Berta Sándor

Új vegyes valóság platformot mutatott be a Microsoft

A cég a közös munka új formáit akarja megteremteni.

A Microsoft bejelentette a Mesh nevű új vegyes (kevert) valóság platformját, amelynek elsődleges célja a digitális együttműködés erősítése és amelyet az óriáscég egy rövidebb és egy hosszabb videóban is bemutatott.

Az új rendszer különlegessége az, hogy azt az érzést kelti a felhasználókban, hogy az online találkozókon és a virtuális csoportos munka más formái esetében valóban közösen dolgoznak egy helyen, sőt, egy helyiségben is vannak, miközben a valóságban akár különböző kontinenseken tartózkodnak. A Mesh-kompatibilis alkalmazások pedig lehetővé teszik, hogy az emberek a 3D-tartalmakon, akár hologramokon keresztül lépjenek kapcsolatba egymással.


Az új platformot az egyes vállalatok rugalmasan a saját igényeikhez igazíthatják, amely új lehetőségeket kínál a fejlesztők számára. Az utazási társaságok például a helyi nevezetességek virtuális megtekintését kínálhatják az ügyfeleiknek, míg az építészirodák virtuálisan felkereshetővé tehetik az épületeket azért, hogy a terveiken más vállalkozásokkal közösen dolgozhassanak. A szolgáltatást a Microsoft integrálja a Teams és a Dynamics 365 rendszerébe is.

A társaság azt tervezi, hogy a következő hónapokban elérhetővé tesz egy mesterséges intelligencia által vezérelt programokból álló csomagot, amely segítségével többek között avatárok készíthetők, menedzselhetők a különböző megbeszélések, terek és helyiségek renderelhetők le és több felhasználó munkája is szinkronizálható. Az első szoftverek között van a HoloLens készülékhez készített Mesh alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy az egyes csapattagok együtt dolgozzanak a távolból és az AltSpaceVR Mesh-kompatibilis verziója. Az AltSpaceVR regisztrált használói bejelentkezhetnek a Microsoft által tanúsított adatokkal azért, hogy virtuális rendezvényeket és munkatalálkozókat tartsanak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Megfelelo maszkolas nelkul csak felig atlatszo overlay-kent lehet a kepet megjelenteni, mert a valos kornyezet fenye is eljut a felhasznalo szemeig. A lathato feny maszkolasa pedig nehez technologiai feladat, bar nem lehetetlen, de a videok alapjan nem probaltak meg.

    Egy kivul hagyomanyos kamerakkal szerelt sima VR szemuveg egyszerubb es jobb minosegu megoldast jelentene, raadasul lehetove tenne a javitott latas hasznalatat, tehat amikor a felhasznalo normal latasat javitjak fel 100/100-as elesseggel, nagyitassal vagy nem lathato tartomanyu latassal. Mindezt a tokeletes, nem atlatszo AR objektumok megjelenitesen felul tudna.
  • Sir Cryalot #1
    Ja mielőtt kiderülne hogy ezek eddig "gimmick" meg boondoggle-ztek kijön az új vegyes valóság platform jééj :D
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.03.04. 01:13:35