Berta Sándor

Nem ilyen startról álmodott a Quibi

Nem mindegyik videostream-szolgáltató tud profitálni a koronavírus-járványból és a megváltozott körülményekből.

A Quibi egy hónappal ezelőtt indult el, elsősorban okostelefon-tulajdonosoknak kínál videoszolgáltatást, s jelenleg 1,3 millió aktív felhasználóval és 3,5 millió letöltéssel büszkélkedhet. Jeffrey Katzenberg társalapító kijelentette, hogy ezek a számok meg sem közelítik azokat, amelyeket el akartak érni. A menedzser hozzátette, hogy minden, ami nem teljesült, a koronavírus-járványra vezethető vissza.

A szoftver jelenleg csak az Amerikai Egyesült Államokban érhető el és annak ellenére nem halasztották el a bevezetését, hogy arra a koronavírus-járvány kellős közepén került sor. Az ajánlat fizetős, de az első három hónapban a használata ingyenes. E kedvezmény ellenére sem sikerült jelentős mértékben növelni a felhasználók számát. Pedig a menedzsment tagjai semmiképpen sem nevezhetők kezdőknek. Katzenberg a Disney Studios korábbi vezetője volt, míg a másik társalapító, Meg Whitman, az eBay és a Hewlett-Packard elnöke és vezetője. A vállalkozás sajtóértesülések alapján 1,8 milliárd dollár kezdőtőkét gyűjtött össze, a befektetők között voltak többek között a hollywoodi filmstúdiók és az Alibaba kínai online kereskedelmi óriáscég.


A Quibi koncepciója az, hogy legfeljebb 5-10 perc hosszú videókat kínál, amelyek az aktuális okostelefon-kijelzők méretére vannak optimalizálva. A vállalat olyan hírességeket nyert meg a saját produkcióihoz, mint Jennifer Lopez, Steven Spielberg vagy LeBron James. Katzenberg és Whitman azzal érveltek a hollywoodi filmstúdióknál, hogy megtalálták az okostelefonos videoüzlethez a megfelelő formátumot és ezáltal a Quibi kiváló alternatívája lehet a népszerű kínai TikToknak. A társalapítók annyira meg voltak győződve a koncepció sikerességéről, hogy fel sem merült bennük az, hogy lehetővé tegyék a felvételek televíziókon való megtekintését. Mindez - különösen a koronavírus-járvány kitörése miatt - komoly tévedésnek bizonyult.

A szolgáltató most komoly változtatásokat tervez. Elsőként az iPhone készülékek tulajdonosai élhetnek majd azzal a lehetőséggel, hogy a tévéiken is megtekinthetik a videókat. Katzenberg elmondta, hogy az Androidot futtató okostelefonok tulajdonosai néhány héten belül szintén megkapják ezt a lehetőséget. Emellett komoly hiányosság, hogy nem oszthatók meg a videók vagy az internetes részfelvételek hivatkozásai, a társaság ezt is módosítani akarja. Katzenberg az egész dologgal kapcsolatban azt ecsetelte, hogy felfedeznek olyan dolgokat, amelyekre korábban nem gondoltak és szembesülniük kellett azzal, hogy a várakozásokkal ellentétben csekély az érdeklődés a hírműsorok iránt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #2
    Tul sokat nem varhattak egy ujabb video megosztotol, az egyik olyan mint a masik. Az emberek mar csak megszokasbol is az eddig megismerteket hasznaljak.
  • dyra #1
    Csinálni akartak egy alkalmazást a fiatalabb generációnak ezzel a vén f*sszal? 42 éves vagyok de a 12 éves és a 10 éves lányom világa annyira más az én világomtól, hogy az leírhatatlan. Túl nagy a generációs szakadék teljesen más mint a miénk, gondolkodásban legfőképp. Kezdjék azzal valami fiatal max 30 éves managert neveznek ki,neki talán van fogalma arról mi kell a mai fiatal generációknak.

    (ui: ez nem a "bezzeg a mi időnkben duma" és a "mai fiatalok hülyék" -még valami idióta belémköt. Amit mondok, hogy teljesen másként látják a világot és más a gondolkodásmódjuk is. Nem jobb nem rosszabb! Más.)
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2020.05.13. 18:36:10