Berta Sándor
Fellépne az Európai Unió szabályozási tervei ellen a Google
A webes konszern tiltakozik a felmerült szabályozási elképzelések ellen, de eddig nem lelt támogatókra.
Thierry Breton, az Európai Unió belső piacokért és szolgáltatásokért felelős biztosa már májusban jelezte, hogy - megfelelő önszabályozás hiányában - szigorú előírások várhatnak az IT-ágazatra és az EU lépni akar, ha a piaci szereplők nem működnek megfelelő mértékben együtt a dezinformáció és az adatokkal való visszaélések elleni harcban. Később a politikus azt mondta, hogy akár az európai piacról is kizárnák az amerikai IT-óriásokat, majd az Európai Parlament az IT-gazdaságot érintő javaslatokkal állt elő.
A Google már kialakította az átfogó lobbistratégiáját, amely elsősorban arra épülne, hogy a társaság összegyűjtené a szabályozási tervvel elégedetlen piaci szereplőket, hogy közösen fejezzék ki a nemtetszésüket Brüsszelnek. A kampány fő mottója, hogy a szabályozás negatív hatással lesz az európai startupok életére is, mert a kérdés nem csupán az óriáscégről szól, hanem a piac minden szereplőjéről.
A gond csak az, hogy a többi vállalat egyáltalán nincs elragadtatva az IT-óriástól és a vele való együttműködéstől, sőt, úgy vélték, hogy a szabályozásra igenis szükség van. Glenn Fogel, a Booking.com vezetője például azt nyilatkozta, hogy nagyon is jó, hogy az illetékesek górcső alá veszik a Google tevékenységét, mert abszolút úgy néz ki, hogy a társaság arra használja az internetes keresésben kiépített piaci dominanciáját, hogy más területeken is megjelenjen.
Axel Hefer, a Trivago vezetője hozzátette, hogy a mostani kampányban úgy tűnik, hogy a társaság szolidaritásra számít az üzleti partnerei és az ügyfelei részéről, de fel sem merült egy egységes fellépés a Digital Services Act csomag ellen. Ráadásul eleve érthetetlen, hogy miként kerülhetne a platform a Google-t védők táborába, amikor eleve ellenfelek. Az álláspontjuk egyértelmű: a cég az elmúlt években szisztematikusan visszaélt az online keresésben betöltött piaci pozíciójával, ezért nyomatékosan üdvözlik, hogy az Európai Bizottság is foglalkozik a témával.
Johannes Reck, a Getyourguide első embere úgy összegezte a véleményét, hogy a Google mindig a startupok és a kisvállalkozások Grál-lovagjaként pozicionálja magát, de az szemfényvesztés, hogy a vállalat a startupok és az innováció érdekében cselekedne.
Thierry Breton, az Európai Unió belső piacokért és szolgáltatásokért felelős biztosa már májusban jelezte, hogy - megfelelő önszabályozás hiányában - szigorú előírások várhatnak az IT-ágazatra és az EU lépni akar, ha a piaci szereplők nem működnek megfelelő mértékben együtt a dezinformáció és az adatokkal való visszaélések elleni harcban. Később a politikus azt mondta, hogy akár az európai piacról is kizárnák az amerikai IT-óriásokat, majd az Európai Parlament az IT-gazdaságot érintő javaslatokkal állt elő.
A Google már kialakította az átfogó lobbistratégiáját, amely elsősorban arra épülne, hogy a társaság összegyűjtené a szabályozási tervvel elégedetlen piaci szereplőket, hogy közösen fejezzék ki a nemtetszésüket Brüsszelnek. A kampány fő mottója, hogy a szabályozás negatív hatással lesz az európai startupok életére is, mert a kérdés nem csupán az óriáscégről szól, hanem a piac minden szereplőjéről.
A gond csak az, hogy a többi vállalat egyáltalán nincs elragadtatva az IT-óriástól és a vele való együttműködéstől, sőt, úgy vélték, hogy a szabályozásra igenis szükség van. Glenn Fogel, a Booking.com vezetője például azt nyilatkozta, hogy nagyon is jó, hogy az illetékesek górcső alá veszik a Google tevékenységét, mert abszolút úgy néz ki, hogy a társaság arra használja az internetes keresésben kiépített piaci dominanciáját, hogy más területeken is megjelenjen.
Axel Hefer, a Trivago vezetője hozzátette, hogy a mostani kampányban úgy tűnik, hogy a társaság szolidaritásra számít az üzleti partnerei és az ügyfelei részéről, de fel sem merült egy egységes fellépés a Digital Services Act csomag ellen. Ráadásul eleve érthetetlen, hogy miként kerülhetne a platform a Google-t védők táborába, amikor eleve ellenfelek. Az álláspontjuk egyértelmű: a cég az elmúlt években szisztematikusan visszaélt az online keresésben betöltött piaci pozíciójával, ezért nyomatékosan üdvözlik, hogy az Európai Bizottság is foglalkozik a témával.
Johannes Reck, a Getyourguide első embere úgy összegezte a véleményét, hogy a Google mindig a startupok és a kisvállalkozások Grál-lovagjaként pozicionálja magát, de az szemfényvesztés, hogy a vállalat a startupok és az innováció érdekében cselekedne.