Berta Sándor
Lezárta a Fitbit felvásárlását a Google
A társaság nem várt tovább a versenyhatóságok engedélyére.
A Google 2019 novemberében döntött úgy, hogy 2,1 milliárd dollárért megvásárolja a Fitbitet. Tavaly júliusban kiderült, hogy húsz egyesült államokbeli, európai, latin-amerikai, kanadai és ausztráliai szervezet közös nyilatkozatban sürgette, hogy az illetékes versenyfelügyeletek adatvédelmi és versenyjogi okokból ne engedélyezzék a tranzakciót. A csoportok többek között azt taglalták, hogy ha a Google hozzáférhet a Fitbit egészségügyi adatbázisához, akkor még inkább növelheti az egészségügyi szektorban az adathatalmát, hiszen több millió felhasználó bizalmas információihoz juthat hozzá. Ezután derült ki, hogy az Európai Unió vizsgálja az üzletet, de tavaly októberben úgy tűnt, hogy zöld utat kaphat az üzlet.
Most Rick Osterloh, az óriáscég eszközökért és szolgáltatásokért felelős vezetője a blogbejegyzésében bejelentette, hogy lezárták a Fitbit felvásárlását annak ellenére, hogy az amerikai igazságügyi minisztérium még nem fejezte be a tranzakcióval kapcsolatos vizsgálatát. Mindez azért is nagyon furcsa és szokatlan, mert nem jellemző, hogy egy nagy üzletet a két fél az illetékes kartellügyi hatóságok jóváhagyása nélkül lezárjon. A hírt szintén blogbejegyzésében erősítette meg James Park, a Fitbit első embere is.
Osterloh egyébként megismételte a vállalat korábbi ígéretét, hogy a Fitbit-felhasználók adatait a birtokukba kerülő többi információtól külön fogják tárolni és a hirdetések személyre szabására sem használják majd fel. A menedzser közölte, hogy a tranzakció a Fitbit eszközeiről szólt és nem az adatairól.
A Google alelnöke kiemelte, hogy a Fitbit az ágazat egyértelmű úttörőjének számít és jelenleg élénk közösséggel és több mint 29 millió aktív felhasználóval rendelkezik.
A Google 2019 novemberében döntött úgy, hogy 2,1 milliárd dollárért megvásárolja a Fitbitet. Tavaly júliusban kiderült, hogy húsz egyesült államokbeli, európai, latin-amerikai, kanadai és ausztráliai szervezet közös nyilatkozatban sürgette, hogy az illetékes versenyfelügyeletek adatvédelmi és versenyjogi okokból ne engedélyezzék a tranzakciót. A csoportok többek között azt taglalták, hogy ha a Google hozzáférhet a Fitbit egészségügyi adatbázisához, akkor még inkább növelheti az egészségügyi szektorban az adathatalmát, hiszen több millió felhasználó bizalmas információihoz juthat hozzá. Ezután derült ki, hogy az Európai Unió vizsgálja az üzletet, de tavaly októberben úgy tűnt, hogy zöld utat kaphat az üzlet.
Most Rick Osterloh, az óriáscég eszközökért és szolgáltatásokért felelős vezetője a blogbejegyzésében bejelentette, hogy lezárták a Fitbit felvásárlását annak ellenére, hogy az amerikai igazságügyi minisztérium még nem fejezte be a tranzakcióval kapcsolatos vizsgálatát. Mindez azért is nagyon furcsa és szokatlan, mert nem jellemző, hogy egy nagy üzletet a két fél az illetékes kartellügyi hatóságok jóváhagyása nélkül lezárjon. A hírt szintén blogbejegyzésében erősítette meg James Park, a Fitbit első embere is.
Osterloh egyébként megismételte a vállalat korábbi ígéretét, hogy a Fitbit-felhasználók adatait a birtokukba kerülő többi információtól külön fogják tárolni és a hirdetések személyre szabására sem használják majd fel. A menedzser közölte, hogy a tranzakció a Fitbit eszközeiről szólt és nem az adatairól.
A Google alelnöke kiemelte, hogy a Fitbit az ágazat egyértelmű úttörőjének számít és jelenleg élénk közösséggel és több mint 29 millió aktív felhasználóval rendelkezik.