Berta Sándor
Még soha nem voltak ennyire népszerűek a stream-ajánlatok
A szolgáltatások iránt az érdeklődés elsősorban a koronavírus-járvány miatt nőtt meg.
A Limelight Networks kutatói által készített How Video is changing the World című anyag szerint a rendkívüli helyzetnek köszönhetően hatalmas népszerűségnek örvendenek a stream-platformok. A felhasználók világszerte átlagosan naponta négy órán és három percen át nézik az interneten a különböző cégek műsorait.
A globálisan megkérdezettek 49,3 százaléka nézett kevesebb, mint három órán át online tartalmakat, 36,1 százalékuknál ez az idő 4 és 6 óra között volt, 10,7 százalékuknál 7 és 12 óra között, míg 3,9 százalékuknál több mint 12 óra. A válaszolók 69 százaléka erősítette meg, hogy csak az interneten lévő lehetőségeknek köszönhetően képesek folytatni megszokott mindennapi tevékenységeiket.
Mike Milligan, a Limelight Networks gyártásért és megoldásokért felelős igazgatója kifejtette, hogy a koronavírus-járvány teljesen kiterjesztette az online videofogyasztás eddigi határait. A virtuális együttműködést elősegítő, elektronikus oktatási és telemedicina-alkalmazások jóideje léteznek, de a karanténban való életben váltak igazán meghatározókká és nélkülözhetetlenekké. A járvány ideje alatt sokan fordultak az internetes videók felé, többek között azért, hogy másokkal kapcsolatban maradjanak vagy hogy folytatni tudják az üzleti tevékenységüket.
A folyamat ugyanakkor a karantén feloldása után sem állt le. A tanulmányukból kiderült, hogy az online anyagok a lassan normalizálódó helyzetben is fontos szerepet fognak játszani. Világszerte a fogyasztók csaknem egyharmada (31 százaléka) követte figyelemmel az első elektronikus sporteseményét és a 44 százalékuk vett részt az első virtuális koncertjén. A megkérdezettek 31 százalékának volt internetes fitneszórája és és további 24 százaléka tervezte egy ilyen foglalkozáson való részvételt a következő hat hónapban.
A koronavírus-járvány miatt az emberek 89 százaléka használja a videochateket, a rendkívüli helyzet előtt ez az arány 61 százalék volt. A felhasználók 70 százaléka tájékozódott élő beszédekből és sajtótájékoztatókból, 44 százaléka a híroldalakon, míg 26 százaléka a közösségi médiában zajló élő közvetítésekből. 24 százalékuk nyilatkozta azt, hogy az online videók segítették őket a kollégáikkal való kapcsolattartásban és 36 százalékuk dolgozott emiatt hatékonyabban. Több mint 58 százalékuk tervezte vagy tervezi az internetes tartalmak felhasználását a szakmai fejlődéséhez vagy az új készségek elsajátításához. A válaszolók 83 százaléka vélte úgy, hogy az online videók által biztosított tanulás a koronavírus-járvány után is jelen lesz a mindennapi életben.
A Limelight Networks kutatói által készített How Video is changing the World című anyag szerint a rendkívüli helyzetnek köszönhetően hatalmas népszerűségnek örvendenek a stream-platformok. A felhasználók világszerte átlagosan naponta négy órán és három percen át nézik az interneten a különböző cégek műsorait.
A globálisan megkérdezettek 49,3 százaléka nézett kevesebb, mint három órán át online tartalmakat, 36,1 százalékuknál ez az idő 4 és 6 óra között volt, 10,7 százalékuknál 7 és 12 óra között, míg 3,9 százalékuknál több mint 12 óra. A válaszolók 69 százaléka erősítette meg, hogy csak az interneten lévő lehetőségeknek köszönhetően képesek folytatni megszokott mindennapi tevékenységeiket.
Mike Milligan, a Limelight Networks gyártásért és megoldásokért felelős igazgatója kifejtette, hogy a koronavírus-járvány teljesen kiterjesztette az online videofogyasztás eddigi határait. A virtuális együttműködést elősegítő, elektronikus oktatási és telemedicina-alkalmazások jóideje léteznek, de a karanténban való életben váltak igazán meghatározókká és nélkülözhetetlenekké. A járvány ideje alatt sokan fordultak az internetes videók felé, többek között azért, hogy másokkal kapcsolatban maradjanak vagy hogy folytatni tudják az üzleti tevékenységüket.
A folyamat ugyanakkor a karantén feloldása után sem állt le. A tanulmányukból kiderült, hogy az online anyagok a lassan normalizálódó helyzetben is fontos szerepet fognak játszani. Világszerte a fogyasztók csaknem egyharmada (31 százaléka) követte figyelemmel az első elektronikus sporteseményét és a 44 százalékuk vett részt az első virtuális koncertjén. A megkérdezettek 31 százalékának volt internetes fitneszórája és és további 24 százaléka tervezte egy ilyen foglalkozáson való részvételt a következő hat hónapban.
A koronavírus-járvány miatt az emberek 89 százaléka használja a videochateket, a rendkívüli helyzet előtt ez az arány 61 százalék volt. A felhasználók 70 százaléka tájékozódott élő beszédekből és sajtótájékoztatókból, 44 százaléka a híroldalakon, míg 26 százaléka a közösségi médiában zajló élő közvetítésekből. 24 százalékuk nyilatkozta azt, hogy az online videók segítették őket a kollégáikkal való kapcsolattartásban és 36 százalékuk dolgozott emiatt hatékonyabban. Több mint 58 százalékuk tervezte vagy tervezi az internetes tartalmak felhasználását a szakmai fejlődéséhez vagy az új készségek elsajátításához. A válaszolók 83 százaléka vélte úgy, hogy az online videók által biztosított tanulás a koronavírus-járvány után is jelen lesz a mindennapi életben.