Berta Sándor
Olaszországban vizsgálat indult a Google ellen
A webes keresőcég megsérthette az európai uniós piaci versenyjogot.
Az olasz versenyhivatal, az Autorita' Garante Della Concorrenza E Del Mercato (AGCM) bejelentette, hogy vizsgálatot indított a Google ellen. A hivatal indoklása szerint az óriáscég az internetes reklámok területén visszaélt a piaci hatalmával. A vizsgálattal összefüggésben az olasz pénzügyőrség átkutatta a társaság helyi irodáit.
A Reuters rámutatott, hogy tavaly az IAB olasz digitális hirdetési lobbicsoport panaszt nyújtott be a vállalattal szemben és a mostani eljárás annak a keresetnek az alapján indult el.
Az Autorita' Garante Della Concorrenza E Del Mercato kifejtette, hogy a Google az adatok gyűjtésével kapcsolatos praktikáival sérthette meg a vonatkozó európai uniós előírásokat és ezáltal gyengíthette az érintett területen a piaci versenyt, a magatartása pedig hátrányos helyzetbe hozta a fogyasztókat.
A támadott gyakorlat elsősorban olyan emberek információinak gyűjtésére vonatkozott, akik az online tartalmakat és az azok közelében elhelyezett hirdetéseket tekintették meg. Ebben a kérdésben azt vizsgálja a hivatal, hogy a Google visszaélt-e a rendelkezésre álló műszaki lehetőségeivel és a méretével. Az AGCM egyébként az olasz online reklámpiac teljes tavalyi bevételét több mint 3,3 milliárd euróra becsülte.
Az olasz versenyhivatal továbbá hangsúlyozta, hogy a sütifájlok segítségével a hirdetők, a reklámügynökségek és -közvetítők fontos adatokat tudhatnak meg a felhasználók internetes portálokon hozott döntéseiről. Az így megszerzett adatokat személyre szabott kampányokhoz lehet felhasználni, de a Google emellett más eszközökkel is rendelkezik a fogyasztói érdekprofilok elkészítésére.
Az Autorita' Garante Della Concorrenza E Del Mercato októberben jelezte, hogy vizsgálatot kezdeményezett az Apple, a Google és a Dropbox felhőszolgáltatása ellen. A hivatal az eljárás elindítását azzal indokolta, hogy az érintett óriáscégek cloud-ajánlatainak (iCloud, Google Drive, Dropbox) működésével szemben számos panaszt kapott, s azok benyújtói elsősorban a tisztességtelen üzleti magatartást és az olasz fogyasztóvédelmi előírásokat megsértő gyakorlatokat emelték ki.
Az olasz versenyhivatal, az Autorita' Garante Della Concorrenza E Del Mercato (AGCM) bejelentette, hogy vizsgálatot indított a Google ellen. A hivatal indoklása szerint az óriáscég az internetes reklámok területén visszaélt a piaci hatalmával. A vizsgálattal összefüggésben az olasz pénzügyőrség átkutatta a társaság helyi irodáit.
A Reuters rámutatott, hogy tavaly az IAB olasz digitális hirdetési lobbicsoport panaszt nyújtott be a vállalattal szemben és a mostani eljárás annak a keresetnek az alapján indult el.
Az Autorita' Garante Della Concorrenza E Del Mercato kifejtette, hogy a Google az adatok gyűjtésével kapcsolatos praktikáival sérthette meg a vonatkozó európai uniós előírásokat és ezáltal gyengíthette az érintett területen a piaci versenyt, a magatartása pedig hátrányos helyzetbe hozta a fogyasztókat.
A támadott gyakorlat elsősorban olyan emberek információinak gyűjtésére vonatkozott, akik az online tartalmakat és az azok közelében elhelyezett hirdetéseket tekintették meg. Ebben a kérdésben azt vizsgálja a hivatal, hogy a Google visszaélt-e a rendelkezésre álló műszaki lehetőségeivel és a méretével. Az AGCM egyébként az olasz online reklámpiac teljes tavalyi bevételét több mint 3,3 milliárd euróra becsülte.
Az olasz versenyhivatal továbbá hangsúlyozta, hogy a sütifájlok segítségével a hirdetők, a reklámügynökségek és -közvetítők fontos adatokat tudhatnak meg a felhasználók internetes portálokon hozott döntéseiről. Az így megszerzett adatokat személyre szabott kampányokhoz lehet felhasználni, de a Google emellett más eszközökkel is rendelkezik a fogyasztói érdekprofilok elkészítésére.
Az Autorita' Garante Della Concorrenza E Del Mercato októberben jelezte, hogy vizsgálatot kezdeményezett az Apple, a Google és a Dropbox felhőszolgáltatása ellen. A hivatal az eljárás elindítását azzal indokolta, hogy az érintett óriáscégek cloud-ajánlatainak (iCloud, Google Drive, Dropbox) működésével szemben számos panaszt kapott, s azok benyújtói elsősorban a tisztességtelen üzleti magatartást és az olasz fogyasztóvédelmi előírásokat megsértő gyakorlatokat emelték ki.