• kvp
    #13
    "az nem AR hanem HUD."

    A HUD az is egyfajta AR, a nem tul szep, de praktikus felhasznalasa. 3D kepet egy ketlencses, felig atlatszo technologiaju HUD is meg tud jeleniteni.

    "Alapvetően 70Fov minimum kell"

    Szerintem a 60 fok mar hasznalhato, de ez nem pixel fuggo. Lehet 320 vagy 160 pixeles is, a kis felbontas csak rosszabb kepminoseget jelent. A c64 multicolor modban 160x200-at tudott es mar az is hasznalhato volt meg egy 20 inches kijelzon is (nekem olyan volt hozza, egy regi videoton tv), a 640x480 (NTSC/VGA) pedig boven eleg ipari, irodai vagy katonai felhasznalasra.

    "mert a prizma ami megtöri a TIR-t az egy hologram"

    Nem annyira hologram, mint inkabb 3 dimenzios light guide. Egy dupla fresnel tukor, ahol az elso tukrozodes az egyik iranyban, a masodik tukrozodes a masik iranyban nagyitja fel a projector kepet. A nehez a dologban a ket tukor sor igazitasa egymashoz es a projector-hoz. Ha valami elcsuszik, akkor az olyan mint amikor egy CRT-nel elcsuszik a sugar a maszkhoz kepest. Plusz az egesznek allithatonak kell lennie a felhasznalo szemtengely tavolsagahoz (hardverbol vagy szoftverbol).

    ps: Ha a projector kepernyoje pont akkora lenne mint a szemuveglencse, akkor nem kellene trukkozni, sima tukrok is hasznalhatoak lennenek, persze akkor a szemuveg vastagsaga a lencseatmero duplaja lenne. Ilyenek voltak a korai AR sisakok. (a sisak tetejere csavarozott crt csovekkel) Nagy, nehez, de optikailag tokeletesen mukodott. Ezt a megoldast probaljak most behajtogatni a szemuvegkeretbe.