Gyurkity Péter
Dobhatja saját appjait a Samsung
Bezárják a saját szoftverboltjukat, a Google alapértelmezett megoldásainak átvétele ugyanis jövedelmezőbb lehet számukra.
Érdekes hírek bukkantak fel a világhálón az első számú okostelefon-gyártó terveivel kapcsolatban, amelyekből arra következtethetünk, hogy szoros tárgyalások zajlanak a Samsung és a Google illetékesei között. Felmerült, hogy a Samsung a jövőben ez utóbbi cég alapértelmezett alkalmazásait venné át, háttérbe szorítva az eddig preferált, házon belüli fejlesztéseket.
Hírügynökségi jelentés szerint most is zajlanak a tárgyalások, amelyek némileg hasonlítanak ahhoz, ami az Apple esetében történt. Ott a Google végül komoly összeg megfizetésével érte el, hogy a nagy rivális egyes saját termékein a jól ismert internetes keresőt állítsa be alapértelmezett szolgáltatásnak, ez pedig mindkét félnek kedvező változást jelentett, hiszen a felhasználók többnyire elégedettek voltak a megoldással.
A Samsung háza táján eddig nem láthattunk nagy hajlandóságot a Google-appok alapértelmezett alkalmazására, inkább a saját változatokat részesítették előnyben, amelyek közül kiemelkedett az eredetileg még 2017-ben bemutatott Bixby, amelytől a digitális asszisztensek terén vártak nagy eredményeket. A globális pandémia miatt azonban változott a helyzet, itt a telefoneladások visszaesése arra készteti a dél-koreai óriás vezetését, hogy egyéb úton-módon próbálja meg növelni a bevételt.
A Samsung vezetésének persze egyelőre nem kell kétségbe esnie, hiszen a globális visszaesés ellenére is szép negyedéves eredményeket mutathatnak fel. Jól mutatja ezt a Counterpoint friss felmérése, amely szerint a második negyedévben Európában negyedével zuhantak az eladások, viszont a Samsung megőrizte első helyét, a teljes piac 35 százalékát tartva meg magának, bár picit csökkent a második Apple eredményéhez képest mért előny. A korábban második helyre előretört Huawei nagyot esett, ők ismét a harmadik helyre voltak csak jók, aminek a Samsung nyilván örül, de ez nem elég vigasz számukra ahhoz, hogy ne keressenek további lehetőségeket a növekedésre.
A Google a maga részéről egyelőre annyit közölt, hogy mint minden androidos partner, a Samsung is szabadon választhat az alternatív megoldások közül, nagyon úgy tűnik azonban, hogy a szorosabb összefogás lesz az ideális opció, ezzel ugyanis tovább emelhetik a felhasználói elégedettséget és növelhetik majd a bevételt.
Érdekes hírek bukkantak fel a világhálón az első számú okostelefon-gyártó terveivel kapcsolatban, amelyekből arra következtethetünk, hogy szoros tárgyalások zajlanak a Samsung és a Google illetékesei között. Felmerült, hogy a Samsung a jövőben ez utóbbi cég alapértelmezett alkalmazásait venné át, háttérbe szorítva az eddig preferált, házon belüli fejlesztéseket.
Hírügynökségi jelentés szerint most is zajlanak a tárgyalások, amelyek némileg hasonlítanak ahhoz, ami az Apple esetében történt. Ott a Google végül komoly összeg megfizetésével érte el, hogy a nagy rivális egyes saját termékein a jól ismert internetes keresőt állítsa be alapértelmezett szolgáltatásnak, ez pedig mindkét félnek kedvező változást jelentett, hiszen a felhasználók többnyire elégedettek voltak a megoldással.
A Samsung háza táján eddig nem láthattunk nagy hajlandóságot a Google-appok alapértelmezett alkalmazására, inkább a saját változatokat részesítették előnyben, amelyek közül kiemelkedett az eredetileg még 2017-ben bemutatott Bixby, amelytől a digitális asszisztensek terén vártak nagy eredményeket. A globális pandémia miatt azonban változott a helyzet, itt a telefoneladások visszaesése arra készteti a dél-koreai óriás vezetését, hogy egyéb úton-módon próbálja meg növelni a bevételt.
A Samsung vezetésének persze egyelőre nem kell kétségbe esnie, hiszen a globális visszaesés ellenére is szép negyedéves eredményeket mutathatnak fel. Jól mutatja ezt a Counterpoint friss felmérése, amely szerint a második negyedévben Európában negyedével zuhantak az eladások, viszont a Samsung megőrizte első helyét, a teljes piac 35 százalékát tartva meg magának, bár picit csökkent a második Apple eredményéhez képest mért előny. A korábban második helyre előretört Huawei nagyot esett, ők ismét a harmadik helyre voltak csak jók, aminek a Samsung nyilván örül, de ez nem elég vigasz számukra ahhoz, hogy ne keressenek további lehetőségeket a növekedésre.
A Google a maga részéről egyelőre annyit közölt, hogy mint minden androidos partner, a Samsung is szabadon választhat az alternatív megoldások közül, nagyon úgy tűnik azonban, hogy a szorosabb összefogás lesz az ideális opció, ezzel ugyanis tovább emelhetik a felhasználói elégedettséget és növelhetik majd a bevételt.