Berta Sándor
Vállalkozókat készítene fel a digitális világra a Facebook
A közösségi platform be akarja bizonyítani, hogy nem olyan rossz, mint amilyennek sokan gondolják.
Angelika Gifford, a Facebook európai vezetője január óta tölti be a pozícióját. Korábban 20 éven át volt a Microsoft menedzsere, majd 2018 végéig a Hewlett-Packard ügyvezetőjeként dolgozott.
"Amikor a Facebookhoz jöttem, akkor az volt az első dolog, amit megállapítottam, hogy a cég kívül és belül különbözik egymástól. 35 000 olyan munkatársunk van, aki kizárólag a platformjaink biztonságával foglalkozik és a feladatokba besegít még a mesterséges intelligencia is. A Stop Hate For Profit (SHFP) kezdeményezés esetében a teljes helyzetet kell nézni. A kampányt amerikai emberi jogi szervezetek indították és abban elsősorban tengerentúli társaságok vesznek részt. Ez nem véletlen, hiszen az USA-ban választási időszak van, ehhez jött még a Black-Lives-Matter mozgalom és a portáljainkon kétségkívül jelen lévő gyűlöletbeszéd. Mark Zuckerberg azt a döntés hozta, hogy a jelenlegi helyzetben megfelelőek az irányelveink. Amennyiben még egyszer kellene döntenie, minden bizonnyal másként határozna."
"Az tény, hogy a dolgozóink is azt mondják, hogy többet kell tennünk, miközben az elmúlt években is rengeteget tettünk és jó úton haladunk. Az idei első negyedévben például több mint 10 millió tartalmat töröltünk gyűlöletbeszéd miatt és azok 90 százalékát még azelőtt távolítottuk el automatikusan a használt technológiák segítségével, hogy bárki jelentette volna. Minden esztendőben nyilvánosságra hozunk egy átláthatósági jelentést a gyűlöletbeszéddel kapcsolatban. A korábbianál sokkal jobban ellenőrizzük a Facebook-csoportokban tevékenykedő adminisztrátorokat és szigorúbban vizsgáljuk a hirdetéseket is abból a szempontból, hogy tartalmaznak-e gyűlöletbeszédet vagy diszkriminálják-e az embereket a nemzetiségüket, az etnikai vagy a vallási hovatartozásuk, illetve a szexuális irányultságuk alapján" - jelentette ki Angelika Gifford.
A Facebook európai vezetője hozzátette, hogy minden erőfeszítésük és eredményük ellenére a munkájuk közel sem 100 százalékos, de nem szabad elfelejteni, hogy a közösségi platformok a társadalom tükörképei. Ez utóbbitól függetlenül ők is követnek el hibákat, de azokból igyekeznek tanulni. Fontos viszont látni, hogy a Facebook már nem az a vállalat, ami három évvel ezelőtt volt.
"A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezettel (OECD) és a Világbankkal közösen egy olyan tanulmány kidolgozásában vettem részt, amely a közepes vállalkozások helyzetét próbálja megérteni és javítani. Kiderült, hogy az Európai Unióban 25 millió cég használja az alkalmazásainkat arra, hogy az ügyfeleivel vagy a potenciális munkatársaival kapcsolatba lépjen. Meg akarom érteni, hogy hol segíthetünk. Nagy-Britanniában a kis- és közepes vállalkozások 50, Franciaországban 43, míg Németországban csak a 25 százaléka termelte meg a bevételeit a világhálón. Ez nagyon kevés és ebben szeretnénk segíteni. Ezért egy olyan programot akarunk elindítani, amely 10 000 vállalkozót készítene fel a digitális világ kihívásaira - különösen az utazás, a gasztronómia és a kereskedelem területén. Az utóbbi piacokon különleges képzéseket teszünk majd elérhetővé" - szögezte le a menedzser.
A hirdetők Stop Hate for Profit (SHFP) bojkottja rövid idő alatt komoly támogatottságra tett szert. Ahhoz immár 800 konszern, köztük az Adidas, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, a Sony, az Unilever és a Verizon. A társaságok azt követelik, hogy a közösségi platform az eddiginél sokkal erőteljesebben és hatékonyabban lépjen fel a gyűlöletbeszéd ellen.
Angelika Gifford, a Facebook európai vezetője január óta tölti be a pozícióját. Korábban 20 éven át volt a Microsoft menedzsere, majd 2018 végéig a Hewlett-Packard ügyvezetőjeként dolgozott.
"Amikor a Facebookhoz jöttem, akkor az volt az első dolog, amit megállapítottam, hogy a cég kívül és belül különbözik egymástól. 35 000 olyan munkatársunk van, aki kizárólag a platformjaink biztonságával foglalkozik és a feladatokba besegít még a mesterséges intelligencia is. A Stop Hate For Profit (SHFP) kezdeményezés esetében a teljes helyzetet kell nézni. A kampányt amerikai emberi jogi szervezetek indították és abban elsősorban tengerentúli társaságok vesznek részt. Ez nem véletlen, hiszen az USA-ban választási időszak van, ehhez jött még a Black-Lives-Matter mozgalom és a portáljainkon kétségkívül jelen lévő gyűlöletbeszéd. Mark Zuckerberg azt a döntés hozta, hogy a jelenlegi helyzetben megfelelőek az irányelveink. Amennyiben még egyszer kellene döntenie, minden bizonnyal másként határozna."
"Az tény, hogy a dolgozóink is azt mondják, hogy többet kell tennünk, miközben az elmúlt években is rengeteget tettünk és jó úton haladunk. Az idei első negyedévben például több mint 10 millió tartalmat töröltünk gyűlöletbeszéd miatt és azok 90 százalékát még azelőtt távolítottuk el automatikusan a használt technológiák segítségével, hogy bárki jelentette volna. Minden esztendőben nyilvánosságra hozunk egy átláthatósági jelentést a gyűlöletbeszéddel kapcsolatban. A korábbianál sokkal jobban ellenőrizzük a Facebook-csoportokban tevékenykedő adminisztrátorokat és szigorúbban vizsgáljuk a hirdetéseket is abból a szempontból, hogy tartalmaznak-e gyűlöletbeszédet vagy diszkriminálják-e az embereket a nemzetiségüket, az etnikai vagy a vallási hovatartozásuk, illetve a szexuális irányultságuk alapján" - jelentette ki Angelika Gifford.
A Facebook európai vezetője hozzátette, hogy minden erőfeszítésük és eredményük ellenére a munkájuk közel sem 100 százalékos, de nem szabad elfelejteni, hogy a közösségi platformok a társadalom tükörképei. Ez utóbbitól függetlenül ők is követnek el hibákat, de azokból igyekeznek tanulni. Fontos viszont látni, hogy a Facebook már nem az a vállalat, ami három évvel ezelőtt volt.
"A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezettel (OECD) és a Világbankkal közösen egy olyan tanulmány kidolgozásában vettem részt, amely a közepes vállalkozások helyzetét próbálja megérteni és javítani. Kiderült, hogy az Európai Unióban 25 millió cég használja az alkalmazásainkat arra, hogy az ügyfeleivel vagy a potenciális munkatársaival kapcsolatba lépjen. Meg akarom érteni, hogy hol segíthetünk. Nagy-Britanniában a kis- és közepes vállalkozások 50, Franciaországban 43, míg Németországban csak a 25 százaléka termelte meg a bevételeit a világhálón. Ez nagyon kevés és ebben szeretnénk segíteni. Ezért egy olyan programot akarunk elindítani, amely 10 000 vállalkozót készítene fel a digitális világ kihívásaira - különösen az utazás, a gasztronómia és a kereskedelem területén. Az utóbbi piacokon különleges képzéseket teszünk majd elérhetővé" - szögezte le a menedzser.
A hirdetők Stop Hate for Profit (SHFP) bojkottja rövid idő alatt komoly támogatottságra tett szert. Ahhoz immár 800 konszern, köztük az Adidas, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, a Sony, az Unilever és a Verizon. A társaságok azt követelik, hogy a közösségi platform az eddiginél sokkal erőteljesebben és hatékonyabban lépjen fel a gyűlöletbeszéd ellen.