, hogy az eszközt nem fémből készítik.

A terméket N301 kódnév alatt fejlesztik és Gurman cikke alapján a mérnökök még nem döntötték el, hogy a kész szemüveg kizárólag virtuális valóság funkciókat kínáljon vagy a kiterjesztett valóság funkciók miatt kamerákkal is felszereljék. Az Apple mindenesetre úgy tűnik, hogy azt a lehetőséget is teszteli, hogy ezeket a kamerákat a viselő kezeinek követésére alkalmazza, hogy ezáltal lehetővé váljon például egy virtuális billentyűzet kezelése. Az N301 kódnevű virtuális valóság szemüvegből évente körülbelül 180 000 darabot gyártana a társaság. Ezzel párhuzamosan N421 kódnév alatt készül egy fejlettebb kiterjesztett valóság készülék is, amelyet leghamarabb 2023-ban mutathat be a vállalat.

Az Apple projektje minden bizonnyal attól gyorsult fel, hogy - a korábbi hírt megerősítve - tavaly májusban megszerezte a NextVR élő stream-szolgáltatót, amelynek a rendszerével lehetőség nyílik arra, hogy bárki valós időben továbbítsa a virtuális valóság videókat a saját szemüvegére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #5
    503 gramm - TIZEDE is sok

    https://research.fb.com/blog/2020/06/holographic-optics-for-thin-and-lightweight-virtual-reality/

    és van n+1 szemüveg brand akik építeni akarnak köré nem unisex ormótlanságokat
  • MerlinW #4
    Gondolom hallottál már a wifiről:) Egyébként ott az Oculus Quest 2, ami 503 gramm és minden benne van. Alternatív anyaghasználattal tovább lehet csökkenteni.
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.01.25. 02:24:54
  • Sir Cryalot #3
    Nyilván az a cég amelyik behozta a köztudatba a retinafelbontást meg érintőképernyőt az nem érheti be 1/3 felbontással , ezeknek meg 1/3 se nagyon van xD

    sőt a keretespixelek ahol akkora keret van hogy az is pixelnek számít xD ... (Erre külön büszke vagyok szerintem ezt még senki nem magyarította így )

    Nehéz ügy VR display és ha ezek elhasalnak valamin az biztos nem a pénz ,haha.

  • kvp #2
    VR-hez pont nem art a nagyobb teljesitmeny. Ezt idealis esetben nem kellene a fejre szerelni. Ha elfogadhato lenne a kulso vezerloegyseg, pl. egy laptop, akkor sokkal konnyebben meg lehet valositani a keszuleket. Persze a radios kapcsolat nem eleg megbizhato, a vezetekes meg elavult. De legalabb mukodne. Nem X ev mulva amikorra eleg apro es kisfogyasztasu lesz a megfelelo telejesitmeny, hanem ma.
  • M2 #1
    "könnyű és kompakt, ezáltal könnyen viselhető legyen. A szakemberek ezért döntöttek úgy, hogy az eszközt nem fémből készítik."

    Az első öt évnyi kutatómunka eredményeit olvashatták. Következő öt évben 30 milliárd dollárból kitalálják, hogy legyen-e benne képernyő.