Lemondhat a tartalom­linkekről a Facebook?

A közösségi platform nem tart igényt az ausztrál sajtóorgánumok hirdetéseire és a cikkeikre mutatkozó hivatkozásokra.

Áprilisban fogalmazódott meg az ausztrál kormány részéről az az elképzelés, hogy az olyan IT-konszernek, mint a Facebook és a Google fizessenek a sajtóorgánumoknak azért, ha az ő tartalmaikra mutató linkeket tesznek elérhetővé, például a keresési eredmények között vagy a megjelentetett bejegyzésekben. Az indoklás az volt, hogy a módszer hozzájárulhatna az egyes újságok működésének a finanszírozásához. A terv az volt, hogy július végéig az ausztrál piaci verseny- és fogyasztóvédelmi bizottságnak (ACCC) ki kell dolgoznia a közeljövőben kötelezővé váló magatartáskódex tervezetét. A Facebook erre az ötletre reagált most.

A társaság kifejtette, hogy le tud mondani arról, hogy az ausztrál újságok tartalmaival kapcsolatos hirdetéseket és hivatkozásokat jelentessen meg. A Facebook kifejtette, hogy biztos abban, hogy a helyi felhasználói számokra és bevételekre vonatkozó hatás jelentéktelen lenne, ha az ötödik kontinens esetében a platformon nem lennének elérhetők hírek.

A vállalat rámutatott, hogy amikor 2018 januárban átállította a hírfolyam-algoritmusát, akkor a korábbihoz képest sokkal jobban előtérbe kerültek a barátok és az ismerősek közösségi bejegyzései. Bár igaz, hogy a felhasználók sokkal kevesebb médiatartalmat állítanak elő és linkelnek be, de ettől függetlenül az elmúlt két évben nőttek a közösségi oldal bevételei, ami arra utal, hogy a regisztrált tagok számára a híranyagok nagy mértékben kiválthatók más tartalmakkal és a híreknek nincsenek meghatározó jelentőségük a cég szempontjából. A Facebook kiemelte, hogy két IT-óriás egyedül nem tudja megoldani az ausztrál sajtópiac pénzügyi problémáit.

Az ACCC úgy vélte, hogy valószínűtlen, hogy az IT-társaságok önként fizetnének a sajtóorgánumoknak a tartalmakra mutató hivatkozásokért és reklámokért. A kidolgozandó magatartáskódex ezért adatmegosztási megállapodás-tervezeteket, a hírek rangsorolási indexét és a hírekkel elért bevételek kiegyenlítését lehetővé tévő megoldásokat fog tartalmazni. A kódex előírásait pénzbüntetések és szankciók segítségével tartatnák be, s tartalmazna egy kötelezően lefolytatandó vitarendezési eljárást is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • end3 #3
    "a felhasznalok altal megosztott "alhirek" maradnak" - és jó is van ez így. Annak aki kibírja nélkülük, még jelentéktelenebb a "veszteség". - (Értelmes, hírekre vágyó embereknek arrafelé úgy sincs semmi keresnivalója..! Vannak látogatható hírportálok!)
  • kvp #2
    Igen, alapvetoen a Google is erre keszul. Egyszeruen letiltja az osszes penzt kero orszagbol szarmazo hirt a talalatok kozott. Plusz melle az osszes erintett domain-re mutato talalatot.

    Ez egyebkent duplan jo, mert igy csak a felhasznalok altal megosztott "alhirek" maradnak meg az oldalakon, tehat a kalasszikus fosodratu media helyett csak az allampolgarok nezopontja fog ervenyesulni. Ezt a facebook eseten meg ki lehet egesziteni azzal, hogy blokkolja a fizetos linkek megosztasat azzal, hogy ezt sajnos az XXX torveny miatt nem lehet. Azzal az erovel kb. meg is szunhetnek az erintett cegek.
  • AcsMarci #1
    Majd a facebook jól letiltja a megjelenéseket és linkeket, ezáltal a keresőmotorokban is hátrébb kerülnek, vagyis még annyi olvasójuk sem lesz, mint korábban.