Berta Sándor

Van értelme egy offline tévékészüléknek?

Joggal merül fel a kérdés, hogy lenne-e létjogosultságuk az internetfunkciók nélküli televízióknak.

A mai korszerű készülékek sokkal többet tudnak a műsorok megjelenítésénél, hiszen az okosmodellek gyakorlatilag multimédiás eszközök, amelyeknek saját operációs rendszerük, alkalmazásboltjuk és beszédasszisztensük van. Ez a piac folyamatosan nő.

A nagy gyártók már régóta elfordultak az interneteléréssel nem rendelkező (offline) tévéktől és az okosfunkciókra összpontosítanak, mert azokból nem csak az ügyfeleik, hanem ők is profitálnak. A funkciók egy része ugyanakkor egyáltalán nem megnyugtató, gyakorlatilag kikémleli a felhasználókat és a tartalomfogyasztási szokásaikat. Így később személyre szabott hirdetéseket lehet majd kínálni az embereknek, az ajánlatokat pedig közvetlenül a televíziók menüjében helyeznék el. Aki nem akarja ennek kitenni magát, az meglehetősen nehéz helyzetbe kerül.

Az egyik megoldás, hogy nem csatlakoztatja a hálózati kábelt a megvásárolt termékhez vagy például egy monitort választ. A gyártók között alig találni olyat, amely okosfunkciók nélkül is kínálna készüléket. A Sony és a Samsung nem tart ilyen modellt a kínálatukban. A japán társaság képviselője közölte, hogy az internetelérésre szükség van a frissítések átjátszásához, míg a dél-koreai konszern szóvivője azzal indokolta a döntést, hogy az okosfunkciókat elvárja a vásárlók egy része. Mind a két esetben igaz viszont, hogy az adott eszközök internethozzáférés nélkül is tökéletesen működnek.

Az Amerikai Egyesült Államokban az Onn és a Spectre, míg Európában a Medion és a Nogis nevű startup kínál hagyományos tévéket. Thomas Höffinger, a Nogis vezetője elmondta, hogy ők kifejezetten az offline televíziókra építették fel az üzleti modelljüket. Az általuk kínált készülékekből hiányoznak a HDMI 2.1-portok és a Dolby Vision-támogatás, de a 4K-támogatás rendelkezésre áll.

Az ötlet hátterében az áll, hogy így Ausztriában megtakaríthatják a nézők a tévé- és rádiódíjak kifizetését. A külső stream-boxok csatlakoztatása viszont teljesen ingyenes. Miután a felhasználók többsége stream-szolgáltatásokat használ, így Höffinger szerint eleve értelmüket veszítették az okostelevíziók. Ráadásul így mindenki biztos lehet abban, hogy a megvásárolt modellek nem fognak kémkedni utána.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gabbbbbbbbbbbb #38
    Olyan nem lesz, hogy ne tudj 32-40"-es TV-t venni, amit nem lehet monitornak hasznalni internet nelkul. Esetleg gyartok egy resze az Amazon modellt kovetve dragabban adja majd a reklam nelkuli keszulekeket es a reklamosakat pedig nem lehet majd addig offline hasznalni, amig egy adag reklam le nem toltodott.
  • Gabbbbbbbbbbbb #37
    A pendrive kezeles nem felesleges, hanem kenyelmes. Artani nem art neked se, nem kerul tobbe a TV.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2020.12.04. 10:07:12
  • MerlinW #36
    Arról a 2008 óta jelen lévő szabványról beszélsz, amihez semmi köze az Apple-nek, és a létező legolcsóbb digi kábel? 10 éve majdnem minden modern kijelzőn/tv-n/videókártyán van display port.
  • MerlinW #35
    Azért van értelme az offline TV-nek, mert ahogy a lenti ábra is mutatja, az embereknek fingjuk sincs mire jó az online TV :)
  • Tetsuo #34
    "Ha zenet hallgatok, akkor is sokszor inkabb mar eleve letoltom az egeszet..."
    Én a 90-es évek közepétől így csinálom. :-)
  • Zsombor99 #33
    Okos tévé? Inkább egy "buta" tévé egy rákötött számítógéppel, ami el van látva reklámblokkoló beépülő modulokkal!
    A tévék csak ne akarják átvenni a számítógépek tartalom lejátszó szerepét!!
    Az egyetlen dolog, aminek valami értelmét látom az az, hogy vezeték nélkül rá lehet csatlakozni egy okostelefonnal a tévére, de az teljesen fölösleges, hogy egy tévé egyáltalán kapcsolódni tudjon a netre vagy bármi adattárolóra (pl. pendrive), ezeket ma már akár a leggyengébb laptop is gond nélkül megteszi!! (Egyedül annak lehet valami értelme, hogy a digitális adást ha kell akkor tudja rögzíteni egy USB adattárolóra.)
  • Fefy #32
    Alapvetően a display port inkább spórolós port költség szempontjából, mivel a HDMI licenszdíj köteles. Ezen felül a DP portnak van egy olyan jó tulajdonsága, hogy az arra felkészített eszközök esetben pool-ozni lehet a monitorokat. Értsd: a VGA-n csak egy DP port van, ami 2 monitort is meghajt. Ez úgy lehetséges, hogy VGA->DP kábel->monitor 1->DP kábel->monitor 2. Tehát "monitor 1" esetén két DP port, amiből az egyikbe a gépből jövő kábel megy, a másikba pedig az a kábel, ami megy tovább a következő monitorba. A HDMI például ilyet nem tud szabvány szerint.
  • wraithLord #31
    Én elég kevés videóba renderelt hagyományos reklámot láttam eddig. Olyat viszont sokat, hogy a videó készítője magyarázott a szponzora termékéről. Először megnézem, mert általában olyan youtubereket nézek, akik nem baromságokat reklámoznak, a többi alkalommal meg átugrom jobbranyíllal. Passzívan hallgatandó (podcast, műsorfelvétel, zene) tartalmakban még nem láttam belerenderelt reklámot, hogy mindig oda kell mászkálni a géphez átugrálni.
    A Youtube reklámjait meg egy bármilyen népszerűbb böngészőre felrakható uBlock Origin a lehető legtökéletesebben szűri. Mondjuk fizethetnék Youtube Premiumot is, mert nem drága, de én azt a kevés youtubert támogatom inkább (havi jóval többért, mint a Youtube Premium), akik a Youtube-ra valami értékelhetőt is készítenek, és nem csak azért nézem, mert épp nincs jobb dolgom.

    Szóval a TV-ben így vagy úgy, de kénytelen vagy megvárni, amíg lemegy a reklám (kivéve, ha nem "élőben" nézed), Youtube-on nem. Ez azért különbség.
  • kvp #30
    "A youtube-on is van már annyi reklám mint a tévében sőt lassan ott tartunk hogy csak a reklámokat szakítják félbe a videóval"

    Sajnos. Lassan ha reklammentesen akar nezni valamit az ember, akkor kenytelen kulon szoftverrel leszedni a videot disk-re. Ha zenet hallgatok, akkor is sokszor inkabb mar eleve letoltom az egeszet egy belehallgatas utan es offline-ban hallgatom medialejatszoval. Azt nem szakitja felbe semmi. Persze van olyan bongeszo ami tud youtube-ot reklammentesen kezelni (chromium a megfelelo kiegeszitokkel). A google fele latszolag persze lemegy a reklam, csak kvazi gyorsitva jatsza le "1 frame ideje alatt", igy nem blokkol a site.
  • gergely1991 #29
    A youtube-on is van már annyi reklám mint a tévében sőt lassan ott tartunk hogy csak a reklámokat szakítják félbe a videóval.A youtube premium-nak kb annyi az értelme hogy még több pénzt dobálj ki az ablakon, a már gyakori égetett reklámok miatt is.A mediabox meg szrnak egy pofon.
    Utoljára szerkesztette: gergely1991, 2020.10.28. 22:47:59